Feljelentik a kínai fékkart használó motorosokat

Feljelentik a kínai fékkart használó motorosokat

- Kategória: Kiemelt cikk

Úgy tűnik, új időszámítás kezdődött a hazai utakon, és ezentúl számon kérik azt, ami egyébként is harminc éve kötelező...

Tanulságos volt a rendőrség vasárnapi akciója, melyben a Héreg környéki szerpentineken ellenőrizték az arra járó motorosokat. Az nem újdonság, hogy az egyenruhásokkal tartottak a Műszaki Engedélyezési Főosztály emberei, és minden kétkerekűnek megmérték a zajszintjét - annyi lakossági panasz volt a hangos autókra, motorokra, hogy érett már az akció.

Nincs félnivalód, ha gyári vagy E-jeles/műbizonylatos túraplexit, fékkart stb. vettél a motorra, de a kínai gagyi súlyos forintokba kerül ellenőrzéskor... Többen beszámoltak róla, hogy a bajnai igazoltatáskor tüzetesen átnézték a gépet, főként a kezelőszerveket, plexiket és kipufogókat

Viszont az komoly meglepetés, hogy engedély nélküli átalakítás miatt is feljelentettek több motorost, még ha olyan apróságokról is volt szó, mint például egy utólag felszerelt fékkar vagy plexi.

Kapcsolódó anyag: Engem is megállítottak a hangos dob miatt, de jófejek voltak a zsaruk - nem kaptam csekket.

A sportdob és a fékkar olyan, mint a vonóhorog

Az intézkedés alapja, hogy a járművek műszaki előírásait felsoroló KÖHÉM 5/1990 rendelet egyértelműen leírja:

Csak eredeti alkatrészek lehetnek a motoron, s ha utólag felszerelsz valamit (magasabb kormány, sportkipufogó stb.), azt csak akkor használhatod, ha az alkatrésznek van műbizonylata/E-jelzése és bejegyezték a motor forgalmijába.

Többen felemelték a hangjukat, hogy persze, megint rászálltak a motorosokra, de ez korántsem így van. Gyorsan szögezzük le, hogy az autók tulajdonosai már harminc éve tisztában vannak a KÖHÉM-mel, hiszen ha felszereltetnek egy új, nem gyári alkatrészt (pl. vonóhorog), csak akkor használhatják közúton, ha műszakin bejegyezték a kocsi forgalmijába.

Most is kiemelték a zsaruk: a sportkipufogó is lehet szabályos, szóval kár arról beszélni, hogy „a hangos dob életet ment, mégis bírságolnak érte...”  Csak akkor kapsz csekket, ha hiányzik a dB-killer, és a gép 110-120 decibellel ordít

Nos, ugyanez a helyzet a sportdobokkal is, sőt Ausztriában és Németországban azt is be kell jegyeztetni, ha egy foggal kisebb lánckereket, vagy 190/50 helyett 190/55-ös abroncsot szerelsz fel a gépre.

Nem kell műszakiztatni, elég, ha nem gagyi az alkatrész

A Héreg mellett ellenőrző rendőrök szerencsére nem ragaszkodtak a törvény betűjéhez: megelégedtek azzal, ha nem úgy nézett ki a vas, mint egy friss Aliexpress-katalógus, és csak azokat büntették, akik Kínából vett fék- és kuplungkarral, a nappali menetfénnyel vagy az Akrapovič  Aprókavics kipufogóval tuningolták a gépet.

A kormánykiemelők is okot adhatnak a bírságra, bár az továbbra is kérdés, hogy miként különböztetik meg a ránézésre tök egyforma SW Motech, Touratech stb. alkatrészeket a kínai másolatoktól

Akárhogy is, ideje komolyan venni, hogy milyen előírások vonatkoznak ránk, és ha nem is lesz teljesen szabályos a motorunk, legalább a látszatra adjunk, hogy ne ugorjon a rendszám... Felejtsük el a kék LED-fényszórókat, a stroboszkóplámpákat, no meg a 90 helyett 118 dB-es kipufogókat (igen, ilyen is volt vasárnap), hogy bírság helyett motorozásra költhessük a benzinpénzt.

Kapcsolódó anyag: Mi az, hogy engedély nélküli átalakítás?

BikersPoison

Facebook Comments

87 Comments

  1. A felsorolt alkatrészek tilalmának helyességét belátom.
    Viszont ha jól értelmezem, akkor az utólag csináltatott bukócsövet is büntetik?

    1. Azt is. Meg a fékcsövemet is, a gyárival egyező utángyártott kifufogómat is, a gyárival egyező kormányomat is, az üléshuzatomat is amit én vartam, a típusazonos fékkaromat amit e-bayről vettem mert máshol nincs, a SunTour fúvóka készletemet, az általam hegesztett csomagtartót, a gyárival azonos taiwani hátsó lámpabúrámat is, az általam javított gyári kipufogót is, mert a közepét ki kellet cserélni annyira szétrohadt a bontóban.
      Sőt a CB900-asról leszedett gyári kormányomat is mert az enyém 750-es, teljesen eltérő váz számmal (amúgy ugyan az)
      Ja meg a szintén 900-asról átrakott olajhűtőmet is, ami ugyan nem gyári a 750-esen, de tökéletesen passzol és szükséges az üzembiztonság miatt.
      Ja és a lámpabúrát és a műszerdobozt is én gyártottam üvegszálas kompozitból, mert az eredeti szétesett és nincs ilyen még e-bayen sem.
      Szerintem engem ott helyben tarkón lőnek, szóval felesleges megállnom, ha menekülök még úgy van a legjobb esélyem.

