Csak a kockás zászló – 3. rész

Csak a kockás zászló – 3. rész

              - Címkék |Kiemelt cikk

El sem hiszem: két, vagy inkább három méretes zsákutca után végre lábon a gép… De még milyen lábon! Szerelmi óda következik egy imádni való vashoz.

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″]
.

Ha jól emlékszem, ott tartottunk, hogy lassan összeállt a motor, az új akksival végre stabilan indult, de a műszaki, illetve az átírás terén akadtak gondok, csak hogy ne legyen felhőtlen az öröm.

Az eredetiségvizsgálat után lecsavaroztam az ütött-kopott rendszámot, hogy kiegyengessem, megigazítsam... Jól sikerült, a repedt plakett még a keretben kettétört, hopp, újabb ötezer forint költség az új rendszámra
Az eredetiségvizsgálat után lecsavaroztam az ütött-kopott rendszámot, hogy kiegyengessem, megigazítsam… Jól sikerült, a repedt plakett még a keretben kettétört, hopp, újabb ötezer forint költség a másik rendszámra

Végül ez is, az is megoldódott, még ha akadtak is döccenők, például az adásvételi szerződéssel kapcsolatban. Arról éppen az okmányirodában sorba állva tudtam meg, hogy a velem együtt várakozó kollégákhoz hasonlóan az enyém sem érvényes, ugyanis az internetről letölthető verziók nagy része egyszerűen nem felel meg az előírásoknak… Erről bővebben is mesélek, ha valakit érdekel, odaát a Sportmotoron.

Gergőék pár perc alatt kicserélték a kopott Pirelli MT60-akat az utcára és pályára sokkal jobban passzoló Pilot Power 2CT-re. Öt rugót igazán megért, hogy nem otthon kellett egyedül ki- és visszaszenvedni a kerekeket és lepajszerolni róluk a gumikat
Gergőék pár perc alatt kicserélték a kopott Pirelli MT60-akat az utcára és pályára sokkal jobban passzoló Pilot Power 2CT-re. Öt rugót igazán megért, hogy nem otthon kellett egyedül ki- és visszaszenvedni a kerekeket és lepajszerolni róluk a gumikat

No de vissza az élményekhez, ugyanis nagy nehezen mégiscsak túl lendültünk a  problémákon, Áron remek Pilot Power abroncsait Gergőék (Hofmann Gumi- és futóműszerviz)  néhány perc alatt felpasszírozták a gyönyörű, fűzött küllős felnikre, még utolsó lépésként lemostam, és fekete polírozóval kicsit áttörölgettem a vasat, s elégedetten nyugtáztam, hogy még mindig lenyűgözően fest.

Az időjárás kegyes volt, így az elmúlt napokban ügyes-bajos dolgaimat már a KTM-mel intéztem, és ezek a rövid, jórészt városon belüli etapok máris bizonyították, hogy jól tettem, amikor robogó helyett a supermotóra szavaztam. A sebességhatárokat tisztelve is elképesztően lerövidülnek az utazással töltött percek, a keskeny vas egy bicaj fürgeségét és mozgékonyságát ötvözi a nagymotorok tempójával és robbanékonyságával. Gyors tanulság, hogy az első fokozatot érdemes indulás után elváltani, mert kettőben már nem fenyeget a hanyatt esés, gyakorlatilag teligázon gyorsíthatok húsz és kilencven között, s csak száz felett tilt le, jelezve, hogy ideje lenne eldobni a harmadikat. Élvezetes, hogy morcos hangja révén automatikusan nyílnak a sorok előtte, a gyerekek megbámulják, az apukák pedig sóvárogva lesik, mondván: majd ha felnőtt a lurkó, egy ilyenre én is benevezek…

A sportmotor után üdítő élmény, hogy toronyiránt is közlekedhet az ember - már ha a szabályok engedik... Szerencsére a környék telis-tele van közútnak minősülő földutakkal, így szinte bármikor haladhatok "légvonalban"...
A sportmotor után üdítő élmény, hogy toronyiránt is közlekedhet az ember – már ha a szabályok engedik. Szerencsére a környék telis-tele van közútnak minősülő földutakkal, így szinte bármikor haladhatok “légvonalban”…

Ha mindez nem lenne elég, a sok-sok melegítéssel és szinte állandó gyorsításokkal járó üzemben közel 260 kilométert tettem meg tizenhárom liter üzemanyaggal. Az annyi mint 20-25 forint kilométerenként, vagyis innentől már a buszjegynek sincs értelme, soha többé.

Mi tagadás, beleszerettem, pedig a java még csak most jön: megcélozzuk a közeli szerpentineket, hogy azután az ismerkedés következő fázisában már a Kakucsring ívein tapasztaljuk ki, miért is jobb a supermotóval pályázni, mint egy sportmotorral…

Folytatjuk.