Robogórendszám: „Csak ha megfizethető lesz!”

Robogórendszám: „Csak ha megfizethető lesz!”

- Kategória: Kiemelt cikk

Újabb felvonásához ért a lassan húsz éve zajló segédmotorrendszám-szappanopera. Biztos, hogy lesz, az is, hogy nem fog sokba kerülni, de akiknek gond van a motorjával, az felkötheti a gatyát...

A rendszám nélkül közlekedő segédmotorok, robogók műszaki állapota ellenőrizhetetlen, rengeteg szabálysértést meg lehet úszni velük, s a lopott kismotorok eladása sem túl bonyolult, hiszen nincs se forgalmi engedélyük, se rendszámuk vagy eredetiségvizsgájuk. Ugyanakkor igazságtalan lenne az 50-100 ezer forintos Simsonok és robogók gazdáit több tízezer forintos költségekbe verni, ezért

„bármiféle intézkedés feltétel- és követelményrendszere csak az állampolgárok teherbíró képességét figyelembe véve alakítható ki”

nyilatkozták 2017-ben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium illetékesei a robogók rendszámának várható bevezetése kapcsán. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a korábbi, 15-20 ezer forintos költségnél biztosan kevesebb lesz a rendszámért fizetendő összeg. Most a nyilatkozatra reagálva összefoglaljuk, mi történt segédmotorrendszám kapcsán az elmúlt években, illetve bemutatjuk, miért is égető, hogy mielőbb regisztrálják az ötven köbcentinél kisebb gépeket.

Még próbapad sem kell - az alváz- és motorszámból simán kiderül a csalás

Nem kérdés, hogy a döntéshozók és a közlekedők szerint is tarthatatlan, hogy Magyarországon rendszám nélkül közlekednek az ötvenes segédmotorok, melyek teljesítményük alapján inkább motorkerékpárok. Miként az sem állapot, hogy 125-ös és 250-es gépek járnak-kelnek az utakon segédmotorként, csak mert gazdájuk annak hazudja őket. A cél tehát egyértelmű: aki többé-kevésbé szabályos segédmotor-kerékpárral jár és van biztosítása, az nyugodtan motorozhasson, s ne fusson lépten-nyomon rendőri ellenőrzésbe, csak mert a zsaruknak muszáj kiszűrni a KGFB nélküli, illetve túlméretes robogókat, a lopott vasakról nem is beszélve. Eközben az olyan „elmaradott” államokban, mint Románia simán megoldották a kismotorok rendszámozását, sőt

Szerbiában 2019-től ugyanúgy éves műszaki vizsgára kötelezik a robogókat, mint nagymotorokat vagy éppen az autótat.

Talán a szerb példa mutatja leginkább, hogy milyen mocsok messze vagyunk a megoldástól az itthon rendszám nélkül rohangáló, félmillió robesszal.

Minden harmadik robogót elkaszálták

Itthon hozzávetőleg 5-600 ezer kismotor lehet forgalomban, s az alkuszcégek adatai alapján ezeknek csak felére (!) kötöttek kötelező felelősségbiztosítást. Ráadásul a szerződések többsége már nem is él, mert díjtartozás miatt megszűnt, vagyis óvatos becslések szerint is legfeljebb a robogók 15-20 százalékán van érvényes KGFB.

Ha egy robogós balesetet okoz vagy akár csak letöri egy autó tükrét, és nem áll meg, akkor a sofőrnek zsebből kell állnia a saját kárát. Mivel nincs rendszám a kismotorokon, ilyenkor a szemtanúk, menetrögzítő kamerák felvételei is hasztalanok - nem lehet azonosítani az elkövetőt, így a MABISZ sem fizeti ki a kárt.

Hogy ne a levegőbe beszéljünk, íme a célzott rendőri ellenőrzés eredménye:

Fél nap alatt több mint egy tucat robogóról derült ki, hogy valójában nem is ötvenes

Az egyenruhások teljesítmény-mérőpad segítségével vizsgálták meg a járműveket, hogy maximális sebességüket és teljesítményüket elemezve megállapítsák, hogy azok motorkerékpárnak vagy segédmotor-kerékpárnak minősülnek-e.

Nem kérdés, hogy rendszám kell a robogókra

A kategorizálás mellett a közlekedési szakemberek a járművek műszaki állapotát, a rendőrök pedig azok jogszerű használatát is ellenőrizték. A zsaruk és a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei egy nap alatt összesen negyven gépet ellenőriztek, ebből 14 esetben kezdeményeztek szabálysértési, illetve büntetőeljárást.

Olvasói: megoldottam a 125/50 problémát!

Amíg ilyen „okostónik”  lesznek, mint a fenti megoldóember, addig az ellenőrzések is csak egyre szaporodnak... 

A nyakon csípett motorosok többségének forgalmi engedély és érvényes kötelező biztosítás, valamint jogosítvány hiánya miatt kell felelnie, hiszen a 70-es hengerrel felszerelt vagy gyárilag 125-ös motorok nagymotornak minősülnek, ők mégis rendszám nélkül használták őket.

Ezek a kihágások - egyesével is - több tízezer forintos bírsággal járnak (csak a nem megfelelő kategóriájú jogosítványt önmagában 35-70 ezer forintig „díjazzák”), szóval a bírságoltak többsége a motor értékével megegyező csekkre számíthat.

Négy hónap börtön rendszám nélküli motorozásért

Több mint egyszerű gyerekcsíny - négyhónapos börtönbüntetést kapott a rendszám nélkül motorozó, 21 éves, szekszárdi fiú

Nem kérdés hát - és ez a hozzászólásokból is kiderült -, hogy most már tényleg halaszthatatlan a robogók rendszámozása. Csak remélni tudjuk, hogy - plusz költségek ide vagy oda -, a tavaly megkezdett minisztériumi munka nyomán 2018-ban végre tényleg plakettek kerülnek a városi járgányokra, s eltűnnek az utakról a 125-ös és 250-es „segédmotorok...”