      1. Azért te veszett buta vagy.

  2. Sunyi traffipax nem hozott elég pénzt?
    Utángyártott alkatrészt büntetni elég nagy aljasság. Régebbi motorokhoz csak az van.

    Kipufogót még értem, ha amúgy szabálytalan de plexiért?
    Rossz vége lesz ennek zsernyákok! Ezzel csak súlyosabb és veszélyesebb törvénysértésekre veszitek rá a népet, ha visszatértek a régi jó “izzókészletes” basztatásra.

    De most komolyan. Vegyél már nekem egy kibaszott eredeti alkatrészt MZ-hez vagy egy 40-eves Hondához boltban. Csak utángyártott van, és az mind kínai, vagy taiwani.

    1. Az “E betű” hiányáért vágnak nem az utángyártottért. Ami meg a régi vasakat illeti mivel a törvénynek nincs visszamenőleges hatálya ezért annál nem is követelhetik meg(bebaszna babettámon elkezdenék mondjuk a fékkaron keresni az engedélyszámot mert nincs rajta OFC, soha nem is volt… XD )

      1. Rajtam követelték a fékcső műbizonylatát, mert nem gyárit raktam fel. Pedig 40éves motorhoz nincs eredeti.

        1. Benkő Tőkés

          Simsonon és MZ-n alapból sincs sehol e jelzés

  3. Péter Koszta

    Mekkora kamu duma!
    Ne mondja nekem senki, hogy a sok autós csak műbizonylatos torony csapágyat épít az autójába, csak műbizonylatos féktárcsát meg mindenféle más alkatrészből is csak műbizonylatosat “épít be”!
    Tele a világ olcsó (minél olcsóbb) utángyártott alkatrésszel és az azt kereső Olcsó Jánosokkal! Meg az ilyet beépítő mesterekkel, még autós berkekben is…
    Ezt is “kiszűrik” a rend éber őrei?
    Nem…
    Tehát de – rászáltak a motorosokra.

  4. Szilárd Benkő

    teljes mértékben egyetértek veled. Árulja el nekem valaki, hogy egy
    suzuki (a legenda szerint, és a forgalmi szerint is) az én 1984 es gs(x)
    modellemhez ami egy ef-es modell mit lehet kapni eredetit? a benzinen
    kivül??? ez a modell nem is europába hanem amerikai importra készült
    tudomásom szerint ez nem a hagyományos modell amit 46-50 lovas hanem egy
    gyárilag huzott 71 lovas vas lenne. ez a motor tudomásom szerint
    ezekkel a paraméterekkel egész europában kuriozum, mivel ide szo szerint
    csak pár darabot importáltak. ( Magyarországon az enyém volt az
    egyetlen üzemképes papírokkal rendelkező a közlekedés felügyelet
    szerint). na ehhez mi a loszart kapok?? mikor a suzuki motorkereskedések
    is csak hümmögtek.. 2 honap után kaptam egy gázbowdent, meg elsö telo
    szimmeringet.. ennyi

  5. Richárd Décsei

    Azért azt szívesen megnézném, ahogy a rend éber őrei megállítanak egy minden földi jóval felszerelt túragépet (BMW, KTM, Triumph, Yamaha, stb). Ezekre alapból millió és millió kiegészítő biszbaszt lehet kapni CE-jelzéssel is. Na, azt mire végignéznék, szerintem a hónapban többet nem kellene dolgozniuk és kedvük se nagyon lenne. Túraplexi, pleximagasító, nem gyári bukócső, bukógombák a villákon és a lengővillán, fék- és kuplungkar, fényszórót védő rács, kiegészítő világítás, utólagos markolatfűtés, kipufogó, dobozok, dobozoknak tartókonzolok, lábtartók, fék- és váltópedál, kézvédő, haspáncél, tanktáska rögzítőszerkezete, usb-töltő, adott esetben erősebb felnik más küllőzéssel, GPS-nek rögzítőszerkezet, kormány, meg még ezernyi dolog lehet ráaggatva egy ilyen motorra. És azt is abszurdnak tartom, hogy minden kis apróságot be kellene jegyeztetni a forgalmiba. Főleg mivel van úgy, hogy az ember kipróbál valamit néhány hónap erejéig, nem váltja be a hozzáfűzött reményeket, ezért kicseréli valami másra…

    1. Szaturnusz ring

      Engem roppant érdekelne, hogy az ilyenek mikor fogják megkövetelni a motorostól az út szélén álló, nem egészen kifogásohatatlan erkölcsű leányzó adatait, mert az is a motor tartozéka!!!??!! Egyáltalán miért nem normális embereket tesznek ilyen helyre??!!


  6. azt csak akkor használhatod, ha az alkatrésznek van műbizonylata/E-jelzése és bejegyezték a motor forgalmijába.

    Szóljatok a műszakiztatóknak is mert kb basztak beírni a sportkipuffot….

    BTW LED-es izzókra még mindig harapnak? Semmi normális hely nincs kiegészítő lámpáknak a vason így nekem csak ez maradt. Házfalra világítva szépen megvan az a “kép” amit a halogén produkál(HB3 és HB4, mindkettő projektoros így csak a színe árulkodó0).

    1. „BTW LED-es izzókra még mindig harapnak?”

      igen, de csak a főlámpákban. helyzetjelzőben használhatod, de csak a gyárival egyező színűt.

      1. Akkor azt hiszem kezdhetek félni a rendőröktől… 🙁 (Világításkép még mindig az aminek lennie kell szóval remélhetőleg békén hagynak.)

