Miközben Ausztria visszatér a régi, lassabb tempóhoz, más államokban éppen most nő a sebességhatár az autópályákon.
Korábban az osztrákok – kísérleti jelleggel – felemelték a maximális tempót 140 km/órára A1-es autópálya két szakaszán (Melk és Oed, valamint Haid és Sattledt között), azonban később visszavonták ezt az engedményt. Ezzel szemben a szomszédos Szlovákia, illetve Cseh- és Lengyelország utat ad a gyorsabb autóknak, valamint motoroknak – mutatjuk, hogyan változnak a szabályok.
Ezt olvastad már? Nonszensz sebességkorlátozás a német autópályákon
Gyorsabban közlekedhetünk Csehország és Szlovákia autópályáin
Eddig 90 km/h volt a legnagyobb megengedett sebesség a szlovák autópályák azon szakaszán, ami lakott területet érint. Ezt most kivették a szabályból, helyette 130 km/óra lesz ott is a maximum, de csak a 3,5 tonna alatti össztömegű járműveknek.

Csehország is követi a példát, sőt továbbmegy,
és több autópálya-szakaszon 150 km/órára emeli a megengedett legnagyobb sebességet.
Évek óta folyik a vita erről az országban, sőt többször konkrét javaslatot is benyújtottak a 150 km/órás módosításról, ám csak most született egyezség róla, hogy – az alkalmas szakaszokon – 130 helyett gyorsabban is mehessenek az autók és motorok. Hogy pontosan melyik szakaszokra kerül ki 150-es tábla, azt a következő hetekben jelentik be.
Persze nem olyan meglepő, hogy éppen Csehország és Szlovákia kacérkodik a forgalom gyorsításával, ugyanis a térségben éppen a szomszédos Lengyelország az egyetlen, ahol – az európai szabályoktól eltérően –, 130 helyett 140-nel közlekedhetünk autópályán.
Kapcsolódó anyag: 160-nal autópályán, VÉDA alatt, mégsem kell fizetnem – hogy lehet ez?