Share the post "A furgonok és a robogók előnyeit egyesíti az új RAP kisáruszállító"
Öldöklő harc folyik a futárcégek között a vevőkért, és a kiélezett küzdelemben létfontosságú, hogy minél gyorsabban, hatékonyabban jussanak el a csomagok a vevőkhöz. Nem véletlen, hogy egyre több vállalat – így például az Amazon, a DHL és a GLS – váltott alternatív közlekedési eszközökre az elmúlt években, melyekkel sokkal gyorsabban és csekélyebb költséggel kézbesítheti az árut, mint a hagyományos furgonokkal.
Aligha voltak felkészülve a futárcégek arra a rohamra, amit a COVID-járvány első hulláma okozott, legalábbis erre utal, hogy több hazai étteremben 60-80%-kal nőtt a kiszállított ételek mennyisége, míg külföldön, például a Amazon élelmiszer-házhozszállítást végző üzletágában néhány hét alatt 50-szeresére (!) nőtt a rendelések száma. Hogy megfizethető módon és hatékonyan szolgálják ki a vevőket, muszáj volt a korábbinál kisebb üzemeltetési költségű, fürge, mégis extrém nagy rakterű furgonokat forgalomba állítaniuk – még ha elsőre úgy is tűnhet, hogy ezek az elvárások aligha hozhatóak össze egy járműben.
Világcégeknél bizonyítottak a RAP új modelljei
Itthon csak az utóbbi hetekben jelent meg a RAP négy újdonsága, de világszerte már évek óta használják a cég háromkerekűit, melyek dönthetőek, azaz vezetésük nagyon hasonló, mint az egyszerű robogóké, mégis jóval több árut tudnak elvinni, mint egy átlagos személyautó vagy kisebb furgon.

Többek között a az Amazon, az Auchan, a DHL, a GLS és több nemzeti postaszolgáltató állította hadrendbe a RAP Micro, Agile, PickUp és – a stílszerűen Cool névre keresztelt – hűtőkocsi változatát, melyek egyik legfontosabb erénye, hogy L5e-B besorolásuknak köszönhetően motorkerékpárként használhatóak a városokban, ennek minden előnyével, viszont B-s autós jogosítvánnyal is vezethetőek.

– Tovább fokozza a jármű hatékonyságát, hogy besorolása L5e-B, azaz „üzleti hasznosítású, kizárólag áruszállításra tervezett, háromkerekű motorkerékpár”, tehát hiába több nyomon futó konstrukció, használhatja a buszsávot és ingyenesen parkolhat járdán, akárcsak a többi, keskeny felépítésű, háromkerekű motorkerékpár – tudta meg a hazai forgalmazó a Közlekedési Hatóságtól.
Mennyibe kerülnek a RAP kisáruszállítói?
Szinte ellenfél nélkül érkeztek a hazai piacra az újdonságok, ugyanis a flottavásárlók már nettó 2,4 millió forintért hozzájuthatnak a fürge háromkerekűekhez, azaz egy hasonló rakterű minifurgon árának felébe-harmadba kerülnek, a szintén elektromos hajtású áruszállítókkal pedig össze sem hasonlítható a bekerülési költségük.
Más háromkerekűekkel ellentétben a RAP dönthető – mindkét oldalra legfeljebb 18 fokban –, így gyorsabb, egyszersmind biztonságosabb, mint a hagyományos, három nyomon futó furgonok
Vonzerejüket tovább növeli, hogy amíg a benzines motorkerékpároknál csak bizonyos típusok és meghatározott teljesítményszint alatt vásárolhatóak meg nettó áron, az elektromos modelleknél nincs ilyen korlátozás. Tehát az N1 (3,5 T alatti áruszállító) besorolású RAP Agile, Cool, Micro és PickUp vételárának ÁFA-ja levonható a hazai áfatörvény alapján. Ha mindez nem lenne elég vonzó, valószínűleg a szkeptikus cégvezetőket is meggyőzi a háromkerekűek hozzávetőleg 5-6 forintos kilométerköltsége, mely összehasonlíthatatlanul alacsonyabb a benzines és dízel vetélytársak 25 és 60 Ft/km közötti értékével.
Immáron Magyarországra is megérkeztek a vállalat első modelljei, melyeket akár ki is próbálhatsz a hazai forgalmazónál. Ha többet szeretnél megtudni a gépekről, itt jelentkezhetsz tesztvezetésre a RAP újdonságaival.
Share the post "A furgonok és a robogók előnyeit egyesíti az új RAP kisáruszállító"