Frissítve: 2019. 03. 24

Több mint másfél év telt el a Minisztérium bejelentése óta, amiben kerek-perec kijelentették

a tárca közlekedésbiztonsági okokból indokoltnak tartja az itthon futó, nagyjából 600 000 darab segédmotoros kerékpár rendszámosítását, s ehhez jogszabály-módosításokra és egy egyszerűsített, költségkímélő eljárásrend bevezetésére van szükség. Persze az is igaz, hogy eltérő összeg lesz az egyes típusok regisztrálása, ugyanis aki olyan robogót vagy kismotort vett, amint nincs rendszámtartó és ahhoz tartozó világítás, annak ezt is muszáj lesz kialakítania a szemle előtt.

Úgy gondoltuk, hogy ennyi idő után érdemes ismét rákérdezni, milyen lépéseket tettek az utóbbi időben, ám sajnos nem kaptunk érdemi választ. Olvasóink azóta befutott kérdéseit

  • Mennyibe kerül majd?
  • Milyen kötelező felszerelések kellenek a rendszámozáshoz?
  • Mi a helyzet a gyárilag ötvenes, de nagyobb hengerrel felszerelt példányokkal?

egy csokorba szedtük, és ezeket is eljuttattuk a tárcához - amint jelentkeznek, megosztjuk veletek az új információkat. Addig is első lépésként és apró reménysugárként biztató lehet, hogy 2019 januárjától jelentősen csökkent a regisztrációs adó összege, vagyis még olcsóbbá válik a jelenleg „ötvenesként használt” 80-as, 125-ös és 250-es gépek hivatalos rendszámozása, s ez segíthet kifehéríteni a jelenleg igencsak kusza hazai robogópiacot.

BikersPoison

Facebook Comments

88 Comments

  1. László Kotmajer

    Kedves Pulai Úr! Nem tudom ki fizeti magácskát ezért a visszatetsző lobbizásért, de rosszul vagyok az ilyen áskálódó alakoktól. Nálunk közbiztonságilag nem indokolt biciklire, gördeszkára, robikapára rendszámot tenni, itt a bűnözők luxusautón járnak, vagy összemaszatolják a frsz-ot, ha épp normát akarnak sérteni.
    A kismotor és peremvidéke a kényszerközlekedők occsó használati tárgya, sajnálatos, hogy a magafajta idegenszívű üzletemberek emögött is profitot szimatolnak és teret kapnak a féligazságokkal tűzdelt fals érvelésüknek.

    1. Huha! Ez aztan! Kimaradt a libsizes es a zsidozas! Ja nem az nem maradt ki!
      Siman nevetseges, hogy emberek rohangalnak motoros jarmuveken mindenfele kotelezettseg nelkul! Nem ritkan latok 200-250ccm robogokat rendszam nelkul. Kedves Laszlo! Maga szerint ez normalis? Igazsagos?

      1. László Kotmajer

        Hol itt az igazságtalanság? Hogy a szomszéd tehene még mindig él?
        Egy rendszámos Libsi boldog tulajdonosa – László

      2. Jar Jar Binks

        Jogos . Ezért Piripócson , a faluba az összes Rigát, Komárt , Babettát eredetvizsgáztatni , rendszámoztatni , müszakiztatni , törzskönyveztetni kell . Ahol a motor értéke nem éri el a 30 000 ft ot , megvételnél költsön rá ugyanennyit .
        Mellékesen : HA Pista bácsinak rendszám lesz a Babettáján és lejtönek lefele eléri az 50 et , akkor büntessék meg ?
        Hasból , 500 rendbontó miatt büntessék az egész motoros társadalmat ?
        Ezt , ugy nevezik , kollektiv büntetés . Ha jól tudom , ez a mai napig , etikátlan és tilos .

    2. Kedves Druszám! Köszönöm a kedves szavakat…

      Tudod, attól, hogy nem beszélünk róla, a probléma még létezik. Persze az is érthető álláspont, hogy legyünk mi azok, akik képtelenek megoldani a kérdést, szemben a lengyel, szlovák, román (és még sorolhatnám) példával, ahol minden gond nélkül lezajlott a folyamat. Érdekes módon ott valahogy mindenki kigazdálkodta a rendszámozás pár ezer forintos plusz költségét.

      Jómagam is egy ötvenéves Schwalbe boldog tulajdonosa vagyok, mégsem ágálok a rendszámozás ellen, lehúzást kiáltva, pedig nekem is plusz kiadást jelent. Ezért érdemlem tőled (így ismeretlenül) az „idegenszívű” jelzőt? Te tudod…

      1. László Kotmajer

        Nem. Idegenszívűségre a szolidaritás hiányából következtetek. Nem tudom eldönteni, h kikkel szemben, a kevéspénzű honfitársakkal, vagy a motorosok kevésbé “menő” rétegével, de ez mindegy is.
        Sokadszorra sulykolod efféle cikkekben ezt a témát, aligha csupán jószándékú tudatformálásról van tehát szó.
        Ez meg az üzletmberség. De semmiképp nem a motorostársadalom álláspontja.

        1. „Nem tudom eldönteni, h kikkel szemben, a kevéspénzű honfitársakkal, vagy a motorosok kevésbé “menő” rétegével”

          Elég nagy baj, ha valaki a szerényebb hengerűrtartalom miatt “kevésbé menő” a szemedben. És egyáltalán nem “mindegy”, pont ezért tartunk itt és folyik a bénázás, mert húsz éven át ez a minden mindegy szemlélet uralkodott a témában.

          1. László Kotmajer

            Nem látom a logikai összefüggéseket az érvelésem, meg az ellenérveid között, én hihető cáfolatot szeretnék látni az általam észrevételezettekre.
            Legalább az ideírhatnád, hogy:

            “Semmiféle anyagi előnyöm nem származna a smkp-ok rendszámoztatásából.”

          2. Károlyi József

            ‘én hihető cáfolatot szeretnék látni az általam észrevételezettekre.’