  7. Károly Csobai

    Új V-Strom kipufogóján sincs E jel.
    Semmilyen felirat nincs rajta.
    Hazamegyek, le is vágom, nehogy megbüntessenek. 😀

    1. Lengyel Jenő

      Ha keresel, találsz! A gyárin van!

  8. Nekem SW Motech bukógomba, tengelyvédő és tükör-szélesítő van a gépemen. Ezt is be kellene jegyeztetni a motor forgalmijába? Tervezem egy Evotech vagy RG Racing (mindkettő brit) hűtő-védő beszerzését, de ezek után nem vagyok benne biztos…

    1. Ezeket nem: a kényelmi extrák nem játszanak, csak a járműkezelésre szolgáló alkatrészek. (5/1990 KÖHÉM)

      1. Akkor ennyi erővel a plexi is kényelmi extra….

  9. Kelemen Huba

    Környéken betörnek mindenhova, ők meg a szaros plexin akadnak fent. Nahh szép. :’D
    Járőrözzenek inkább, mindenki jobban jár. 😉

  10. Erdélyi Norbert

    ….csak azokat büntették,akik…..nappali menetfénnyel…… De jó lenne, ha végre kötelezővé tennék inkább, mint annak idején a pót-féklámpát az autókon. Ugyanez a hiszti volt azzal is, aztán tessék. Ha egy autó körforgalomban, meg kanyarban össze-vissza villogtathatja a ködlámpáját (kanyarfény, besz@rás, semmire nem jó, csak megtéveszteni a másik közlekedőt, hirtelen felvillanó típusnál már volt, hogy majdnem benéztem, hogy index), akkor mi miért is nem lehetünk nagyobb biztonságban?? Kinek fáj az, hogy látszik a motoros? Én mondjuk a V-Strom dupla fényszórójával még elvagyok, de jópár vadiúj motorral szemben haladva azt látom, hogy a csilivili LED-es, vagy akármilyen újabb fajta lámpából nappal nem látszik szinte semmi (nem hinném, hogy beállítás-függő dolog, egyszerűen kicsi a lámpatest). Szóval ha valamivel, hát ezzel nem kellene foglalkozni, ha amúgy jól beállított, “E” jeles termékkel állnak szemben…..

    1. Miközben a VW Transporter, meg Skoda Oktávia gyári lámpájánál még a táblákat sem látom sötétben olyan hulladék. És nem szarul van beállítva, kértem a szervizt állítsák be, azt mondták ez egyszerűen ilyen. Bravó. Én ezeket nem engedném forgalomba helyezni, nem a normális utólagos módosításokat.

      Túlszabályzás, meg a csesztetés mindenhol, lényeg hogy pénzt húzzanak le az államolgárról, aztán meg vannak lepődve ha inkább felhajtjuk a rendszámot és lelépünk.

      1. Nekem egy 12-es Octavia Rs-em van xenonnal és imádom. Volt már dolgom pár autóval, mivel sofőrként keresem a betevőt és a Skoda világítása benne van a top 5-ben. Nagyon jó a fénye, a vetítés formája és a kanyarfény funkciója.

        1. Alap halogénje viszont olyan hulladék, hogy a Toyotám helyzetjelzőjével jobban látok éjjel mint a céges kocsik tompítottjával.
          De lényeg hogy van rá papír.

  11. Gábor Szalkó

    Az én motoromon egy LSL Tourmach kormány van ami kb 100000 HUF volt és adtak hozzá TÜV bizonylatot is . DE műszakin belekötöttek hogy nincsen beleütve az ” E ” betü ! Hiába adtam oda a TÜV papírt azt mondták hogy az őket nem érdekli ! Így hát hazamentem leszedtem a kormányt és a gyönyörű kékre-ezüstre eloxált kományt lefújtam matt feketére , eldörzsöltem egy könycseppet és elvittem műszukára . Láss csodát a feltünésmentes mattfekete kormányt senki nem vette észre !!! De belekötöttek hogy az első gumi fordítva van felszerelve mert rosszfelé áll a minta !!! Sírva röhögősen mutattam a forgásirány nyilat a gumi oldalán na ennyit a szakértő vizsgabiztosokról !!!

    1. Richárd Décsei

      Elképesztő emberek vannak a műszaki vizsgaállomásokon, ezt amint látom te is megtapasztaltad. Én amikor elvittem tavaly a motoromat vizsgáztatni, azt hittem letörik a váltókar mire az a szerencsétlen ember berakta 1-esbe. Ott rugdosta, de vagy fél percig. Már azon voltam, hogy inkább leszállítom róla a pics@ba, aztán elviszem máshova a motort. Ráadásul a típusok nincsenek benne a rendszerben normálisan, és akkor még engem kezd el b@szogatni. Persze nyilván benne volt, csak épp típuskóddal.

      1. Nálam abba kötöttek bele, hogy a műszerfalon minden lámpának ki kell aludnia, most az olajnyomás jelző lámpa világított. ha ráadtam a gyújtást elaludt. -“de álló motornál kell fényképezni”-. Elküldtem őket a kurva anyjukba.

        1. Richárd Décsei

          Hülye az.XD Kíváncsi vagyok a GSA-t hogy vizsgáztatnám ilyen logikával. Azon a kipörgésgátló és az ABS lámpa világít, amíg az ember be nem indítja.

          1. hát én is csak lestem. értetlenkedtek, mondtam hogy ez gyárilag ilyen, Egy jó kis anyázással hagytam ott örökre a “műhelyt” 😀

          2. Valent Levente

            Nekem eddig minden járművömön világított az olajnyomás jelző, amíg be nem indítottam.
            Ja, nem javítanom kell magamat. A Simsonon nem 🙂

        2. Imre Tálos

          Neee, ezt nem akarom elhinni… 😀 Úgy tudtam az a természetes, hogy az olajnyomás jelző világít, míg nincs rajta gyújtás… 😀 komolyan vannak ilyen “szakemberek”?

