Rendőrség: ha gázkar van a villanybringán, akkor jogsi kell hozzá

Rendőrség: ha gázkar van a villanybringán, akkor jogsi kell hozzá

- Kategória: Kiemelt cikk

Fontos félreértést tisztáznak a zsaruk legújabb riportjukban, amiből kiderül: hiába 300 W alatti teljesítményű az elektromos kerékpár vagy robogó – ha gázkar van rajta, akkor sisak, jogsi és biztosítás kell hozzá.

 

A legtöbb kereskedésben úgy árulják a 250-300 wattos elektromos robogókat, hogy azok egyszerű kerékpárok, mivel a KRESZ szerint teljesítményük nem haladja meg a 0,3 kW-ot. Ez jól hangzik, de a valóságban korántsem igaz.

Ha gázt adsz és nem tekered, akkor nem bicikli

Ugyanis az olyan járművek, melyek villanymotorral önállóan, pedálozás nélkül elindulnak és haladnak, azok teljesítménytől függetlenül segédmotorkerékpárok, azaz csak sisakban, biztosítással és vezetői engedéllyel használhatóak közúton. Íme, a törvény betűje:

28. § (2) Az R. 1. számú függelék II. fejezet r) és r/1) pontja helyébe a következő rendelkezés lép (A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak):

  • r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

Itt ugyan nincs leírva – ezért kissé fura is – a rendőrség friss közleménye, mely szerint ha

van gázkar az elektromos hajtású kerékpáron, akkor az már segédmotornak minősül, és nem lehet egyszerű bicaj.

Ennek viszont nem találtuk nyomát a KRESZ-ben, és több olyan típust is forgalmaznak, ami megfelel a fenti rendeletnek, azaz csak pedálozás hatására lép működésbe a villanymotor. Tehát nem önállóan hajtja a járművet, de gázkarral ellátott (vagyis a szabályoknak megfelelően gázadásra nem indul el, csak emberi erővel.)

Első alkalommal általában figyelmeztetéssel megússzák az e-bringások, és kapnak egy részletes tájékoztatót, hogy miért nem számít kerékpárnak a gépük. Másodszorra viszont nincs kegyelem – jön a pénzbüntetés

– Gyakorlatilag az olyan járművek, melyek önerejükből, tekerés nélkül is képesek haladni, azok nem kerékpárok, tehát igazoltatáskor a sisak, a jogsi és a kötelező biztosítás hiányáért is felelnie kell a vezetőnek – szögezte le Görcsös Lajos, közlekedésrendészeti osztályvezető. – Ha az egyébként szabályos e-kerékpáron a vezető a motort is használja, akkor alkoholfogyasztás szempontjából motorosnak minősül, vagyis – a bringásokkal ellentétben – egy kortyot sem ihat – tette hozzá.

Negyvenet megy, 300 wattos motor hajtja és ketten utaznak rajta, mi az? Az emberek – és a forgalmazók – szerint ez kerékpár, de a KRESZ szerint már nem az

Mivel az ilyen gépek jellemzően 30-45 km/órás sebességre képesek, mi is csak támogatni tudjuk, hogy sisakban vezethessék őket és legyen rajtuk érvényes biztosítás. Ugyanakkor ideje lenne rendbe szedni, életszerűbbé tenni a KRESZ-t, hiszen kissé lemaradt a rohamosan fejlődő technika mögött.

robogo-rendszam-2014
A vékony kerék és a kipufogó hiánya arra utal, ez egy e-kerékpár, de nincs rajta pedál, ezért a KRESZ szerint segédmotornak minősül

A villanyrollerek kérdése egyszerűen nem tisztázott, vagyis közúton nem használhatóak (mégis tele van velük a pesti belváros).  Persze az is nonszensz, hogy egy bicajos 50 km/órával közlekedhet, azaz gyorsabban, mint egy segédmotoros vagy robogós, amin nagyobb, szélesebb kerék és tárcsafék felel a megállásért.