            1. Ez nem lobbitevékenység, hanem egy helyzet bemutatása, elemzése. Érdemes utánanézni az alapvető fogalmaknak.
            2. Tényleg nem indokolt robikapára rendszámot tenni. Nem is készül senki ilyenre, csak a hozzászólásodban olvastunk erről.
            3. ‘a magafajta idegenszívű üzletemberek emögött is profitot szimatolnak’ – Ööö… Olvasta a cikket? Pont erről szól, hogy olcsó lesz, tán még az önköltséget se termeli ki, nemhogy profitot.

            Remélem kielégítő a cáfolat.

          3. László Kotmajer

            “Pont erről szól, hogy olcsó lesz, tán még az önköltséget se termeli ki, nemhogy profitot.”

            Te. Ezt. Ebben az országban. Komolyan. BEVESZED?
            Vettél te már bármit a nevedre? Naiv barátom. jajj

          4. Orosz József

            Na álljon meg a gyászmenet, nem helyszínen való főbelövésről van szó, hanem hogy mondjuk az a két szarházi akik közül az egyik a tükröt vitte le a másik miatt meg 2 elemet kellett újra fényeztetnem nem úszta volna meg ha van rajtuk rendszám!!! Az öreg tizenéves vectrára vehettem 55 ezerért bontott tükröt, a fényezést meg haveri segítséggel megúsztam 30 ból, ja hogy az nem a sunnyogók zsebére megy az akkor nem baj??? És tudod mit , ok ne legyen rendszám de akkor azért se büntessenek meg engem ha a következő alkalommal kivasalom a haverjaidat és még vissza is tolatok rajtuk , vagy csak simán had lőhessem le őket büntetlenül ilyen esetben oké? Eleve minden közlekedési eszközre rendszám kellene amit úton használnak, leszarom hogy biciklivel rollerral vagy lovaskocsival szántják végig a kocsi oldalát , nekem ugyanúgy pénzbe kerül megcsináltatni, és képzeld én se szarom a pénzt! Üdv: egy motoros, aki a sunyi szar emberektől van rosszul akik nem vállalják a tetteik következményét…

          5. Fugefrenky

            Hát öreg, én nem reklámoznám itt, hogy egy szar vectrára 55-ért vettél bontott tükröt, mert lehet valakinek eszébe jut, hogy máshol is ennyire kemény bizniszmen vagy XD Rendszámozzon a faszom robogóra, van kettő. Meg van két rendszámos nagymotor. Meg van két autóm is. Leszarom mit rinyál a sok paraszt, robogó azért van mert OLCSÓ MELÓBA JÁRNI. Azért vettem 2 robogót, mert kijött 1 nagyorbogó árából, és még átiratás sem volt mégegyszer annyiért. Majd akkor pofázzatok ha 20 ezerért át tudok iratni egy 2-3000-as nagyrobogót, addig meg kuss legyen.

          6. Drága Franky!
            Legközelebb kevesebb k, sz és p és k betűssel, kérlek, különben kénytelenek leszünk törölni a kommentet. Kösz a többiek nevében is.

          7. Rácz Gábor

            Orosz József, persze, és akkor majd a kerékpárokra is rakjunk rendszámot, mert az is tud komoly kárt okozni, meg rollerre, meg lábbal hajtós gyerekmotorra is… Ja, inkább vezessük be, hogy minden utcára lépő gyalogosnak kötelezően kelljen a homlokán és a hátsóján rendszámot viselnie, mert mondjuk én, mint gyalogos, pont úgy le tudom törni a tükrödet, és tönkre tudom tenni a fényezést az autódon, mintha robogóval lennék. Nevetséges ez az egész, nekem is volt már károm abból, hogy más emberek gyökerek, de mikor sikerül már megérteni, hogy ilyen VOLT, VAN ÉS LESZ IS!!! Egyszerűen nem lehet mindent ellenőrzés alatt tartani, mindenhova kamerát tenni, stb., mert szinte már ígyis élhetetlen ez az átkozott világ a rengeteg idióta ellenőrzőrendszertől. Ez pont olyan, mint az orvoslás. “Zseniális” dolog, hogy mindenféle hiperszuper módszerrel fokozatosan egyre magasabb lesz az átlagéletkor, de azt valahogy mégiscsak el kéne fogadni, hogy halhatatlanok nem leszünk soha! Ahogy tökéletesek sem, így tökéletesen becsületesek sem… Ez van, ez a szomorú helyzet.

          8. Jar Jar Binks

            Miböl volt az a tükör ? Audi fényszoró + motorház = 25E

          9. Dániel Páhy

            Egyik oldal igaz! A másik, éjszaka belehajtottak a kocsim oldalába egy ajtó tropa! Biztosan volt rendszáma, csak gazdája nem volt a balhénak! 🙁

          10. 444.hu által kitiltott

            Bocs ha beleszólok. Nekem is van 50 cm3-s robogóm, sőt 500-s is meg egyéb nagymotorom. Én is azon a véleményen vagyok, hogy vezessék be nyugodtan a rendszámozást, mert akinek nincs félnivalója az felfogja, hogy az 50-s mocival is lehet ugyanolyan balesetet okozni mint a nagyokkal. Az, hogy mibe kerül az más kérdés.

          11. Gabesz Megyery

            Igaz. Ezzel így én is egyet értek. Azzal hogy 50/125 azzal nem.mi ez az A1 A2 B125? Majd ha a 800 ccm autó lesz a B Kategória, az 1300 a B1, 2000 B2. A fölött pedig BB. Nekem B jogsim van, egy 650 Suzukit olyan szépen elvezetek, vezettem hogy csoda. Pedig csak 170 cm vagyok. Aki 50 robogót vezet, vezetett az elboldogul a 125 el is simán.

          12. László Kotmajer

            Nameg épp nem én vagyok az, akunek a mesterkedése folytán “kevésbé menők” leszbek a kucsik, kedves KutyaSchwalbe. Akarom mindani zx. Miértisnem inkább Swalbe?

      2. Dániel Páhy

        Egyet értek a rendszámmal de a 45-ös végsebességgel nem! Ilyen alapon csak a Trabant lehet homológ nálunk mert nem képes gyors hajtani autópályán, viszont az összes többi szgk igen!