          1. De. Amúgy vannak ilyenek.
            Nevet direkt nem írok, nem Budapest, de mogyoródtól (na nem a tiedtől) nem messze. Elvileg ” nagy hírnevű” “igényes” szervíz, amikor mondta,hogy utalhat hibára is sejtettem hogy nem lesz egyszerű menet, mondtam, hogy nem hiba, de már 20 perc vita után – na meg mikor kitolták a motort- elszakadt a cérna. Amúgy ez egy mezei sv 650.
            A kipufogóra meg megkérdezték hogy amúgy ez a gyárija? Mutattam benne a gravírozott suzuki jelet az e betűvel… és még egyszer megkérdezte hogy biztos? Szóval ja , van ilyen.

        3. Szaturnusz ring

          “de álló motornál kell fényképezni” Nooorrmális??! Ha az ilyen alak villanyszerelő lenne, már 25 éve eltemették volna!!

      2. Roland Rolkoo Szalmási

        Hasonló képpen jártam mint te. Elvittem műszakira a csácó a Google fotók keresőjéből nézte meg, hogy hogy is nézhet ki a motor gyárilag!! Valamint a 35 ezer forintos ledes hátsó lámpát ami E jeles volt azonnal kivetette velem. Egy ilyen ember kezdett el velem szarakodni aki azt se tudta mi az hogy motoról nem is beszélve……

  12. József Szamuráj Szilágyi

    Érdekes hogy épp most jutott az eszükbe óberkodni? Ez utoljára a hetvenes években volt amikor ha a zsernyák megállított már elkezdte ütögetni tenyerét a gumibottal: milyen kormány ez? milyen sárvédő? milyen kipufogó?!

  13. József Szamuráj Szilágyi

    a cikkkben ott a magyarázat:

    ” annyi lakossági panasz
    volt a hangos autókra, motorokra, hogy érett már az akció”

    pár kibaszott nyanya elrimánkodta magát valahol illetékes elvtársnál, és egy pillanat alatt eldöntötték az ellenőrzést.

    Itt a Bükkben állítólag a főerdész fordult a rendőrséghez hogy hangosak a motorok, ebből az lett hogy a zsaruság mindenhova negyvenes táblákat tűzött ki, és sebességméréssel együtt mindenkit megállítottak, azóta a negyvenes táblát mindenki keresztbe leszarja, még a buszok is, a hangos kipufogós, sőt üvöltő supermoto-k gazdái pedig háborítatlanul recsegnek végig az úton,.

    1. Hol vannak a Bükkben negyvenes táblák mindenhol?

    2. Krisztián

      nagyon helyes, nincs is semmi keresnivalója az erdőben, zavarja az élővilágot, feleslegesen zajszennyezi a környezetet, zavarja a kirándulókat. nincs prosztóbb dolog mint gyárinál hangosabb kipufogóval erdőbe, hegyek közé menni.

    3. Szaturnusz ring

      A házunk előtt megy a főutvonal, és néha a dugattyús csillagmotorral szerelt orosz helikoptert is túlharsogná a motoros szrja! Mitől jó az neki??! Mire megvénül nem csak hülye lesz, de süket is!

  14. Koko Witus

    Az a szemétség, hogy a kocsiknál előírás lett a menetfény engedélyezett is pedig ott is van tompított meg refi meg helyzet jelző, csak a jobb láthatóság miatt. Motorosoknak is szükség lenne rá, de azt a kurva annyukért sem engedik csak hogy köcsögösködjenek. Másik egy túra plexi mi a faszt zavarja őket? Még a fék és kuplung kart megértem mert ha silány a minőség és épp fékezni kell nem kéne hogy akkor törjön le 😀
    De ez a plexi meg menetfényért baszogatás már inkább geciskedés..

    1. Menetfény helyett ködlámpa a megoldás. A plexi pedig balesetkor okozhat problémát. Túl kicsi erőhatásra is törhet már egy olcsóbb darab és akkor az arcod, nyakad és mellkasod előtt meredeznek a darabjai, mint valami nyársok.

      1. Koko Witus

        Ködlámpa kocsiknál is tilos használni ha nincs köd..Bőven jo az a menetfény csak E jelzett jol beállított és nem csak kocsiknál motornál is lehessen..

  15. Sziasztok én angliában élek és angol rendszámmal akarok motorozni a balaton partján. Kicsit hangos a motorom 1900 ccm. Amerikai kipufogó van rajta. Ezzel vizsgazott le itt Angliába. Mire számíthatok magyarországon.

    1. A kérdésedre nem tudom a választ, de kérlek, ha már Angliát tudtad nagy betűvel kezdeni, akkor Magyarország és a Balaton is menni fog. Az amerikai kipufogó pedig kisbetűs…
      Kösz

    2. Az attól függ. Ha meglesz húsvétig az előírt bevétel akkor jöhetsz nyugodtan.
      Ha nem lesz meg a bevétel akkor te is hozzájárulhatsz 😉

  16. Sofhauzer Bálint

    Teljesen jogos egyetértek. Azonban még mindig elszomorít, hogy a dakoták meg olyan autókkal járkálnak rendőreink szeme láttára amik már régen megérettek az elbontásra és egyértelműen habi műszaki van rajta! Sőt az M1-es autópályán közlekedő román,szerb,bolgár horda járműveinek is a fele már szemmel selejtezhető mégis hetykén fitten repesztenek őreink előtt! Értem én a kínai elleni harcot csak azt nem ,hogy ami ettől jóval veszélyesebb arra miért nem fordítanak ilyen hangsúlyt!

