Kawasaki Z900, a csupaszmotorok új királya

Kawasaki Z900, a csupaszmotorok új királya

              - Címkék |Kiemelt cikk

Itthon általában a Honda egyik kedvező árú, 500-as, 650-es modellje uralja a nakedek kategóriáját, ám idén egy új, erős kihívó lépett színre, és a Z900 át is vette az első helyet…

Szembetűnő, hogy milyen komoly hatása van az eladásokra egy-egy mélyreható modellfrissítésnek: tavaly a Z900 a középmezőnyt erősítette a magyar eladási listákon, ám a 2025-ös változat új váza, felfüggesztése és erőforrása sok motorost csábított a Kawához. Csaknem háromszor annyit (!) adtak el belőle, mint tavaly, ami szokatlanul nagy előrelépés, ezért utánajártunk: pontosan miben változott és mitől lett ilyen vonzó a csupasz sornégyes?

Kívül-belül megújult a Kawasaki Z900

A modell neve természetesen a fél évszázaddal ezelőtti őstől származik, és akárcsak a hetvenes években született ikon, ez is a „supernaked” géposztály tagja, ami a gyártó értelmezésében a sportmotor-technikára épülő csupaszmotort jelenti.

Kawasaki Z900 – 2025 – bemutato – hegylakok.hu-8
Ha a sok vezetéssegítő elektronika nem lenne elég vagy nincs még A-s jogsid, akkor is választhatod a Z-t, ugyanis Magyarországon elérhető 35 kW-os kivitelben is, amit már 18 éves kortól vezethetsz

A 124 lóerős és 193 kilós száraztömegű újdonság háromféle kivitelben kapható: az alapmodell mellett a Z900 SE és SE Performance is ott sorakozik a szalonokban. Ezúttal nem csupán felszereltségében térnek el egymástól a névrokonok, hiszen az SE új, Öhlins S46 központi rugóstagot, aranyszínű villát és Brembo M4.32 féknyergeket kapott, a Performance pedig – ezeken felül – Akrapovič kipufogóval, légterelővel és üléstakaró idommal érkezik.

action
Az Öhlins központi rugóstagnak köszönhetően egyszerűen állítható a hátsó futómű feszessége a Z900 SE-n

Mindhárom változatban a továbbfejlesztett, 948 köbcentis sornégyes dolgozik, melyben új ECU és vezérműtengely fokozza az elérhető fordulatszámot, illetve nyomatékot, s hogy a kezdőknek se okozzon gondot megszelídíteni a Z-t, alapáras a márka saját fejlesztésű, roppant hatékony kipörgésgátlója, sőt a gyorsváltóért és a kanyar-ABS-ért sem kell felárat fizetni.

Kawasaki Z900 – 2025 – bemutato – hegylakok.hu-9
Javult a kanyarstabilitás az új váznak és a továbbfejlesztett első felfüggesztésnek köszönhetően, míg a fogyasztás jelentősen, 15-20%-kal csökkent, így a változatlan méretű üzemanyagtartállyal is sokkal nagyobb hatótávú az idei modell

Emellett új a váz is, a felfüggesztés és az üléshelyzet módosításával pedig nőtt a kanyarstabilitás, mivel lényegesen nagyobb súly jut az első tengelyre. Ehhez a sportosabb attitűdhöz méltó a gyári Dunlop Sportmax Q5A abroncs is, hogy a szerpentineken és a pályanapokon is helytálljon a Kawasaki újdonsága.

Kawasaki Z900 – 2025 – bemutato – hegylakok.hu-2
Az idei változaton több súly jut az első kerékre, ezáltal még stabilabb kanyarokban az új Z900

Mindezt új, még harciasabb köntösbe csomagolták, így a Z már álló helyzetben is dinamizmust sugall, különösen elölről-oldalról megpillantva a gépet. Noha ez nem egy túragép, valószínűleg minden Z900-tulajdonos értékeli majd, hogy az első Kawa, amelyik navigálásra is alkalmas, 5 colos, színes TFT-műszeregységgel érkezik, így nincs szükség telefontartóra vagy -tokra, ha ismeretlen helyen motorozol.

Erős mezőnybe érkezett a Kawasaki újdonsága, hiszen a népszerű CB1000 Hornet, az MT-09 és a GSX-S1000 is a sportos nakedet kereső vevőkre vadászik, ám az első hét hónap és a Datahouse adatai alapján eddig a zöldek állnak nyerésre. Csaknem száz darab talált gazdára a Z900-ból, míg mögötte a Honda és a Yamaha újdonságai sorakoznak az eladási versenyben.

A legnépszerűbb csupaszmotorok Magyarországon (2025. január-augusztus)

1. Kawasaki Z900 – 95 db
2. Honda CB650R – 94 db
3. Honda CB500 Hornet – 85 db
4. Yamaha MT-07 – 81 db
5. Honda CB1000 Hornet – 63 db
6. Kawasaki Z650 – 54 db
7. Kawasaki Z500 – 45 db
8. Triumph Street Triple – 38 db
9. Honda GB350S – 34 db
10. Yamaha MT-09 – 31 db

Galéria – Kawasaki Z900 (2025)