  2. Lenkei Gabriella

    @lszlkotmajer:disqus
    Szörnyű lehet így élni. Ennyi keserű gondolattal a lelkében. Szívből kívánom, hogy több boldogságot találjon a jövőben!

    1. László Kotmajer

      Ahhoz kevesebb vamzer kéne pl. Másfelől meg több öntudatosság. A jókívánságokat köszönöm és viszont kívánom!

      Volt szerzőhöz hasonló egyeddel dolgom már, még kicsit fiatalabb koromban.
      Bevittem egy csapatba, aztán kiderült, hogy épp minket akar hatóságilag megreguláztatni, mert “nem vagyunk elég szabályozottak”.
      Akkor sem értettem az efféle önkéntes rendőröket, most meg kimondottan rühellem őket az ócska jellemükkel.
      Nincs itt ellentmondás, ettől én még elégedett vagyok azokkal, akik azt megérdemlik. Na erről ennyit, pá.

  3. Generátor George

    Engem is megvisel a márciusi tél, de ez mégiscsak túlzás, kedves Kotmajer László. Szerintem ne keressen ellenséget ott, ahol nincsen. Mindenkinek jobb így.

  4. Én benne vagyok ha tényleg ésszerű az árazás, de akkor a 45 km/h-ás korlát is menjen a lecsóba. Mai forgalomba életképtelen és balesetveszélyes.

    1. Nem tudom most hogy van, de amikor én vizsgáztam, úgy szólt a szabály, hogy a tervezett sebessége 45km/h. Ezért felelt meg a kategóriának az a ténylegesen 48ccm-es Simson ami 68km/h-t tud menni végre.

      1. Inkább legyen kukázva, az a biztos 😉 .

      2. Ja tervezett 45 km/h. Olyan motort hajtok, amin gyáriba elől 300mm- es tárcsával és radiális fékekkel van szerelve, ja és változtatás nélkül bele rakta a gyártó a 125ccm- es yamaha blokkot. A mai robogók és segédmotorok fojtással mennek talán 40- et, fojtás nélkül 70- et. Na ez a vicc. Meg az a vicc még, hogy a biciklis lakott területen kívül mehet 60- at.

    2. Nagy Árpád

      Eleve az is vicc, hogy B jogsival nem lehet 125-ös motort vezetni, de 17 évesen tud valaki venni egy 800 lóerős autót. Ennyi erővel miért lehet 50-es robogózni autós jogsival? Senki se tanít meg motorozni. 45-el hajtok ki a főútra vagy 90-el vakon nem mindegy? Ráadásul egy 12 éves gyerek kimehet a forgalomba biciklivel legálisan úgy, hogy 99% eséllyel a telezöld fogalmával nincs tisztában és valószínű a táblákkal se.

      1. Ferenc Kreisz

        Igazából lehet egy olcsó kiegészítő vizsgát kell tenni 😉

        1. Krisztián Balogh

          Az az olcsó vizsga nulla motortudással kb. annyiba kerül mint az a1…

          1. Ferenc Kreisz

            35 ezer kb. az A1 meg 80 körül lehet. Nem tudom, aki nem tud motorozni annak egyik sem érdemes…

        2. Nagy Árpád

          60-70 ezereket a semmire nem szívesen fizet ki az ember. Nyilván az fog B125-re menni aki már eleve 125/50-el megy vagy sima ötvenessel, és röhögve megcsinálja.

      2. Na az lenne csak a katasztrófa, maradjon csak az ötven köb. Viszont a sebességkorlátot tényleg kukázni kéne.

      3. Kovács István

        igazad van. bringára is kellene jogsi és rendszám ha közúton közlekedik vele valaki.

    3. Csak megjegyzem, hogy a segédmotorok megengedett legnagyobb sebessége: 40km/h, lakott területen kívül és belül is, ami abszurdum!

  5. Ha magyar, akkor lop, csal, hazudik. Ha rajtakapják, akkor ujjal mutogat a másikra. Ha nem őt kapták rajta, akkor egyből a rend szent őre lesz. A hazai robogós helyzet remekül példázza ezt. Rendszámot az összesre, az ügyeskedőket pedig szarrábüntetni. Utána jöhet a kerékpáros és segway-es söpredék megregulázása.

    1. Jól megmondtad, pár sorban megsértettél mindenkit, akit lehet. Remélem ha legközelebb bebaszva megyek a 125/50emmel akkor a te anyád ugrik elém, utána majd átmennek rajta a segwayesek is.

      1. Ostoba troll, mindig csak ezt csinálja, de valaki mindig ugrik rá. Motorja sincs, mert olyan hülyeségeket szokott összehordani amit motort közelről látott ember nem tenne.

  6. Gyula Lantos

    Ha nem a jármű tulajdonosok le húzása lenne a cél ,akkor már be vezették volna a SZEMÉLYRE szóló RENDSZÁMOT ..egy ember egy rendszám ,és az összes járművére ugyan az a betű és szám sor kerűlne .A biztósitást a legmagasabb kategória után fizetné.

    1. Dániel Páhy

      Ez már majdnem Svájc lenne! Így sokkal többet lehet lehúzni! 🙁

  7. Jar Jar Binks

    szürjék ki a rendörök aki nagyobbal közlekedik . Eddig , értem . Büntessék . Jogos .
    A “szakértöknek meg rendszámot . A homlokukra . 4db, 100as szeggel felszegelve .