  17. Miklós Retro Schwartz

    nagyon helyes!
    csapjunk a semmirekellők közé, legyen rend és fegyelem az utakon!
    halál az olcsóplexis, rebellis huligánokra!
    elképesztő, mit meg nem engednek maguknak!
    megfizethető alkatrészeket raknak a vasaikra, amikor itt olyan fizetések vannak, hogy beszarsz!
    a viktátor is megmondta!
    szüntessük meg az ország problémáját, és újra a gyapot és banán országa leszünk!

    szánalmas, szarházi banda…

  18. Lengyel Jenő

    Urak, kommentelők!
    A nem gyári alkatrészhez, kiegészítőkhöz adott un. TÜV papír csak azt jelzi, hogy az alkatrészt vizsgálták, minősítették, jó esetben meghatározták, hogy milyen gyártmányú és típusú járműbe szerelhető be. Ez nem automatikus engedély a használatához, ehhez még átalakítási engedélyt kell kérni, amit elbírálnak és az engedély alapján megvalósított átalakítást műszaki vizsgálatra kell állítani. A forgalmiba csak ez után kerül az okmányirodába bevezetésre az eltérés. Ez lenne a korrekt eljárás.
    Megjegyzem, szerintem a vizsgabiztosok nem hülyék, hanem elnézőek, mert ha betartanák precízen a szabályokat a vizsgára állított motorok 50-70 %-át meg kellene kifogásolni.
    Mindezek mellett véleményem szerint legjobban gyári állapotú járművekkel lehet közlekedni! Szegény mérnökök, akik megtervezték a motorokat, valószínű sokkal hülyébbek, mint az önjelölt tuningmesterek. Olyan motort kell venni, ami megfelel az igényeiteknek, nem valamit, amit össze-vissza faragtok, alakítotok.
    A mondva csinált “biztonsági” átalakításnak csak bosszantó hatásuk van. Normális közlekedés esetén nem szükséges karácsonyfát csinálni a motorból, a hangos dob nem óv meg az eléd forduló figyelmetlen idős hölgytől. Meg kell tanulni motorozni, figyelni kell a forgalomra, akkor a közlekedés többi résztvevője is jobban fog törődni velük, mit ha felhergelnénk Őket. Akkor valószínű vörös posztó leszünk a felbőszülő bikának!

    1. Ez majdnem teljesen helyén való is lenne, ha…
      Ha az idő állna és várna. De mivel az idő halad, ezért mindig tálalnak ki újabb és praktikusabb dolgokat. Ezért a “tuning mesterek ” próbálják a korral a gépüket is szinten tartani. Vagy csak szimplán szebbé tenni ugyan olyan funkcionalitás mellett. Ha valaki jobbat akar, vagy biztonságosabbat mint amit anno a mérnökök az akkori technikával kitaláltak, az nem értem miért bűn.
      Nem csak olyan tuning Jani létezik aki menetes szárral keresztül veri a kipufogót hogy hangosabb legyen, meg flexszel vágja utána a gumit…

      1. Lengyel Jenő

        Erősen kétes a legtöbb “fejlesztés” mélyreható ismeret nélkül, és egy közlekedési eszköznek nem szabadna divatcikknek lenni. A festést és díszítést egyébként sem tiltja jogszabály. Egy mart fékkartól sem jobb, sem szebb nem lesz egy motor. Biztonságosabb meg végképp nem!

        1. Nem értem hol az összefüggés egy utólag fejlesztett dolog és a mélyreható ismeretek hiánya közt.
          De úgy látom ezesetben is ez a probléma fő oka…
          Lehet hogy Ön még nem próbálta, vagy csak az újságban látott ilyet, de akkor most itt elmondom, hogy egy eloxált rövid új fejlesztésű fék- és kuplungkar kb ezerszer jobb mint a gyári.

          1. Sokkal szebb mint a gyári alu vagy sima festett fekete öntött mutyi
          2. Sokkal jobban kézre áll tehát biztonságosabb az első üzemi fék használata
          3. Jobban be lehet állítani és személyre szabni a szögét -> tehát megint ott vagyunk, hogy jobban kézre áll mint a gyári, már ha azt egyáltalán lehet állítani
          4. Külön tengely körül felfelé is hajlik, így egy esetleges felborulásnál nem törik el egyből mint a gyáriak

          Én úgy vélem, hogy egy utángyártott cucc sokkal jobb lehet mint az originál, ki kellene nyitni a szemét és haladni a korral.
          És ezen kívül még 20 különböző alkatrészt fel tudnék sorolni melyik miért jobb.

          1. Ja és arról még nem is szóltam, hogy a mérnökök a mélyreható ismeretekkel úgy gyártanak le minden járművet, hogy az egy átlagos embernek megfeleljen, közepes értékekkel átlagos körülmények közt.
            Nos aki langaléta típus és sportmotoron akar utazni, az az Ön állítása szerint vagy tegye tönkre a gerincét és bizonytalanul essen keljen, vagy vegyen egy másik motort nincs mese, az ő méreteivel el kell felejteni a sportolást… -.-
            Szerintem meg bátran változtassa meg a lábtartó a kormány és az ülés szögét olyanra, ami neki megfelelő, mert ezzel BIZTONSÁGOSABBAN fogja tudni kezelni a motorját, jobban érzi a súlypontot és nem görcsösen kapaszkodik a kormányba, ezáltal az egész testével tudja irányítani a vasat ahogy az elő van írva!
            Tehát végszó gyanánt azt javaslom előbb szerezzen mélyrehatóbb ismereteket motorozás terén, aztán jöhetnek az E betűk…
            Arról nem is beszélve, hogy egy motor nem közlekedési eszköz. Az az érzelmekre hat 80%-ban. Aki nem így gondolja az járjon biciklivel, de kizárólag E betűvel ellátott fékbetétet rakjon bele, nehogy megvegye a TESCO-ban a gagyit mert többet meg sem áll a bringa Moszkváig!

