Continental ABS-ek és abroncsok: hogyan működnek és miben segítik egymást?

Continental ABS-ek és abroncsok: hogyan működnek és miben segítik egymást?

              - Címkék |Kiemelt cikk

Noha többségünk csak a kilencvenes években találkozott először blokkolásgátlóval felszerelt autóval, már 1969-ben megjelentek az első ABS-ek. Mára olyannyira elterjedt a blokkolásgátló a motorokon, hogy az abroncsok anyagkeverékét is ezt figyelembe véve fejlesztik…

Kétségtelen, hogy az elmúlt években ugrásszerűen fejlődtek a motorokba épített, biztonságot fokozó segédletek, mint például az ABS vagy a kipörgésgátló.

Ugyanaz a célja a kiváló abroncsoknak és a vezetéssegítő rendszereknek: ha vizes, poros stb. az út, akkor is talpon maradjon a motoros

Ez természetesen hatással van beszállítók munkájára is, mivel az új abroncsok tervezésekor azt is figyelembe veszik a mérnökök, hogy

a gumiknak tökéletesen kell teljesíteni hagyományos, ABS nélküli és a legújabb, hasznos segédletekkel elhalmozott motorokon is.

A Continental fejlesztette az első, 1969-es ABS-t és megannyi mai motor vezetéssegítő rendszerét, így a márka új abroncsa, ContiRoadAttack 4 is olyan anyagkeverékű, mely tökéletesen alkalmazkodik az ABS-es és kanyar-ABS-es gépekhez.

Miként fejlődött a blokkolásgátló?

Elképesztő fejlődésen mentek át az ABS-ek 30-40 év alatt, hiszen az első ABS-es motorkerékpár (BMW K100, 1988) megjelenése óta sokkal hatékonyabbá váltak a rendszerek, sőt az utóbbi tíz évben elterjedtek az IMU, vagyis a helyzetérzékelő adatai alapján működő, dőlésszögérzékeny rendszerek.

Nem lehet pontos statisztikát felállítani, hiszen minden ütközés más és más, de a Conti szakértőinek becslése alapján napjainkban akár harmadával több, súlyos kimenetelű motorbaleset történne az utakon, ha nem lenne ilyen elterjedt az ABS és a kanyar-ABS

Ráadásul az IMU nemcsak a dőlésszöget, hanem a motor sebességét, helyzetét stb. elemzi, hogy „lapon fordulva” is bátran fékezhessen a pilóta, ha váratlanul kihajt elé valaki vagy bármilyen okból minél előbb meg kell állnia.

A német mérnökök kiemelték: nagyban segíti a munkájukat a blokkolásgátló rendszerekkel szerzett, sok-sok tapasztalat, hiszen annak pontos működését és hatását ismerve még jobb abroncsokat gyárthat a cég, amely tökéletesen alkalmazkodik a modern, dőlésérzékelős ABS-szel felszerelt motorokhoz. Egyebek mellett így született meg a cég új túrasportabroncsa, a ContiRoadAttack 4, mely egyesíti a sportgumik tapadását a túraabroncsok tartósságával.