  8. József Csaba Csutár

    Hát ez egy nagy lehúzás lesz pl,nekem is van egy szabályos 50 es crossom semmi tuning nincsrajta minden gyári és végre képes 80-85 km sebeségre.Akkor most szabálysértő vagyok ?Mivan milesz akkor a robbanó motoros kerékpárokkal azok kerékpárok de simán képesek egy kis sufnituning után a 55-60 ra is ere mit tesz a nagy közlekedési hatóság

  9. Egyszerű a megoldás: A biztosító adna minden évben egy rendszámot, ha befizetted az éves biztosításod!( max 2-3e Ft éves költség, Németországban így működik)

    1. Igen, ez lenne a legjobb. Már ha itthon is úgy működne, mint Németországban, hogy csak elvétve találni kamu 50-est.
      Ha Magyarországon ezt bevezetnék, akkor kvázi legalizálnának minden rendszám nélküli 125-öst, ami nem igazán jó irány…

      1. Szerintem egy fotóval alvázszámról és motorszámról ez is kikerülhető lenne. Ezen kívül egy igazolás kell a biztosítótól, ami tartalmazza ezeket az adatokat (és magánál is kellene minden robogósnak hordania)

      2. Ha kamu 125-öst akar a Magyar akkor fog is csinálni! 🙂 pl: 50-es Runner hivatalosan levizsgázik 50es alvázszámmal, 50-es blokkal, ezután kaphatja legálisan a 180-es blokkot!( blokkfelfogatás stimmel) 🙂

        1. Ajánlom figyelmedbe a cikkbe illesztett hozzászólást – na ez vár a trükközőkre 🙂

    2. Ez teljesen elfogadható lenne.
      Biztosításom mindig volt.

  10. Krisztián Balogh

    Vannak helyek ahol ez úgy működik , hogy a biztosítás kötésekor kapsz egy rendszám matricát amit fel kell ragasztani.Nem hinném hogy ez 1-2 ezer Ft-nál több lenne.Sőt , 125 cm3-es motort vezethetsz autós jogsival.Jogos , hogy beazonosítható legyen a jármű.Viszont az egész cikk egy gusztustalan , robogósokat hibáztató firkálmány.Hány autós húz el a parkolóból mikor kárt tesz más kocsijában ? Rengeteg helyen nincs kamera…Arról nem is beszélve , hogy viszonyulnak a robogósokhoz a közlekedésben…Simán kicsapnak elém , mert csak egy robogó jön…50 centire mennek el mellettem stb. Arról nem is beszélve hogy friss jogsival beszállhatsz egy 1000 lovas veyronba , de egy 125-ös motortól rettegnek , miközben az inkább magában csinál kárt ha bekövetkezik a baj…A 45-ös sebességkorlátozás meg eleve elavult a jelenlegi forgalmi helyzetben.Tegyenek rendszámot , de én megengedném 125-ös 4 ütemű/50-es 2 ütemű motorok használatát.

  11. Kocsis Zoltán

    Jó magam is robogózok, jelenleg egy 125ccm-t hajtok, rendszámmal, biztosítással, tehát minden szempontból megfelel a NKH követelményeinek, hogy közúti forgalomban részt vehessen! Ahogyan a cikkben is olvasható, ha én egy rendszám nélküli robogóval lekapom vki tükrét, nagyjából a semmin kivül nem sokmindent tud tenni az illető, zsebbe nyúlhat és fizetheti zsebből a helyreállítás költségeit. Rendszámos robival nem fogsz annyit szabálytalankodni, mert a rendszám alapján már elő lehet venni téged. Rendszám nélkül felsuhansz a járdára, mert álljon a f@szom a dugóban, időre kell vinni a pizzát, mert ugrik a jattom, stb stb! Jártam 150-es, 250ccm-es robival, 50-es papírokkal, pont lekaksiztam, hogy behajtani tilos meg, záróvonal, meg ilyenek! Amit még hiányolok a cikkből, hogy ezekkel a robogókkal mi lesz? Ami úgymond nagymotor, de papírjai nincsenek?! Mert ha nem kőrözik sehol a motort, akkor azt is forgalomba lehet e majd helyezni, ha igen, akkor milyen áron? Meg fogja e érni a motor tulajának, vagy vigye hátra tyúkólba, hogy legyen mire ülnie a tikoknak?!

  12. Finta László

    Eredetileg a Simsonok egy két típusánál vizsgáztatni kellet a motorokat mivel 2 személyesként hozták forgalomba úgy hogy nem kel sírni , említésként a Schwalbetre és a Simson sztárra is kötelező volt !

    1. Nem volt kötelező. Akkor kellet rá rendszám ha két emberrel akartad legálisan használni.

  13. Balázs Levente

    Kutya, évek óta próbálod lejáratni a mopedeseket. Mi a bajod? Nem járkálhat mindenki Zizi 1400-al.. Illene már igencsak elnézést kérned az emberektől. Az oldal nagyon király volt évekig, míg bele nem kezdtél ebbe.. szinte már csak ez a vesszőparipád.
    Hidd el, aki motoros és nem motorral járó ember, (mert ebből van sok, még nagymotorosok között is!) annak a blokkjáról körülbelül ebédelni lehet! Szívesen várlak nálam, megmutatom, hogy nálam hogy néz ki 4 különböző korú és stílusú robogó.
    Részemről baromira fel vagyok háborodva, hogy ezt így le mered írni és ez az oldal évek óta engedi, hogy pocskondiázz!

    1. Kedves Levente! Magam is az öreg mopeddel járók táborát erősítem – ha szerinted ez pocskondiázás, akkor rám is érvényes. Főleg, hogy tényeket, adatokat írtunk le, vagyis ha sértő, akkor a tényekkel van a baj, ami ugye tudjuk, miből fakad.
      Másrészről: várom a javaslatodat, hogyan lehetne rendet tenni ebben a káoszban, hogy (végre) utolérjük ilyen tekintetben Romániát vagy éppen a harmadik világ országait, mert jelenleg egy kabaré, ami a robogókkal, segédmotorokkal folyik itthon…
      Mert abban – gondolom – egyetértünk, hogy a jelenlegi állapot nincs rendben.

      Végül pedig engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljam a hozzászólásokat itt, illetve a Facebook-megosztások alatt. Tagadhatatlan, hogy a többség vágyik a megoldásra, az áldatlan állapot megszüntetésére, vagyis hiába örültem, hogy a szimót meg az ötvenéves Schwalbét “ingyen írattam át”, magamban én is tudtam: ez nem fair, nem igazságos, egyszerűen csak egy rossz, kaotikus rendszer, ami rajtunk ragadt még az átkosból.