          2. Lengyel Jenő

            “Arról nem is beszélve, hogy egy motor nem közlekedési eszköz. Az az érzelmekre hat 80%-ban.”
            Itt van a kutya elásva!
            Akkor tessék zárt pályán használni, nem kell rendszám rá!
            Ott “fejleszthet” eleget. De a többi közúton haladót ne veszélyeztesse!
            1976 óta van motoros jogosítványom.
            Amennyiben meg szórakozás, akkor nem értem a fillérbaszó magatartást! Akinek telik majomra vegyen hozzá banánt is!

          3. Inkább ott van a kutya elásva hogy fingod sincs az egészről csak okoskodsz össze-vissza….

          4. Lengyel Jenő

            Én nem minősíteném a hozzászólását Uram, de több mint negyven év közúton eltöltött idő után úgy gondolom tudom mit írok, illetve közlekedésgépész mérnökként van rálátásom némileg a dolgokra. Ráadásul ma is közvetve ezzel foglalkozom.

          5. Ha bevizsgálnak egy alakatrészt hogy megfelel-e az adott autóhoz onnantól nem kell átalakítási engedély(miért is kéne ha már van egy papírod arról hogy adott típushoz megfelel). Ez kb olyan mintha a sportdobomhoz követelnék az átalakítási engedélyt holott nem történt semmi változás magán a motoron a dobon kívül…. (van e-betű benne mielőtt feleslegesen belekötsz, és nem is kamu)

            (BTW így látatlanba lehet mondani bármit szóval nem jutsz semmire az ilyen írásokkal )

          6. Szaturnusz ring

            Ebben a primitív hsz-ban semmi konkrétum nincs de azért ideasssztad mert te vagy a megmondó??!

          7. TÜV tanúsítvány: tanúsítja hogy az adott alkatrész alkalmas a gyári kiváltására.

            Innentől kezdve egyértelműen megállítható hogy tényleges tudás nincs a hozzászólásai mögött(ahogy a tiedé mögött se mert ha tudnád ezt nem kellene válaszolnom a te hülyeségedre is).

        2. Valent Levente

          Erre is van azért ellenpélda. Van pl. olyan, hogy nem állítható a fékkar, és az illetően nehéz elérnie a gyári fékkart. Vesz rá kínait, kisebbet, ami méretben, alakban pont jó neki. Csak éppen nem E betűs.
          Melyik jobb, ha nem tud fékezni a gyárival, vagy ha utángyártott a fékkar?
          Másik probléma, ami szintén valós probléma, hogy a tizenéves motoromon lévő GIVI bukócső a műszakin nem szabályos, mert nincs róla műbizonylat. Sose lesz, mert a Givi nem ad ki ilyet, a magyar kiskereskedő pedig nem fogja tudni hozzá típusonként beszerezni. Ráadásul 10-12 évig a kutyának se kellett ilyen papír, csak az utolsó 2 műszakin kötöttek bele.

          1. „Melyik jobb, ha nem tud fékezni a gyárival, vagy ha utángyártott a fékkar?”

            Rossz a kérdés: az a jobb, ha utángyártott _és_ E-jeles a fékkar. Tegyük hozzá: azt is megértem, ha valaki nem vesz 40 ezres plexit a ’91-es motorjára, hanem kínait rendel háromezerért.

        3. Tibor Mekler

          Akkor ha jól értem ön szerint egy kétezres évek béli sportmotorra utólag felszerelt fém fékcső,nem biztonságos,és úri huncutság ? Vagy az amúgy gyakorlatilag használhatatlan gyári plexitjét egy magasabbra cserélni a jobb szél védelem miatt, az “mélyreható ismerteket” igényel ? Azt pedig nyugodtan rám bízhatja hogy milyen fék,kuplung kar tetszik nekem.Ha önnek nem tetszik az az ön dolga… Más.A rövid vagy állítható fékkarokat sokan használják olyan fazonok is akiket piszokul nem érdekel a szépség.Ezeknek van pár elvitathatatlan érdemük,mégpedig az hogy nem érnek túl a kormányvégen,és az estleges borulásoknál megmaradnak épségben.Tehát egy hosszabb túrán nem kell tartalékot magukkal cipelni.Én bár nem vagyok semmilyen mérnök,csak egy egyszerű motoros,ajánlom mindenkinek ezeket a cuccokat,mert biztonságosak.(és szerintem szépek) Volt olyan balesetem,amikor túl közel jövő rider kormánya beleakadt az első fékembe.Mind ketten hatalmasat pereceltünk a blokkoló első kerék miatt.Ez az eset nem pályán történt,nekik megvan a saját megoldásuk erre,hanem a lakásomtól kettőezer kilométerre.Hál’ istennek akkor az a fékkar le is törött,de még használható maradt. Szóval értem én a nagy tiszteletű köpenyes ( igazság osztót) vizsgabiztost,meg a rend éber és figyelmes őreit is.A szabályokat be kell tartani.És pont. Az persze más téma hogy a szabályok nincsenek kőbe vésve.Ha a szabály idejét múlta akkor meg kell változtatni.A HEGYLAKÓK például az ilyen cikkek létrehozásáért,amik általában tavasszal kerülnek elő,lobbizhatnának kicsit a törvényhozóknál,vagy a szabályalkotóknál,de legalább a szabálybetartatóknál,hogy ne feszegessék ezt a témát olyan szigorúan.Jó szezont mindenkinek.

