B125: új motorok, olcsón

B125: új motorok, olcsón

              - Címkék |Cikkek

Ahogy közeledik a márciusi kezdés, úgy jelennek meg a baljós híresztelések a lapokban a B125 jogosítvánnyal kapcsolatban.

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″]
.

Mivel a tanfolyamok és a vizsgák jobbára ezután kezdődnek, arról érdemi és valós képet aligha festhet bárki, de a motorok szerencsére már vígan kelletik magukat a hirdetési oldalakon – legalább a nebulóknak nem kell újabb forintokért bérelni vasat a pakszus megszerzéséhez. A használt gépeket (motor és robogó kategóriákban) már korábban bemutattuk, most jöjjenek a szalonállapotú, nullkilométeres, vastagon műanyagszagú masinák 15 lóerő és félmillió forint alatt.

Az alig ismert Motowell Retrosa 369 000 forintért már elgondolkodtató alternatíva azoknak, akik nem ragaszkodnak a márkanévhez a vásárláskor, a klasszikus vonalú robogó csak második ránézésre bukik le, hogy nem valamelyik olaszországi üzemből érkezett. A nagyobb múltú, de itthon szintén “névtelen” Garelli is kínál motort a friss A1 jogosítvánnyal rendelkezőknek, a 11 lóerős Mosquito 125-ös kb. 425 000 forintot kóstál, igaz, ebben a névre írás költsége is benne van.

Nehezen hihető, de ez egy új, félmillióba kerülő sportmotor

A legdurvább ajánlatot mégiscsak a Kymco teszi, amikor 499 900 forintra árazza be a hatsebességes váltóval felszerelt, 13 lóerős sportmotorját, a Quannont. Igaz, a fránya regisztrációs adót itt is hozzá kell számolnunk a vételárhoz, de a motor minősége, és a japán sportmotorokat idéző kiállása miatt komoly csáberő lehet a Kymco nyolcadliterese a száguldásra vágyó tiniknek.

És ha már ennyit csaltunk, hogy a regisztrációs adó nélküli árat vettük a Kymco-nál (aminek elsődleges oka, hogy hirdetéseikben is így szerepelnek a motorok), akkor nem mehetünk el szó nélkül a Honda akciója mellett sem, hiszen az NF110 Wave névre keresztelt újdonságot és az NSC 110 Visiont is megvásárolhatjuk valamivel félmillió alatt (+regadó), ráadásul ezzel a beruházással a legendás Honda megbízhatóságra is szert tehetünk.

Kínálat tehát bőven akad, akár új vagy használt motort keresünk, és szerencsére tél tábornok is szépen lassan ereszt a szorításból, így most már tényleg csak a pár órás képzés választja el a robogósokat, hogy egy rendszámos, kétszemélyes motor nyergébe pattanjanak.