Share the post "Elkészült, már csak aláírásra vár a rollerek hazai szabályozása"
A korábbi terveknek megfelelően két csoportra osztják az apró járgányokat, ami jó hír lehet a bérlőknek, mert a lassú és könnyű rollereket továbbra is jogsi nélkül lehet majd vezetni.
Noha sokáig tartott, legalább életszerű terv született a rollerek besorolására – nagyjából így foglalhatjuk össze a közlekedési minisztériumhoz benyújtott javaslatcsomagot.
Kapcsolódó anyag: százezer forintra büntették a rollerest
Csak sisakban, jogsival vezethetőek a 25 km/h-nál gyorsabb rollerek
A Magyar Nemzet írta meg, hogy már a közlekedési minisztériumban van a tervezet, amit ha aláír a tárcát vezető Lázár János, akkor végre pontos és egyszerűen betartható szabályok vonatkoznak majd a rollerekre Magyarországon.
Eszerint a 25 kilométer/órás végsebességű rollerek kerékpárnak minősülnének, az ennél gyorsabbak pedig segédmotoros kerékpárnak.
Vagyis a bérrollerek többsége és az olcsóbb, gyengébb modellek kerékpárúton is közlekedhetnének, akik viszont 25-nél gyorsabban szeretnének haladni, azoknak szüksége lesz AM/B jogosítványra, kötelező biztosításra és bukósisakra. Tegyük hozzá, utóbbit minden rolleresnek ajánljuk…

Érdekesség, hogy sokkal átláthatóbb és főként életszerűbb ez a szabályozás, mint az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács nemrég beadott, kimondottan szigorú feltételrendszere.
Aszerint ugyanis egyik roller sem mehetne gyorsabban 20 km/h-nál, és csak a minimum 30,5 cm átmérőjű kerékkel felszerelt modelleket lehetne használni.
Ez konkrétan nem létező kategória a rollerek között, hiszen a leggyengébbek is gyorsabbak 20-nál, a kerekeik viszont jóval kisebbek, azaz a javaslat gyakorlatilag megtiltaná a rollerezést a közutakon.
Ezt olvastad már? Ezért nem fogyaszthatsz alkoholt, ha rollerezel
Share the post "Elkészült, már csak aláírásra vár a rollerek hazai szabályozása"