Share the post "Újra terítéken a B-s jogsival vezethető 125-ös, de nem itthon…"
Úgy tűnik, újabb uniós állam csatlakozik Olasz- és Lengyelországhoz, hogy javuljon a városok levegőminősége és megszűnjön a sok-sok torlódás.
Hamarosan szavaznak a román parlamentben a szociáldemokrata képviselő törvénymódosításáról, amiben azt javasolta, hogy B-s jogosítvánnyal lehessen vezetni a legfeljebb 125 köbcentis robogókat és motorkerékpárokat. Ugyan a beszámolókban nem említenek teljesítménykorlátot, de valószínű, hogy az Európában megszokott szigorításokkal együtt nyújtotta be javaslatát, azaz maximum 15 lóerős típusokra vonatkozna az engedmény.
Logikus indokok a B125 mellett
A beadványban kiemelték, hogy olyan drasztikusan gyarapszik a városok lakossága, hogy az úthálózat lassan alkalmatlan lesz a megnövekedett autóforgalom lebonyolítására, és így szépen lassan élhetetlenné válnak a települések. Ezzel szemben a fürge 125-ösök nagymértékben csökkentik a dugókat, egy csapásra felszámolják a parkolással járó nyűgöket, a csekélyebb fogyasztásról és károsanyag-kibocsátásról nem is beszélve.

Persze gondoltak a várható kritikákra is, például, hogy alkalmas-e a biztonságos motorozásra egy 17-18 éves, friss jogsis vezető. Okos kompromisszumként úgy döntöttek, hogy csak 24 éves kor felett és legalább kétéves autóvezetői rutinnal pattanhatnának motorra a fiatalok.
Share the post "Újra terítéken a B-s jogsival vezethető 125-ös, de nem itthon…"