Continental 2019

Facebook Comments

81 Comments

  1. Remek, akkor ez azt jelenti hogy végre kiszórják a rengeteg “csendes halál” kategóriába eső nyuggert?

    1. László Szilágyi

      Nem tudom, hogy mi a bajod a ” nyuggerekkel”. Én is az vagyok 1000-es Kawasaki-val. 😄

      1. Csak azokkal van bajom akik másokat veszélyeztetve közlekednek ezekkel a hangtalan vackokkal…

        1. Ahha! Az ordító 750-esem se halljátok meg sose!

          1. Mert a hang csak hátrafelé tejed a dobból… (a visszaverődés meg már korántsem olyan hangos úgyhogy csak feleslegesen hergeled a motorosok ellen a többi közlekedőt)

        2. Alberti Zoltán

          nem sokára minden hangtalan lesz,autó,motor stb,szokjál hozzá,vagy kampec!

          1. Maradjunk annyiba hogy elég gyenge lábakon áll az elektromos járművek jövője… Már önmagában az elektromos hálózat felkészítése irdatlan mennyiségű pénzt emésztene fel.

          2. Géza kovács

            Ne fárassz már ,,azért mert te lemaradtál még nem biztos hogy az a normális .. Nekem robogóm van 72 volt 2500 watt legyalázza az autókat robogókat városba ..

          3. Olvasni luxus? Mellesleg ne lepődj meg ha pár év múlva megőszülsz az akkucsere árának a láttán….
            (BTW a 100 köbös robeszom is lever sok autót, ja és pár percbe telik feltölteni, a tiedére várhatsz egy darabig….)

          4. Géza kovács

            Most ugye csak fárasztasz ,,ezekkel foglalkozom és megsúgom mindig van alternatíva és jó árasítani is lehet ,,Tudod nekem annyit megér hogy ingyen járok és nem kell rá rendszám mint a tiedre,, ! Az aksi ár meg nem felfele megy hanem lefele !!

          5. Mert te szerinted örökké jövedéki adó mentes lesz az áram és örökké rendszám nélkül járhatsz majd az SMKP-nak minősülő elektromos vackoddal? Itt inkább te vagy az aki fáraszt másokat. Az akku meg nem lesz olcsóbb mert így is alig győzik(és ugyebár ami hiánycikk annak felfele megy az ára). Menj mást fárasztani a technológiai zsákutcáddal….

          6. Géza kovács

            Mesélj még annyira szép volt ! Érdekes a napelem is drága volt és nem felfele megy az ára hanem lefele hogy mik vannak …Ja és megsúgom van már olcsóbb solar alternatíva így gyakorlatilag a napelem is lentebb megy ..

          7. Géza kovács

            Ne égj már fillérekért jön be ,,ha van kiskapud kinából van bőven ,,a segédmotorkerékpár maximum azonosító számot kaphat és 4 kw ig segédmotor ,,és ne mondjam el milyent megy egy 72 volt 4000 Wattos ,,már az enyém is durva mert ha nem figyelsz lemaradsz róla ezek nem gagyi robogó teljesítmények ,,,De miről is beszélek ülj rá egy nagyteljesítményűre és megtudod ,,volt ilyen kételkedőm és az álla leeset mennyire mennek !! Az én tulajdonomba kb 80 db volt így tudom mi is ,,neked volt már egyetlen egy is ? Ja hogy nem …

          8. Tóth józsef

            Na hát ez jó nagy baromság.

          9. Tóth józsef

            Na hát ez jó nagy baromság.

          10. Miért is? Vagy úgy gondolod hogy a jelenlegi elektromos hálózat képes lesz elviselni több millió elektromos jármű(bicikli, autó, etc) töltését? Figyelembe véve hogy a nagy többség azonos időpontban fogja bedugni ezeket, fizikai tény hogy jelentős fejlesztésre lesz szükség a teljes hálózaton(gerinchálózat, transzformátorok, a teljes vezetékhálózat beleértve a házakban lévőt, etc). Még arra sincs konkrét megoldás hogy hogyan töltsék az olyan nagyobb lakótelepeken lakók az autóikat ahol nincs garázs és az utcán állnak…….

        3. Van szemed? Akkor láss!
          Én tekerős bringával is hangtalan vagyok 😀 bár az igaz hogy utálnak is rendesen, de akkor már tudom hogy azért mert hangtalan vagyok :))))

          1. Tudod hogy értettem. Mennek keresztbe kasul mindenhol(ott is ahol nem kéne/szabadna), és mivel nem saját erejükből tekerik olyan tempóra is képesek ahova már kevés a lassú reakcióidejük….(ez utóbbi a nagyobb baj)

          2. Értem, persze.

