Share the post "A belépőkategória ászai: új elektromos motorok egymillió forint alatt"
Kétségtelen, hogy napjainkban (még) valamivel drágábbak az elektromos kétkerekűek, mint a hasonló méretű benzines kihívók, de a különbség egyre olvad, különösen az 50-es kategóriában.
Mivel a hagyományos segédmotorok ára lassan a legolcsóbb 125-ösökével vetekszik, ebben a géposztályban nagyobb eséllyel indulnak az elektromosok a benzinesek ellen. Azért is kiegyenlített a verseny, mert az apró motorokkal, robogókkal jellemzően csak napi 10-20 kilométert közlekednek, azaz nem okoz hátrányt a hangtalan gépek korlátozott hatótávja, ami egyébként nem is olyan kevés – a belépőszintű modellek is simán elmennek 50-70 kilométert egy töltéssel.
@hegylakok NIU UQi GT: a város közlekedés legolcsóbb formája. A motor, amivel egy BKK-bérlet árából 4-5000 kilométert motorozhatsz! #niu #scooter #advesmoto #ksr ♬ eredeti hang – Hegylakók Motoros Magazin – Hegylakók Motoros Magazin
Padkára fel, és át az akadályokon? A NIU-nak nem lehet gond, hiszen nincs kipufogó, sem olajteknő, ami leérne, ezért a szabad hasmagassága kereken 180 mm. Összehasonlításként: a „kalandmotorként” aposztrofált Triumph Tiger 900-nak is ugyanennyi a hasmagassága…
Az éppen tíz éve alapított NIU elsősorban arról ismert, hogy bár kizárólag elektromos modelleket gyárt, így is felzárkózott a világ tíz legnagyobb motorgyártója közé. Népszerűségének titka, hogy praktikus, gazdag felszereltségű és megfizethető gépek sorakoznak a kínálatában, mint például az egymillió forint alatt elérhető UQi GT.
NIU UQi GT: nagy kerekek, még nagyobb hatótáv
Mivel a kategóriában nagynak számító, 14 colos keréken fut, az UQi a kátyús utakon sem rázza ki a lelket a vezetőből. Gyorsulásáért 1,5 kW-os teljesítményű Bosch – kefe nélküli – agymotor felel, míg az áramellátást 48 voltos Panasonic akkumulátorra bízták a mérnökök. Mivel az Unióban a segédmotoros kerékpárok megengedett végsebessége 45 km/óra, az UQi is legfeljebb ennyivel mehet, de a nyers teljesítménye alapján ennél sokkal többre képes, vagyis csak az elektronika korlátozza 45-re a maximális tempót.

Share the post "A belépőkategória ászai: új elektromos motorok egymillió forint alatt"