    2. Horogh Hook Zsolt

      hol lehet olyan felszereltségű, kütyüzött gyári motort kapni, amilyenre szükségem lenne? csakhogy ne kelljen utólagosan felszerelgetni…

  19. Azért ez nagyon pofátlan dolog.
    És most nem csak motorosokra hanem bármilyen járműre gondolok. Lerí az egészről hogy semmi másra nem megy csak a pénzbeszedésre, meg hogy legyen valamivel beszaratni a népet.
    Én is azt mondom, hogy ha egy tákolt, biztonságos közlekedésre alkalmatlan vassal száguldozik valaki, akkor kapja is meg ami jár. De az ilyenek, hogy E betű a fékkarban meg társai… Nekem a gyáriban sincs… De ki hallott már arról, hogy azért volt egy baleset mert a sofőrnek eltört a kezében a kínai fékkar menet közben? -.-
    Nekem nem egy cuccom származik a sárgáktól és sokszor sokkal komolyabb minőségben és átgondoltsággal gyártanak mint amiben E betű van. Arról nem is beszélve, hogy kb az összes utólagos árut kínaiak gyártják, csak van amit engedélyeztetnek külön. Aztán ugyan az az eladó kínál két tökegyforma terméket csak az egyik 3x annyiba kerül, mert abba belenyomnak egy E betűt meg 3 számot…
    Csak azt nem értem ha annyira büntetni akarnak a rendőrök, meg a szabályokat hajtják(amit a legtöbbször maguk sem ismernek rendesen) miért nem mennek ki az útra és közlekednek a birkák közt? Ha én rendőr lennék kb másfél percenként ki tudnék szabni egy bírságot. Véleményem szerint sokkal célravezetőbb volna ha olyanokra figyelnének mint pl.: a jobbra tartás, az elsőbbség meg(nem) adása, az irányjelzés, a forgalom feltartása, meg kb fél óráig sorolhatnám a mindennapos hibákat az úton amit mindenki leszar magasról. Én meg úgy kell hogy motorozzak mintha egy túlélő táborban lennék, mert más nem lát nem hall csak kapaszkodik halálfélelemmel a kormányba…
    Amíg az oktatás is és a rendőri munka is csak a pénzről szól, nem fog javulni az utakon a helyzet, egyre csak több lesz az alkalmatlan a sofőrök közt. Tisztelet a kivételnek minden csoportban akikről szót ejtettem a hozzászólásomban!

  20. Péter Koszta

    Mindig öröm azt olvasni, hogy rendőreink éberen dolgoznak!
    Hiszen egy színes (kínai) fékkart használó motoros az maga a közlekedési rámálom…
    Meg kell büntetni, el kell tiporoni!
    Ehhez képest egy rommá tört busz, ami végig vonulhat az országon az smafu. Ezt nehéz érszrevenni, kiszűrni, mert biztosan volt benne “álcázó berendezés”, ami észlelhetetlenné tette… ahogyan mi se észleljük ilyen esetek láttán a “jogegyenlőséget”, az “arányosságot” és a “jogbiztonságot”, de még csak a “közlekedésbiztonságot” se!
    Mint olvashatjuk “az M7-es autópálya 68-as km szelvényétől” a román határig egyetlen rendőr se észlelte, a rommá tört buszt! Nem vette észre, Nem szűrte ki, nem büntette meg. Valószínűleg el voltak foglalva a közlekedésbiztonságot sokkal jobban veszélyeztető műbizonylat nélküli motoros fékkarok kiszűrésével.
    Érthető. Annál veszélyesebb dolog nincs is az útjainkon!
    Ugye?

    LINK

  21. Csaba Juhász

    Jön a húsvét, kell a pénz a negyedéves jutalomosztáshoz.

  22. Németh Zoltán

    Húbammeg – feltettem egy kínai gyártott gumit a sebességváltó karra és a fékpedálra. Most akkor elveszik a forgalmit? A hátsó dobozra sincs műbizonylatom, és a konzolt is Béla hegesztette. Jaj nekem. Esetleg megkérem Bélát, hogy üssön már bele egy E betűt a konzolra…

    1. Szaturnusz ring

      Kedves Zoli! Annak örülök , hogy sem Neked sem nekem nem kell hülyéket behozni importból mert van itthon is éppen elég!!

  23. Krisztián

    nagyon helyes! “hangos kipufogó életet ment” – anyátok!!!! épp hogy a normál kipufogók is hangosak a legtöbb motoron, sőt a városba a normál autók kipufogója is általában hangos. épp hogy még lejebb kéne vinni a határértékeket. életet pedig a megengedett sebesség betartása jelent. aki annál gyorsabban megy motoron (40!!!) az vállalja a felelősséget is!

    1. Richárd Décsei

      Szóval szerinted motoron nem kellene 40-nél többet menni? Ez elég abszurd. Azzal az állítással egyetértek, hogy a hangos kipufogó nem feltétlenül előny, de a megengedett sebesség betartása nem mindig célszerű. Ha a forgalom a sebességhatár fölött halad, akkor jobb a többi járművel azonos tempót diktálni, semmint lelassítani a megengedett értékre.
      Ami pedig a zajszint lejjebb vitelét illeti, statisztikailag igazolt, hogy a hangtalan járművek veszélyesebbek, ugyanis a gyalogosok/biciklisek nem veszik úgy észre őket.