            Míg én tekerek önerőből 40-et is, de tudom is kezelni ezt a forgalmi helyzetet, míg a 80éves mammer alapból tudna 8km/h-t amit még kb. le is tud reagálni, de azt a 20km/h-s suhanást nem.

            Feleségem balmazújvárosi. Kitalálták hogy csinálnak kerékpárutat…a járdára. Basszus tükörrel kell kinézni a kertkapun, mert kerítéshez lapulva száguldoznak ezek a járókeretes kobrák.
            Szerencsére anyósom nem hisz az ilyenben, ő rendes bringával jár.

            Viszont erre nem az a megoldás hogy valami jogértelemzési rést önkényesen túlszabályozunk egy egyszerű dolgot, és szívatjuk azt akinek ilyen van. Pedelec legális az ő értelmezésük szerint is, azzal is ugyan ezt tudják, csinálni, mert a rásegítés aránya nincs meghatározva. Vagy a végén a váltókaromra is azt mondják hogy az gázkar, mert sebességet szabályoz.

          3. Teljesen egyetértek. Épp tegnap okozott egy ilyen “bicikli” jelentős kàrt az autómba. Elsőbbségadàs nuku, autókat kikerülve akart gyorsan megàllàs nélkül kanyarodni, de nagyív helyett kicsiben. Hiàba àltam meg mert làttam a bajt, belecsapodott a kocsi féloldalàba. Se bizositàs, se jogsi, mert nem tudta. Szerintem azt se tudta miért àll 3 autó a kerszteződésbe. Kinek kell futni a pénze utàn a kàrosultnak. Hiàba tökéletes àllapotú a gk.ha 19 évesen casco nem köthető rà. A kàrokozónak meg semmi biztositàsa. Marad a megegyezés v.a pereskedés. Egy normàl bicikli ekkora kàrt nem okozott volna. 😠😔

          4. Ilyen esetben rendőr kihív, helyszinelést megkövetel arra hivatkozással, hogy a károkozónak nincs biztosítása. MABISznak az egészet bejelent. Mabisz neked fizet, a károkozóval ő pereskedik.

          5. Tisztelt Uram! A jogosítvány feltételezi a magasabb szintű közúti közlekedést . Önnek minden körülmény közt számítania kell a forgalomban felbukkanó ,belépő , résztvevő személy, vagy kerékpáros előfordulásával.

          6. istván hamvai

            eggyetértek őnnel

          7. Gidófalvi Valter

            engem az zavar, h 8 évesek is randalíroznak elekrtomos kerékpárral, akiknek fingjuk sincs arról, h van olyan, h KRESSZ!!! védett úton haladtam, csak úgy kikanyarodott elém, éppenhogy megtudtam állni, és még felvolt háboroda! A másik ami zavaró, h kerékpárral sem lehet átmenni a “sima” zebrán, de előszeretettel mennek át elektromos kerékpárral úgy, h szét se néznek… Teljesen jogos a jogsi, biztosítás! a bukósisak is előnyös. Személy szerint rendszámoztatnám is őket, mert azért, műszakilag is meg kell állnia a helyét a forgalomban, bár a rendszámra a segédmotorps kerékpárokra évek óta várunk 😀 😀

          8. Tisztelt Uram! Mind az amit felsorolt, hagyományos kerékpárral is meg lehet tenni . A kerékpárosok is emberek, ők a közúti közlekedés kiemelt résztvevői, úgy, mint a gyalogosok. Ez azt jelenti, hogy a gépjárművel közlekedők kötelesek fokozott figyelemmel kísérni jelenlétüket. Még az úttest mellett is ! Magyarországon a gépjármű vezetőknek ha újból kéne vizsgázni a KRESZ – ből , ÖN mit szólna hozzá? – Gondolom azt hogy inkább veszek egy kerékpárt , abból is azt a sokat piszkolt ELEKTROMOSAT. A kerékpárok legújabb fejlesztéseit és használatát támogatni kell, nemcsak a környezet megóvása érdekében , hanem az egyszerű emberek létének könnyítésére is.