      1. Balázs Levente

        1 ember 1 tábla, ha több járműhöz használja azokat jegyezzék fel a gazdája nevére alváz szám és motor szám alapján! Biztosítás maradjon külön mindegyik motorra, hisz egy szalonból kihozott ára és emissziós értéke messze nem egyezik a mi 20-30 éves technikáénkkal. Vizsga itt szerintem már elhanyagolható, hisz a jármű azonosítóval rendelkezik, a nevére van regisztrálva – ha nem 50-es vagy a műszaki állapota közúti közlekedésre alkalmatlan, azonnal rommá lehet büntetni!

        Természetesen itt is marad kiskapu, mi van ha frissen vette, nincs regisztrálva, úgy csinál kárt és lelép.. szerintem ez se olyan veszélyes dolog, hisz rengeteg autóban van kamera, pont a trógerek miatt, a rendszám ott van ami alapján azonosítható a tulaj és a tengernyi térfigyelő kamera se dísznek van kint.

        Ez ha így nem opció, akkor marad a megszokott 1 jármű 1 tábla elv, bár ha a saját szemszögemből nézem és van 3-4db 1 embernél és ezeket külön kell intézni, mint a tulaj mint az állam nem fogja elég gyorsan, átláthatóan és költséghatékonyan megoldani!

        (Te sem vagy nyeretlen 2 éves, tudod milyen tempóban dolgozik az ocsmány iroda)

        1. “Vizsga itt szerintem már elhanyagolható, hisz a jármű azonosítóval rendelkezik, a nevére van regisztrálva – ha nem 50-es vagy a műszaki állapota közúti közlekedésre alkalmatlan, azonnal rommá lehet büntetni!”

          Egy ideális világban ez működne is. Ezzel szemben itthon, ha nincs vizsga, ugyanúgy az utcakép része marad a sok 125-ös, hiszen gyakorlatilag nulla az esély a lebukásra. Amúgy is: kétévente négy rugó a műszaki – ez tényleg nem tétel.
          A rommá lehet büntetni pedig egyszerű utópia: amíg a járőrállomány ennyi, és nem is lesz több, esélytelen a félmillió kismotornak akár csak századát is ellenőrizni, de ez soha nem is volt kérdés.

          1. Balázs Levente

            Mindig lesz kis kapu, magyar ember nem buta! Feldobok két példát, kiváncsi vagyok a véleményedre.

            Gondolj egy sima 70ccm-es 2 gyűrűs vashengerre, amin domborfelirattal virít a 49cc, azzal mit csinál? Egy baromi jó minőségű vashengert simán el lehet fúrni E dugattyú méretre, az meg igen csak 2mm-el nagyobb dugattyút kíván a gyári mérettől.

            Másik példa, az a nettó 5700ft-ért beszerezhető rejtett kapcsolós, potméterrel beállítható elektronikus fordulatszám szabályzó, amit ha jól beállítasz és le méri padon, szét tépett gázzal se fog 45 fölé menni, míg a rendőrség 20-25 misit leszurkol egy ilyen mobilpadért!

            Véleményem szerint, ha a nevére van jegyezve a tulajnak a motor és ez 125-ös vagy akár annál nagyobb, ott az alváz szám, motor szám, amiben benne van szinte az összes adat. Anno nekem is volt 125-ös endurom, ha alkatrész kellett, beolvastam csak a motorszámot és a bontós mondta hogy LC2 125ccm bovdennel működtetett power szelepes DT. – Sok márkakereskedés van, náluk ott a manual, benne az összes infoval, fel kell tölteni a rendszerbe ( rendőrség, nkh, biztosítók részére, hogy a biztosítási csalást ki lehessen kerülni)!

  14. Ragó István

    Kell a pénz a kincstárba! Miért nem névre adják a rendszámot? Egyszerre csak eggyel közlekedek!

  15. Ferenczi Zoltán

    Esküszöm, valamit félrekötöttek az emberek agyában 🙁

    – Tiltakoztak a rendszám ellen, mert drága volt. Nem volt az, 15-20 ezer forint. Ma egy szebb Simson meg egy jobb robogó is 150 rugó, nem aránytalan.
    – Az ajvékolás miatt visszavonták, és most 8-10 ezer forintról beszélnek. Ebből konkrétan ki sem jön a vizsgálat-forgalmi-rendszám, vagyis mínuszos az üzlet, mégis lehúzást, lopást kántál egy-két jólértesült.

    Tanulság: aki kiabál, annak nem a 8-10 ezer forint fáj. Hanem az, hogy az ő lopott/vámpapír nélkül behozott/cserélt blokkos stb. 125-öse utána bontótöltelék lenne. Ja, hogy a rendszámos drágább volt anno? Igen, a becsületesebbje mégis azt vette, és ő most nem is hőzöng. Neki nincs miért.

    Megint bebizonyosodott: az kiabál, akinek a saját háza ég.

  16. Látom egyre több börtöntöltelék jön ide tiltakozni nehogy lebukjanak…..

    (aki ötvenesként ír adásvételit és ötvenesként köt biztosítást is egy nagyobb gépre az okirat hamisítást és biztosítási csalást követ el, mindkettő szabadságvesztéssel sújtandó)

  17. Gergő Velekey

    Mélyen tisztelt publikum. Látom megy az egymásnak feszülés újfent. Jómagam egy pici 50-essel kezdtem. Minden rendben is volt füzettem a kötelezőt kaptam a matricát fel is volt ragasztva. De nagyobbra vágytam gyerek voltam de egvettem 3 évig jártam 125/50-el. Tudjátok mit? Nem élveztem. Biztosítást sem kötöttem mert az okirat hamisiítás lenne. Így se biztosítás se rendszám. Bejártam dolgozni de nem azért volt mert logikus motort vettem hanem mert élveztem. 3 év után viszont elegem lett. Akkor már rettegtem minden sarkon hogy megfog a rendőr. Elvittem hát leforgamiztatni. Drága volt? Igen! Szenvedtem vele? Igen! Megérte? Igen! Végre nem kellett rettegnem a rendőrtől. Minden rendbe volt. És őszintén. Nekem volt egy Leonardo 125 ST-m Hatósági műszaki regadó forgalmi rendszám minden volt kb 70E ft. B-s jogsi mellé 30E volt a B125. A motor volt 150E ben a többi hacacáré még 100E. 250 az egész jogsival mindennel együtt. Akinek van 150E de nincs 250E arra hogy ne rizikózza meg úton útfélen a büntetést az őszintén meg is érdemli. Ez nem a rigával meg romettel meg tekerős babettával munkába döcögő liga megvesszőzéséről szól. Hanem a 180-as 2t-s Runnerrel lakott területen rendszám nélkül egykerekező huligánok kiszűréséről szól.

