Úgy tűnik, az A2-es motorjait izmosítaná a BMW Motorrad a GS-ben és a sornégyesekben megismert, változó szelepvezérléssel.
A most kiszivárgott képek alapján egy 3-400 köbcentis, egyhengeres motorban jelenthet meg a ShiftCam vezérlés. A működési elve nagyon hasonló, mint a nagymotorokban:
a szívóoldali vezérműtengelyen kettő helyett négy bütyök van, és a vezérműtengely mozgatása révén alacsonyabb fordulatszámon a kisebb, míg a piros zónához közel a nagyobb bütykök mozgatják a szelepeket.
Érdekesség, hogy a működtetőegység középre került, így továbbra is rendkívül karcsú az erőforrás, viszont emiatt sajátos a gyújtógyertya elhelyezése, mely az égéstérhez viszonyítva ferdén csatlakozik a hengerhez.

Immáron több mint 70 ezer darabot adtak el a BMW 310-es modelljeiből, melyek jelenleg 34 lovasak, ám az új vezérléssel – és várhatóan némi hengerűrtartalom-növeléssel – legalább 38-40 lóerőre kúszik fel a csúcsteljesítmény. Ezzel igazi kuriózum lehetne a bajorok legkisebb erőforrása, hiszen az már eleve rendhagyó, hogy a kipufogóleömlő hátra, a befecskendező pedig a henger elejére került, azaz pont fordított konstrukció, mint a márka többi modelljében, amit csak még különlegesebbé tesz a ShiftCam vezérlés.
Kapcsolódó anyag: BMW G 310 GS-tartósteszt – ennyit költöttem a motorra 50 ezer kilométer alatt