          9. Franci Csontos

            🙂

        4. László Szilágyi

          Igazad van és egyet értek, vezetői engedély és bukót kötelezővé tenném.

      2. Az az érzésem te nem felelsz meg a “csendes” kitételnek 😀

  2. Horváth Sándor

    Ez mondjuk elég logikus.Pár országban még a kerékpárra is kötelező a sisak használata,és a kresz ismerete.

    1. megsúgom…nálunk is 😉
      Oké városon belül sisak nem, de azon kívül a láthatósági mellény is.

  3. “olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti” jelentése, az embernek kell hajtania és a motor csak mint segítő szerepet játszhat, a gázkar azért kizáró ok mert az csak akkor kell ha a járgány önálló haladásra is képes, ellenkező esetben csak két gomb van amivel a segítő erő mértékét lehet beállítani.

    1. A kooperció módja nincs leírva. Ez lehet gázkar is.

    2. Péter Oláh

      Akkor, ha a Z-Tech 35-ön alibiből tekerem a pedált motoros haladás közben, akkor ráfoghatom, hogy emberi erővel hajtom? Az elinduláshoz is kell 2-3 pedálfordulat, mert olyan harmatgyenge.

  4. Csépe Béla

    MI A HELYZET AZ ELEKTROMOS TOLÓKOCSIVAL? VIDÉKEN AZ ÚTKÖZEPÉN JÁRKÁLNAKVELE! FELTARTVA A FORGALMAT! JA A FŰNYÍRÓMON 4 kerék és gázkar van, meg önnáló hajtása is! VANNAK ELLENTMONDÁSOK!

    1. Nincs mese, csak jogosítvánnyal, bukósisakban, és biztosítás megkötése után nyírhatsz füvet :)))

    2. Tóth Mihály

      És ráis űlsz,azután meg elmész vele a bóltba??

    3. A fűnyíró szar példa mert az még csak nem is jármű, vagy eddig te azzal közlekedtél?

    4. János Botos

      Ha felülsz a funyiródra, és közuton közlekedsz vele, az bizony segédmotor. . . . :]

    5. Rajmund Orbán

      Az a kresz suerint gyalogosnak minősűl!!!
      A fűnyíró pedig kerti kisgépnek.

    1. Franci Csontos

      ez nagyon marha 🙂 (Y)

  5. BakterBandi

    Oké! Kötök biztosítást a rolleremre. Melyik biztosítót ajánlanátok?

    1. Azt amelyik nem kezd el röhögni 😀

    2. Én elkezdtem, de alvázszámot kér. Amúgy simán kifizetem az évi 5000 ft-ot, ha miattam koccan két autó, az milliós kártérítés lehet. Én minden nap rollerrel járok dolgozni, simán beleférne. Csak nincs alvázszáma a rollernek.

    3. Úgy gondolom, ilyenkor nem a “rollerre” kell kötni biztosítást, hanem keresni olyan felelősségbiztosítást, amely nem zárja ki a rollerrel okozott kárt. Ez biciklire is igaz. Svájcban mindenkinek van felelősségbiztosítása, így, ha bicikli áll beléd, akkor is nyugodt lehetsz, kifizetik a kárt…

  6. Aracsi Mihály

    A módosítás előtt 2009 december 31-ig: r/1) Kerékpár: olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelyet egy vagy két személy emberi ereje, illetőleg legfeljebb 300 W teljesítményű motor hajt. A kerékpáron egy 10 éven aluli gyermek szállítására alkalmas pótülés, illetve kerékpár utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

    Szóval nem “vagy” szó volt, hanem “illetőleg” ami jelentésben azonos. Emiatt gondolják sokan, hogy a 300W teljesítmény határ a lényeg. De már 2010-től így van. Én még 2008-ban vettem az elektromos robogóm és akkor még jó volt kerékpárnak.

  7. Szerintem sem következik a KRESZ-ből hogy a gázkaros már nem bringa.
    Bár azért nem is értem hogy tud 45-el menni 300W-al? Talán ezt kéne megvizsgálni, nem a szabályos villanybringásokat csesztetni, amivel 20-25-el lehet menni leginkább.