      1. Krisztián

        szia! itt az alább egyik kommentben említett 40-es korlátozásra értettem valamelyik hegyi úton. nyilván ahol nem annyi ott nem annyi.
        azt is elhiszem h a zajtalanabb járművet nem veszik észre, a renault zoé pl ezért búg mint egy űrhajó.
        de a közlekedésnél akkor is előbbre való a lakhatás nyugalma, a zavartalan ingatlanhasználathoz, kerthasználathoz való alkotmányos jog. ami pedig most folyik budapesten az tarthatatlan, már a kertvárosokban is elképesztő zaj van. úgy gondolom attól h a benzines járművek veszélyesen halkak legyenek még nagyon messze vagyunk. akár motor, akár autó.
        a cikkben említett idézetet meg, hogy valaki a saját gyorshajtásának a biztonságát mások nyugalmának rovására, éjszaka, belvárosi utcákban kilóméterekről üvöltő kipufogóval akarja megoldani, az a kurva anyját kategória. igen csopperesek, rátok nézek.
        szerencsére tölünk innen a kertvárosból (3ker) kitakarodtak mióta nagy nehezen kikönyörögtük a 40es táblát (és a traffit is. vittünk kávét a rendőröknek)

        1. Richárd Décsei

          Egyetértek, egy alapjáraton is üvöltő kipufogó nem kívánatos dolog az egyszerű halandó fülének. Viszont a benzines autók manapság már annyira csendesek, hogy leginkább a gumi hangját lehet hallani, ahogy gördül az aszfalton. Nyilván nem egy M3-as BMW esetében, hanem egy átalagos családi autónál.

      2. Krisztián

        mondjuk a kommentem nyilván nem neked szólt, vannak kulturált motorosok is. hanem a teljesen feje tetejére állított gondolkodásból adódó szólásmondásra a cikkben. am ezt 90-es években hallottam utoljára…. akkor még meg is állta a helyét.

      3. Szaturnusz ring

        Már előre várom, hogy mi lesz akkor amikor majd bejönnek az elektromos motorok -autók?! Én pár hete egy ilyennek majdnem elé léptem, a járdáról , mert nem hallottam, hogy jön!

    2. Látszik ,hogy nem vagy gyakorlati ember ,amit írsz .. bizony ,hogy életet ment , az autós többnyire nem azért húzza rád a kormányt mert bunkó, hanem mert nem lát nem hall,holt térben vagy stb , motor elég keskeny.. és most jön a varázslat.. ha hall de nem lát el kezd keresni és jobban figyel .. napi szinten járok motorral szóval saját tapasztalat.. annyiban igazad van ,hogy vannak feleslegesen hangos kipufogók.. pl vinnyogó robogók amik engem is idegesítenek .

      1. De nem fog hallani mert a fizika törvényeinek megfelelően a hátranéző kipuffból a hang hátrafelé fog terjedni…. Ennyit rólad meg a gyakorlatiasságodról.

      2. Krisztián

        teljesen mindegy, mivel mint leirtam fentebb, a lakók nyugalomhoz való alkotmányos joga akkor is fontosabb mint a te biztonságos gyorshajtáshoz való jogod. holttérben, rádhúzza? hol? a sáv közepén? ugyanis motorral is csak úgy lehet közlekedni és haladni, mint egy autóval, mintha te is egy autó lennél. nem haladhadsz sávok között, előzgetve, új sávot nyitva stb. tudtommal a piros lámpánál van egyedül jogod előresorolni. megint egy olyan témában vártok plusz biztonságot mások rovására, ahol nektek kéne a szabályokat betartani.

        1. Remélem minden létező nem elektromos busz betiltásáért is legalább ennyire lobbizol. Mert még az alig pár éves ilyen csodákból is több jön ki mint 90DB amibe pl. az én motorom is limitálva van gyárilag.

          1. Krisztián

            azért nem, ellenben az utcánkban sikerült kiharcolni a 40es táblát és a speedmaratonba bevetetni. szép estét.

    3. Gábor Szalkó

      Azt vágod hogy az új elektromos autókhoz kötelező zajgenerátort felrakni mert olyan halkan közlekednek hogy nem hallják a közlekedésben résztvevő többiek ? Akkor kell a hangtalan autó , motor vagy mégsem ?!

      1. Krisztián

        annyira vágom h még a tipust is leírtam te troll balfék tanulj meg olvasni. csak tudnám mi a fasz köze van ennek a 120db-vel üvöltő kipufogóhoz

  24. Zsolt kiró

    Kipufogó!!! Az a lényeg , hogy meghalljon az a sok barom az utakon! Mert látni nem látnak!!!

  25. János Fényképstúdió Kovács

    Megyek és bejegyeztetem a kocsi forgalmiába az armster kartámaszt, a thule tetőboxot meg a szatuna légterelőt. Engem nem érdekel, addig fogok balhézni, amíg a tescós dísztárcsát meg a hóláncot is bele nem írják a forgalmiba, nem fogok minden sz@rért büntetést fizetni.

    1. Csak a járműkezelést közvetlenül befolyásoló alkatrészeket kell bejegyeztetni, a kényelmi extrákat nem (KÖHÉM 5/1990).

  26. TourenFahrer

    Bár megállítanának 😀 😀 Csomó (gyári) extra van a motoromon: napestig lesheti őket és bogarászhatja az E jelet! 😀

  27. Szaturnusz ring

    Most minden hatóság az “E” -jelzésre van rábuzulva! És mi van az Angliából behozott motorokkal?? Azokon is a fele dolgot lecserélik??!

  28. Ha 1. Motorom, nemrég vettem. Nem ismerem igazán. Honnan tudhatom hogy az előzö tulaj nem “monyákolt” rajta illegálisan?

Válasz