    Akinek most sincs rejtegetni valója az nem akad fenn a rostán. Csont nélkül kap egy rendszámot és megy vígan tovább. 2-3 tanknyi üzemanyag áráért. Akinek viszont van már sot mit takargatni az így járt.

    Amúgy a 45-ös limit tényleg alacsony. Azon nem ártana emelni. Még ha nem is limit nélkül de legalább olyan 70-75-ig el kéne engedni őket mert lakotton kívül a 45 tényleg veszélyes ma már.

    1. László Kotmajer

      “Ez nem a rigával meg romettel meg tekerős babettával munkába döcögő liga megvesszőzéséről szól. Hanem a 180-as 2t-s Runnerrel lakott területen rendszám nélkül egykerekező huligánok ”

      Csakhogy sajnos a többség a vidéki betekerős/csőszerelős/horgásznimenős/diszperzitvedres réteg, aki vagy megyen majd az apostolok szekerén, vagy marad otthon, ha irracionális erőfeszítéseket hergelnek ki a hatóságokból az itteni agitproposok.
      Szép kis motoros érdekvédelem ez…
      Jó lenne tudni, ki pénzeli ezt a lehúzókampányt itt a högylakókon.

      1. Hát ha neked ez lehúzásnak számít….

        “A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a korábbi, 15-20 ezer forintos
        költségnél biztosan kevesebb lesz a rendszámért fizetendő összeg”

        1. László Kotmajer

          Ha neked nem számít ez a bagatell összeg, már küldöm is át a számlaszámom.

          1. Komlós Edina

            Tipikus kádárista hozzáállás… Motorozni szeretnék, csak valaki fizessen helyettem. Taps.

          2. László Kotmajer

            Baromságot írtál, ami ciki. Tipikus nőihölgy kommunikáció. Taps.

          3. Aha, tényleg tipikus kádárista hozzáállás olyanokért lehúzni a népet amiért nem adunk semmit.
            Nézz körbe jobb helyen hogy működik ez. Angliában egy autó átírása is csak 10font, simán postán el lehet intézni. Németországban a biztosításhoz jár a robogó rendszám. Nyilván ők is kádáristák.

          4. Ha egy kicsit végiggondolnád akkor te is belátnád hogy ilyen alacsony díj mellett nemhogy 0 saldo a dolog hanem buknak rajta…
            Vagy te is az okoskodók között vagy akik 50-esként használnak egy nagy gépet? Ebbe az esetbe meg nem tudlak sajnálni….

      2. Nem tudom, hogy miből gondolod, hogy a Rigások és mopedesek vannak többségben. Egyébként a fő problémát nem érted, ami a korábbi hozzászólásaidból is kiderül.

        – Nincs semmilyen adatbázisa a rendszám nélküli robogóknak, sem azonosítójele semmi
        – Emiatt könnyen lophatók és továbbadhatók
        – Kis részükön van biztosítás, ha kárt okoznak akkor akárosult szív

        Szóval jó lenne, ha kicsit a fejedben lévő kerítésen kívülre is kikukucskálnál, mert észbontó, amiket le tudsz írni. Egyébként igen, 10-20 ezer forint nem nagy összeg egy robogó forgalimba helyezéséhez és rendszámozásához. (Egy ilyen alsó hangon más kategóriákban 3-4-szer többe kerül)

        Akinek ennyi pénze sincs, az ne robogózzon, mert ha megáll a robogója, vagy elkopik a gumija, arra sem lesz.

        1. Más kategóriában is pofátlan lehúzásnak tartom ezeket a költségeket.
          Max 10ezer forint. 50-esre meg az alulemez ára amiből kisajtolják a rendszámot.

    2. Lakotton belül is sajna, autók alaphangon 60-al mennek ott is… :/

  18. Kovács-Ági Béla

    Szerintem ha 125-ös ig lenne a segédmotor kevesebb lenne a forgalom korlátozó hatás a közutakon.A sebességkorlátozás ezért hülyeség.De a rendszám az azonosítás miatt nagyon kellene.

  19. Велики Левенте

    Igazabol csak toroljek a sebesseg korlatozast! Sok fiatal azert csinal “tuning” motrot minel gyorsabban menjen vele! Az en 50-es motrom gyarilag 160-at megy de nem tudom kihasznalni ez miatt :/

  20. Kiss Ernie Andrew

    Nos,nekem egy kereskedő akart eladni egy 125ccm robogót,miközben csak 50ccm-re van érvényes jogosítványom! Mondtam neki hogy kösz de nem kell,nem akarok én szabálysértést elkövetni,ezért ragaszkodtam az 50-eshez! Erre ő: Ne aggódj,ha nem feltűnősködsz,nem lesz baj! Szóval még ő biztatott jogsértésre,egy hivatalos kereskedő! Hát hogy van ez???!!! Hihetetlen!!!!!

  21. József Vankó

    Én teljes mértékben pártolom és talán eltűnnek az utakról az életveszélyes össze tákolt motornak nevezett valamik.

  22. “Mi a helyzet a gyárilag ötvenes, de nagyobb hengerrel felszerelt példányokkal?”
    Bontó/visszaalakítja…
    (Ne legyen kiskapu mert abból csak rossz sülhet ki.)