    Na meg az is vicces, ha jobb formában vagyok, 40-50-el sima bringán is tekerek :))))

    A kategória szabályok betartatásával amúgy egyetértek, de egy ilyen Tornádó elektromos kerékpárra (ami tényleg kerékpár képességű) teljesen lehúzás szagú a biztosítás meg jogsi.

    1. Szó szerint nincs leírva de amin gázkar van az általában önerőből is képes haladni, ami bukta a KRESZ szempontjából:

      “amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segít

      1. Értem, de szerintem ez így nem határozza meg.
        Ha a jogalkotónak ez volt a szándéka akkor ne a rendőr értelmezzen, hanem fogalmazzon egyértelműen a jogalkotó, úgy hogy beteszi az “egyidejűleg” szócskát, de nem fogalmazott így.

        Ha “és” helyet “vagy” szó van ott, akkor az azt jelenti hogy pedál sem kell rá. ÉS-el csak annyi változott, hogy kell rá hajtás.
        Szóval ha a túlfizetett jogászok nem tudnak fogalmazni akkor a rendőrnek nincs joga egyszerűen saját szája íze szerint értelmezni.

        Szépen adjon bee gy FD2435-321 számú formanyomtatványt a KRESZ módosítási igényére ha szerinte ha nem tetszik neki valami, aztán 5 év múlva visszakapja hogy “nem” 😀

        300W amúgy pont egy ember ereje a bringán. Már csak azért is ez a határ, ezért is hülyeség ebbe belekötni. Életszerütlen ez a baszakodás.

        ÉS ahogy már leírtam a Rendőr nem jogértelmező, hanem végrehajtó.

        Ja a másik. 300W ÉS az emberi erő együtt legalább 70km/h végsebességre képes. Inkább ezzel a részével kéne kezdeni valamit, hogy belerakják azt hogy a rásegítés mindegy hogy van vezérelve, de max 20-25km/h
        Ennek lenne értelme.

        1. Ennyire nehéz az értő olvasás? Ha ez “és” kötőszó nem elég egyértelmű ott van meg a “segít” szó ami explicit módon kifejezi hogy tisztán villanymotorral nem közlekedhet, ha meg mégis képes akkor már smkp… Nincs itt semmilyen jogértelmezési rés.

    2. Bíró Gábor

      Értelmesebb lenne a rend őreitől, ha inkább a pedál meglétével / nem meglétével differenciálnának. Ha nincs pedál, akkor ugye eleve kizárt az emberi hajtás lehetősége. Még akkor is, ha teszem azt a jármű csak 240W os motorral van szerelve és max.24,99km/h sebességre képes. Ez akkor már elektromos segédmotorkerékpár egészen 4kW-os (5LE) elektromos motorig és max. 45km/h-ig. Nagyobb teljesítménnyel és/vagy sebességgel pedig elektromos motorkerékpár (robogó), ha van pedál, ha nincs. (amúgy ezeken a magasabb kategóriákon miért is lenne?)
      Ez a vezérlő elektronika is érdekes dolog. Több “kategóriagyanús” cuccon láttam már egy olyan okos-gombot, melyet benyomva – HOPP – csak akkor működik az elektro-motor, ha tekerik a pedált. – tovább lehet gondolni. 🙂
      Akárhogyan is ilyen ellenőrzést, büntetősdit csak egy nagyobb információs felvilágosító kampány után kéne “foganatosítani”. Úgy lenne az etikus. A vásárlót / tulajdonost mindenféle információk érik, (kereskedő, szomszéd öcsi, internet) szerintem nem elvárható senkitől, hogy a ki tudja érvényes-e jogszabályokon, ellentétes információkon eligazodjon.

  8. Aracsi Mihály

    “Ennek viszont nem találtuk nyomát a KRESZ-ben” Pedig ott van és be is tettétek a szövegbe. r/1 kerékpár fogalmában pontosan benne van. Emberi erő hajta. Ez a lényeg csak akkor kerékpár ha emberi erő hajtja ha van motor ha nincs. a lényeg az “ÉS” szócska ami azt jelenti, hogy az emberi erővel hajtással egyidőben a 300W motor “SEGÍTI” a hajtást. Én úgy emlékszem régen a kerékpár fogalmában az “ÉS” szócska helyett “VAGY” szó volt és úgy már teljesen mást jelent.

