Share the post "ÉKM: egyeztetés indult, hogy B-s jogosítvánnyal is lehessen 125-ös motort vezetni Magyarországon"
Göbl Vilmos az Építési és Közlekedési Minisztérium kommunikációs referense néhány perce megerősítette, hogy elkezdődtek az egyeztetések az új KRESZ motoros szabályairól. Többek között az szerepel a beszámolóban, hogy a jövőben bővülhet a B-vel vezethető motorok köre.
Noha az új KRESZ bevezetésére még nagyjából egy évet kell várnunk, máris újabb részletek láttak napvilágot. A módosítások középpontjában (idézzük)
a motorosok számára kötelezően előírható védőfelszerelések, az oktatások reformjai és a 125-ös motorok álltak.
Cél, hogy B-vel is lehessen 125-ös motort vezetni
Hosszú évek óta kampányolunk azért, hogy egyszerűbbé váljon az autósok motorra váltása. Ennek leghatékonyabb módja – a már kiforrott, külföldi példák alapján –, hogy automatikusan vagy egyszerű vezetéstechnikai képzés után bármelyik sofőr szabályosan használhasson legfeljebb 15 lovas és 125 köbcentis motorkerékpárt.

Támogatjuk, hogy honosítsák az egyre elterjedtebb ötletet, hiszen ahol eddig bevezették, csak előnyei voltak a könnyítésnek:
– sokszorosára, évi 9400-ról 25 000-re nőtt a motoreladások száma,
– évente tízezrek ültek át autóból motorra,
– a rengeteg új, tapasztalatlan pilóta dacára egyáltalán nem nőtt a motorosok által okozott balesetek száma.

Az pedig tagadhatatlan, hogy ezzel az autóhoz ragaszkodók is jól járnak, hiszen látványosan csökkennek a dugók, torlódások, és ettől tisztábbá válik a városok levegője, amit Óberling József, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályvezetője is hangsúlyozott.
Ti mit gondoltok? Jó ötlet, hogy az autósok ne csak segédmotort, hanem A1-es robogót, motort is vezethessenek külön vizsga nélkül?
Share the post "ÉKM: egyeztetés indult, hogy B-s jogosítvánnyal is lehessen 125-ös motort vezetni Magyarországon"