  23. Bandus Csardi

    Én nemrég estem 50 köbös robogóval. Akarok erősebbet, de azzal veszélyesebb is lesz menni. Két kerék, az nem stabil mint egy autó megtepasztaltam. Főleg vizes , vagy csúszós úton.
    Ma , hogy van az 50- 125 köztiek papírja? Elég egy adásvételi, plusz 125-ös vizsga?

    1. 50 köb felett mindenképpen rendszám hacsak nem akarsz hűsölni meg priuszt szerezni.

      1. Bandus Csardi

        Mégsem így va az utakon. Akkor , hogy van ez. Még is szabad b-s jogsival 50 felett is. A törvény nem engedi pedig.

        1. Pont ezért akarnak rendszámot az ötvenesekre is hogy ki tudják szűrni a rengeteg életveszélyes barmot akik mindent okosba oldanak meg…

  24. Zsolt Timár

    Nekem van egy 125ccm robogóm, rendszámmal, van motorra vizsgám, stb., tehát minden legális. Továbbá van egy régi, karbantartott, kéziváltós kisrobogóm és egy Babetta jellegű mopedem. Mindkettő gyári 50 ccm és végsebességük nem haladja meg az 50km/h-t. Kérdésem:
    1- Ha túllépem velük a megengedett 40km/h-t (mondjuk megyek 48-al, ami +20%) olyan helyen ahol megengedett az 50km/h, miért büntethetnek meg sebességtúllépésért, hiszen rendelkezek motor jogositvánnyal és megfelelő képzéssel és mindkét “hobbi, nosztalgia” segédmotorkerékpárom, kiválló műszaki állapotban van.
    2- Ha van két olyan SMK-om, amivel ugye utast nem szállíthatok, és csak én vezetem ezeket (eröl hajlandó vagyok hívatalosan nyilatkozni is) miért szükséges mindkettőre biztosítást kötnöm? Hiszen egy fenekem van, egyszerre mindkettő nincsen kint a forgalomban párhuzamosan. Sőt, szerintem elég lenne felmutatnom a 125ccm motoromra kötött biztosítást.
    Egy dolog soha sem lesz tiszta számomra, hogy Magyarországon a járműre köti az ember a biztosítást vagy saját magára. Ha van két, hasonló járműkategóriában nyilvántartott, járművem, miért az egyikre pl. B10 a bonus és a másikra, mondjuk, A0 (ekkor a járműre köti az ember a biztosítást), de ha a személyt nézzük, akkor a kártörténeti nyilvántartás alapján van minden elbírálva.

  25. Kovács András

    Támogatom a rendszámozást, mert elég sok olyan robogós van aki szabályokat nem betartva (lehet nem is ismeri őket) közlekedik!
    A 125-ösökre vegyes érzelmeim vannak. Hiszen egy 100 Kg-os munkásember valószínű nem azért vesz 4 ütemű 125-ös motort, mert gyorsulni akar vele… Viszont nagyon szívesen lepapíroznák, ha nem lenne itt egy óriási joghézag a rendszerben!
    Nem lehet csak az utolsó hivatalosan bejegyzett gazdától származó adásvételivel, és forgalmi okmányokkal papíroztatni. Ezen robogók (Magyar Postáé is) nem rendelkeznek papírokkal, sok valószínű a külföldi motorkölcsönzőben sem rendelkezett sosem, ahonnan eladta őket egy Nepper Magyarországra (Ő vajon fizetett adót mint kereskedő?!). Szerintem sokan vannak úgy, hogy a motor műszaki állapotát rendben tartva bármikor elvinné papíroztatni, ha LEHETNE, és NEM kerülne többe mint maga a motor! Mert mégis csak 120-ért papírozni valamit ami 15-20 éves, és piaci értéke a 100-at nem éri el…, és bárki bármit mond egy darab papír, és egy darab préselt lemez nem kerül 120-ba.
    Másik oldalról viszont, egy 50-es robogónál honnan is vagyunk biztosak, hogy valaha nem lopta azt már el valaki, és papírok híján nyugodtan eladhatta mint saját tulajdonát?
    Véleményem szerint először az új motorokra mindenképp be kellene hozni, vagy egy kitűzött dátum után gazdát váltott friss biztosítást kötött motorra kötelezővé tenni a rendszámot, bár lassan, de kihalnának a visszaélések.

  26. Édesanyátokra kell rendszámot tenni,nem a pár hónapig(csak nyáron)használt 50-es honda robogómra,amin mellesleg VAN biztosítás!

    1. Maróti András

      A tiéden van, de ötből négyen nincs! (Nem légből kapott: a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) pont idén mérte fel, hogy a robogók 80%-a érvényes KGFB nélkül közlekedik).

      Szóval anyukán nincs rendszámvilágítás, ezért nem is lesz forgalmija. De a te Hondádon igen. Köszönd annak a 80%-nak, aki lusta volt biztosítást kötni.

  27. Blacksun Sumegi

    “Ha csak megfizethető lesz”

    Szeretem a pick szalámit,de majd addig ,míg számomra nem lesz megfizethető ,addig lopom a sarki boltból.Úgy tűnik 10 -15 éve rágódnak ezen a témán.Tulajdonképpen a politikusok mit akarnak? A benzint is 100forintért kell adni a kismotorba nem?,mert a motor árához képest az is,mind minden ‘DRÁGA’ A fene tudja.Röhej.Drága a gyermekülés az autóba,”Ha csak megfizethető lesz” ,akkor veszek,addig a kölök,majd ellesz valahol a kocsiban,nem igaz?

  28. Vedrédi Csaba

    Olyan jó hogy külföldről ezt is be tudjuk hozni de azt nem hogy b kategóriás jogsival lehessen 125ccm motort vezetni…..https://www.peticiok.com/b_jogositvannyal_125ccm-ig_robogo_vezeteset_kovetelk

    1. Azért ez külföldön sem egységes, a legtöbb helyen van különbözeti vizsga, de legalább oktatás.

      1. Vedrédi Csaba

        Annyi adóval lehúznak minket,hogy abba simán beleférne szerintem.

Válasz