    1. Ez így van. Kár, hogy pont egy újságírónak vannak problémái a szövegértéssel.

    2. Attól még ott az ellentmondás: az emberi erővel hajtott bringán is lehet gázkar, ha azzal szabályozod a rásegítés mértékét.
      Továbbra is tartom, hogy a gázkar nem kizáró ok, ha az csak tekerés közben ad plusz erőt, de önmagában, álló helyzetből nem indítja el a bringát.

  9. Gyula Páldy


    van gázkar az elektromos hajtású kerékpáron” és az akkumulátorból gázt adagol? Ez gáz.

    1. „van gázkar az elektromos hajtású kerékpáron” és az akkumulátorból gázt adagol?”

      Miért, a benzines motor tankjából „gázt adagol”?

    2. „van gázkar az elektromos hajtású kerékpáron” és az akkumulátorból gázt adagol?”

      Miért, a benzines motor tankjából „gázt adagol”?

  10. Gajdosi Gábor

    KORRUPTÉKAT KÉNE LECSUKNI NEM A NEPRŐL MÉG TÖBB BŐRT LEHÚZNOTOK NEKTEK IS !!! MI VAN KEVÉS A PÉNZ KOSZORÚRA?!?!?!

  11. A 4 kerekű elektromos rokkant kocsikkal mi a helyzet? Gázkar van, pedál nincs, de nem megy csak kb 10-zel. Járdán sokszor nem fér el, ezért a normál úton csapatnak vele,ami nem lenne baj, de balra fordulásnál szerintem veszélyes, mert se tükör, hátra nézni nem lehet benne, se index, semmi.

    1. Bíró Gábor

      Az elektromos motorral hajtott rokkant kocsi nem számít járműnek, amennyiben max. 10km/h sebességre képes. Ekkor gyalogosnak minősül. Vagyis járdán kell közlekednie. Veszélyes, mert gyalogosként nem hallod meg, könnyen elécsámborogsz. Kerékpár úton – elvileg – mivel gyalogos, nem is közlekedhetne. Az úton feltartja a forgalmat. Mivel gyalogos, nem érvényes rá az alkohol-zérótolerancia (kerékpárosra sem) Mivel gyalogos, elsőbbsége van a zebrán (csakhogy nem 4-5km/h-val érkezik a látóteredbe, hanem 10-el.) Semmiféle vizsga, vagy biztosítási kötelezettsége nincs. Nem kell ismernie a KRESZ-t. (Többnyire nem is ismerik) De arra is figyelni kell, hogy a bevásárló központ parkolójában nem éppen a Te autód mögött megállva kezd-e el matatni a szatyrában. (Nem fogod látni egyetlen tükörből sem.) Szóval, aki ilyen R2D2-t lát, az meneküljön tőle jó messzire!

  12. Dezső Pinke

    Bukósisak viselése csak akkor kötelező, ha lakott területen kívül 40 km/óra feletti sebességgel kerékpározol.(A megengedett maximális sebesség ebben az esetben 50 km/h, de csak akkor, ha utast nem szállítasz. Részletesebben a sebességkorlátokról itt olvashatsz.)
    Bukósisak viselése tehát az esetek többségében nem kötelező,
    de gyerekeknek és sportoláshoz ajánlott. Sisakviselésről részletesen Kisokos 12. oldalán olvashatsz.

  13. Hernádi Péter

    Görögországban meg még a nagymotorosok sem vették fel bukósisakot☝️

  14. Richárd Tóris

    Szép napot kívánok! Át veszünk minden faxágot a nyugatról de azt nem hogy pl olaszba lehet a kismotorral személyt is vinni Amerikába nem kell sisak és ez csak 2 példa volt itt csak a szigorítás és a nép folytogatása megy de az nagyon!

    1. Azért az „Amerikába nem kell sisak” nem teljesen igaz.

  15. jules verne

    A NINEBot-okkal mi van? Csak mert Szombathelyen egy idióta forgalommal szemben haladt viszonylag gyorsan. Megálltam mert majdnem elém fordult, szóltam neki hogy a másik oldalon kellene mennie azt mondta gyalogoló embernek minősül(!) szokjam meg
    -mondta flegmán. Remélem az álla meg a fogai megszokták már a kemény motorháztetőtket.

