Egyre öregebb a hazai motorállomány, de ez nem feltétlenül baj

Egyre öregebb a hazai motorállomány, de ez nem feltétlenül baj

              - Címkék |Vélemény

Minden évben kongatják a vészharangot az újságokban, hogy a hazai autók átlagéletkora már több mint 15 év, a motorkerékpárok pedig jellemzően 20-21 évesek az utakon, mintha ez maga lenne a tragédia…

A friss összesítés szerint idén nyáron a buszok és a furgonok voltak a legfiatalabbak a hazai járműkategóriák közül a maguk 13-14 évével, ezzel szemben a négykerekűek átlagéletkora 16 évre nőtt, a motorkerékpároké pedig meghaladja a 20 évet.

Átlagéletkor? Sokkal fontosabb a futásteljesítmény és az állapot

Érdekes, hogy ezt negatív hírként tálalják, pedig jól tudjuk, hogy egy

2004-es motorkerékpár műszakilag kicsit sem elavult, hiszen ekkor már ABS-es, elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt vasak születtek, mint például a BMW K 1200 LT, de mondhatnánk a sportmotorok közül a Honda CBR1000RR-t vagy a napjainkban is gyártott Suzuki Hayabusát.

Vagyis ha gondos tulajdonosa és lelkiismeretes szerelője van, a húszéves motor is lehet kényelmes, egyszersmind biztonságos, ráadásul a húszéves átlagéletkorral kicsit sem lógunk ki az európai átlagból. Elvégre Németország igazi motorkerékpáros nagyhatalom a maga 4,8 millió nagymotorjával, és évente több százezer új vas talál gazdára, mégis 19 év felett van a kétkerekűek átlagos életkora, míg a tulajdonosok jellemzően 55 és 59 év közöttiek.

Kép forrása: Cribmoto Autó- és motorszerviz

Az is kiderült a német felmérésből, hogy az átlagos pilóta évente 2170 kilométert motorozik, ami elsőre feltűnően kevés lehet, de ebbe természetesen beletartozik minden 125-ösnél nagyobb gép, tehát azok a nagyrobogók is, amiket csak ingázásra és kizárólag nyáron használnak.