Olvasói: Lengyelországban bevált - itthon miért nincs B125?

Olvasói: Lengyelországban bevált - itthon miért nincs B125?

- Kategória: Kiemelt cikk

Szívesen vitatkoznánk Robi szavaival, de a számok önmagukért beszélnek. Ideje lépni, hogy élhetőbbek legyenek a nagyvárosok...

Sziasztok Hegylakók! Olvastam nálatok a németországi B125 bevezetését - írja Robi. Gratulálok nekik, csak azt nem értem, miért vártak eddig vele... Korábban Lengyelországban éltem, és „első sorból” láttam, hogy mi folyt a motorkereskedésekben, miután B-vel is lehetett 125-ös motort vezetni. Bárcsak végignézte volna egy magyar politikus is, biztos nem hezitálna utána, hogy bevezessék-e vagy sem.

Háromszorosára nőtt a forgalom a B125 után

Emlékszem, 2014-ben még a csapból is ez folyt: vegyél 125-ös robogót, nem kell vizsgáznod! A parkolókereséstől és dugóktól megcsömörlött sofőrök előbb csak óvatosan érdeklődtek, majd tömegesen megrohanták a kereskedéseket.

Azonnal háromszorosára nőtt az eladott új motorok száma, a 2014 előtti tízezerről közel 25 ezerre (!).

Emellett számolatlanul vették a használt, olasz és japán robogókat, nem véletlen, hogy ma is hatalmas használtmotor-központok vannak Lengyelországban. Ezek gombamód nőttek ki a földből a 2014-es törvénymódosítás után. Pontos adatom nincs, de azt hallottam, hogy használt 125-ösből négyszer többet adtak el a B125 bevezetése után.

Az már csak hab a tortán, hogy a B-vel vezethető 125-ösök alaposan megtizedelnék a rendszám és biztosítás nélkül furikázó 50/125 motorok piacát is...

Ha Lengyelországhoz hasonlóan itthon is négyszer több motort helyeznének forgalomba, attól évente 40-50 ezer darabbal (!) nőne a hazai motorállomány, vagyis négy év alatt megduplázódna a gépek mennyisége. Arról nem beszélve, hogy évente 15-20 ezer ingázó váltana autóról motorra.

Közel háromszor annyian vettek új motort Lengyelországban a B125 bevezetése után, ráadásul a használt gépek piaca még gyorsabban nőtt (Forrás: Statista.com)

Húszezer felszabadult parkolóhely? Húszezerrel kevesebb autó a dugóban? Szerintem igazán megérné... Köszönöm, ha megosztjátok!

Hegylakók különvélemény:

Vannak aggályaim, hogy az SUV kényelméhez szokott feleségek nem rohannak majd azonnal Vespát venni, de tény, hogy egy ilyen törvénymódosítás hatalmas lendületet adna a hazai motorpiacnak. Nem mellesleg felszámolná az áldatlan torlódásokat a belvárosban, aki pedig autóban marad, az is könnyebben haladna a sokkal szellősebb forgalomban.

Persze ehhez az kell, hogy a klímaváltozásért aggódó döntéshozók felismerjék a robogók gyakorlati előnyeit, és tiltás helyett inkább ösztönözzék a kétkerekű közlekedést. Akárhogy is, a hatalmas dugókat elnézve itt az ideje, hogy környezetbarátnak tűnő, zöld rendszámos hibridautók helyett motorvásárlásra biztassák az embereket.

BikersPoison

Facebook Comments