  16. Bokor Attila

    Engem valójában a motorkerékpár után köthető-vontatható utánfutó problematikája foglalkoztat . Hosszú távú túrákra rendezkednék be , ám a szervízesektől olyan információt kaptam , hogy egyedül (!) a Honda Goldwing-ra gyártott utánfutó engedélyezett…?!És kizárólag a nagy Honda után köthető… Ellentmondás a cikkben szereplő : ,,… A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el. ” !!! Na , most mi van ? Mo. on gyártottak a Pannónia-és egyéb motorok nak utánfutót-pl.ul a ,,Pille ” !Még egy volt , de annak a neve most nem jut eszembe….Árulnak a Vaterán utánfutot , papírostúl (!)-horror áron-rozsdásan-lepusztultan-ráadásúl olyan gagyi rugózás(futóművel ) , hogy a gyári javaslat szerint 60-70 Km/h-nál többet nem szabad menni vele !… Képes vagyok legyártani olyan utánfutót , ami rendes futóművel -lengővilla , perselyes tengelyen , taleszkóppal(lökésgátlóval )rendelkezik : Nem lenne éppenséggel olcsó így sem , de , le fogom tudni vizsgáztatni , forgalmit beszerezni hozzá ? Raktárra nem volna jó dolgozni… Hálás lennék egy megbízható , megerősítő tanácsért . Előre is köszönöm !

    1. „egyedül (!) a Honda Goldwing-ra gyártott utánfutó engedélyezett…?”

      Ez tuti nem így van, hiszen vannak rendszámos Pannoniák, Danuviák is pótkocsival. Javaslom, mendemondák helyett inkább az NKH-tól kérj állásfoglalást erről.
      Egyébként az említett GW-utánfutók pont Magyarországon készülnek, érdemes lenne megkeresned a gyártót (Szántay Balázs), ő biztosan jobban képben van ezzel. Ő jjárta ki, hogy kétkerekű, egytengelyes futót is kapcsolhass a motorhoz.

      http://hobo-trailer.hu/indexHu.html

  17. Oláh Gábor

    És a motoros gördeszka?

  18. Kamiontörö

    Az itt hozászolok közül hányan vezettek már ilyen jármüvet?Szeretnék segiteni a tapasztalatomal először vegyük az irány jelzést nem kel elengedni a kormányt és forgalomban biciglivel megyek balra szeretnék kanyarodni nem sokan tudják hogyan kel meg kezdeni és pedig benne van a kreszben,a második a 300W elektromos kerékpár aminek robogó kinézete van jo idöjárás viszonyok mellet csak 42-vel tud menni ezzel nem tartod fel a forgalmat lakot területen belül csak akkor van baj mikor valaki verseny pályának veszi a közutakat.

  19. Plangár Zsolt

    Feltudnék robbanni az idegtől! Másfél éve vettem az elektromosomat, még van rajta 77.000 hitel eddig kifizettem vagy 160.000 et, és most kb azon gondolkozom hogy felgyújtom, mert eladni már nem tudom igy, hogy ez a szemét mocskos rendszer megint megszivatta a pórnépet, hogy legyen miért büntetgetni!!! A jogsit kicsit durvának tartom, mert ha már van jogsim nemegy ilyen szutyok elektromos betoncirkálót veszek, hanem egy normális robogót! Legyen rá biztosítás meg egy egyszerűsített kresz azt annyi.

    1. Maróti András

      Komolyan vettél hitelre egy járművet, amiről azt se tudtad, milyen jogsi kell hozzá?!
      Ne haragudj, de a szabályok vagy húsz éve nem változtak – amikor vetted, akkor is smkp. volt. Ezért a „szemét mocskos rendszert” szidni egyszerű mentegetőzés, a felelősség letolása magadról.

  20. istván Gergics

    Sziasztok.
    Csak egy kérdést szeretnék feltenni..
    Volt már valakinek ebből bármi féle problémája, egy esetleges közúti ellenőrzés során?
    És mi a helyzet egy hasonló adatokkal rendelkező elektromos rollerrel?

  21. Kos Laszlo

    Ez csodálatos. Pont azok nem tudják használni akiknek készültek a 3-4 kerekű elektromos járgányok. nekem pl sohase volt jogosítványom semilyen se. 68 éves vagyok kapok még kismotoros vezetői engedélyt? Három kerekű elektromos triciklihez? Nagyon szükségem volna rá. Ha igen hogy vizsgázok le, hiszen két kerekű biciklivel nem tudok közlekedni. Így hogy vizsgázok le kis motorból? A triciklit viszont ki próbáltam, semmi gond. Tudok vele közlekedni. És akinek elvágták a lábát, mert mondjuk cukros, az végkép nem tud vezetői engedélyt szerezni. Vagy már mehetünk a levesbe? Nincs jogunk az élethez? Szerintem nagyon túl kéne már ezen a kérdésen a közlekedési rendészetnek nőnie, és nem kiönteni a fürdő vízzel a gyereket is. Azt gondolhatnánk, hogy értelmes emberek dolgoznak a közlekedés rendészetnél. A sisakkal és a felelőség biztosítással egyet értek. A két kerekű elektromos biciklik pedig nem rokkant járművek. Azok valóban tartozzanak a kismotorok kategóriájába.

  22. József Farkas

    Nincs mit, mint minden, így megy ebben az országban. Következmények és előzmények nélküli ország!!!!!!!!!!!!!

    1. Kos Laszlo

      Nincs gázkar. Ez sebesség szabályzó. Elektromos rokkant mopedről van szó, ami 10 Km/h-val közlekedik névlegesen, ami a gyakorlatban max 8 Km/h. Ebben az esetben is? Mert én kaptam olyan infót, hogy 10 Km/h-ig nem szükséges vezetói engedély. Jelzem a rendőröktől.Kós László Ha jól bele gondolok, akkor a sima bringa gyorsabban megy. Főleg ha sietős a dolog! Disqus írta:

  23. Little Gothi

    Szoval akinek nincs jogosítványa attol az elektromost is meg vonják nehogy könnyebb legyen neki gratulálok Magyarország jobban telyesit

  24. KissVill Solar Kft

    Teljesen mindegy, hogy van-e jogosítványa valakinek vagy nincs! Sajnos tisztelet a kivétel néhány embernek van jogosítványa de körülbelül úgyan olyan mint ha nem is lenne!

    Reklám: www . kisstar . hu

    1. Tisztel KissVill ! Magyarországon igazoltatás közben a rendőr ha feltenne a személygépkocsi vezetőknek KRESZ vizsgakérdéseket, szerintem 90% BUKTA LENNE !

  25. Nem értem miért kell ennyire elbonyolítani. Teljesítményhez és sebességhez kéne kötni a jogsi, biztosítás stb. megkövetelését, függetlenül attól, hogy gördeszka, roller vagy rokkantkocsi az illető jármű. Aztán lehetne neki gázkarja, pedálja meg szarvasagancsa is, mert tök mindegy lenne.

  26. Tisztelt Görcsös Gábor ! Van nekem egy nagyon régi rozsdás kerékpárom . Nem E-kerékpár! Megtekerem, és utána tekerés nélkül is halad.Ha lejtőn megyek még a 60-70 km-t is elérem vele. Tessék mondani , kell-e hozzá vezetői engedély, bukósisak, kötelező biztosítás, mentőöv, nyakkendő, pödört bajusz, esetleg lakkcipő? De ha mindezzel rendelkezem, az Önfajta rendőr akkor is megbüntet, mert nincs rajtam sapka. Tekerés nélkül száguldok motor nélkül , jobban mint az E-bringával. Csak megjegyezni szeretném, az E-kerékpáron sebességszabályzó van, gázkar a robbanómotoron. Egy kis műszaki hozzáértéssel könnyen rá lehet jönni.

  27. Ezek a rendőri megnyilvánulások nem a KRESZ-ből erednek hanem a múlt ,hatósági beidegződéseiből fakadnak. ” Törvény az törvény , a hatalom az hatalom. Jelen esetben a kettőnek semmi köze egymáshoz. Egymás mellet szépen megférnek, és lehet beszedni a sarcot . Szegény Kádár ha élne , büszke lenne rájuk.

Válasz