B125: Unom a Grand Dinket…

B125: Unom a Grand Dinket…

              - Címkék |Cikkek

Helló! Az elmúlt 2 évben aktívan robogóztam egy Kymco Grand Dink 50-el, szinte már túráztam is vele szebb napokon (naponta 3-400km) és most úgy hozta a sors hogy meguntam a 75-80km/h-s döcögést s szeretném kihasználni a B125-ös jogsi előnyét.

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″]
.

Mivel nagyrobogó párti vagyok (fontos hogy kényelmes legyen, lehessen bele pakolni, néhanapján barátnőt hordani és így is legyen egy 110-120km/h-s utazója) nem tudom eldönteni hogy Aprilia Atlantic 125-öt vagy Malaguti Madison 125-öt lenne-e érdemesebb megvenni. Más robogókat nem igen nézegettem, Suzui Burgman annyira nem tetszik. A kérdésem annyi, hogy tudtok -e valami tanácsot adni melyiket lenne érdemesebb megvenni, ami nem hagy cserben az ország másik felén. Személyszerint Apriliára hajlok, kinézetre jobban tetszik, de mostanában volt egy két olyan eladó, mely 200ccm-s volt, de a papírjai 125ccm-ek voltak. Ez mennyire biztonságos ha elkapnak? Ill. most nincs ilyen eladó, de ha kintről vennék egy 200-asat, megoldható lenne-e hogy B125ös jogsival vezessem? Válaszát köszönöm!

Tíz lóerő kevés lesz a feladathoz...

Szia!

Először is gratulálunk a robogós túrákhoz, komoly próbatétel a napi 3-400 km egy ilyen segédmotorral. Ami pedig az elvárásokat és a keretet illeti… Nos, fizikus barátom úgy mesélte, hogy vannak emberek, akiket nem lehet “megcsinálni”… Newton, Einstein, Pascal és a többiek. Ők megmondták, hogy milyen fizikai törvényszerűségeket kell szem előtt tartanunk a világban.

Bármennyire is hihetetlen, a motorozás esetében sincs ez másként. Van egy robogó – vagyis kettő, az Aprilia és a Malaguti – és a B125 11 KW-os felső határa. Ha ketten felpattantok a kb. másfél mázsás vasakra – az említett csomagokkal -, akkor közel három mázsát fogtok nyomni a mérlegen, amit a szerény teljesítménynek kell cipelnie. Az általad említett 110-120-as tempó nemhogy utazónak, de végsebességnek is elképzelhetetlen, ha utánaszámolsz, te is gyorsan rájössz erre. 10 KW tejlesítmény három mázsát egyszerűen nem tud 120-ra gyorsítani – ez is fizikai törvényszerűség.

Mi a megoldás? Félve mondom, hiszen alapvetően csalásról beszélünk, de számos olyan kétkerekű (sportmotor és enduró) érkezett az országba, melyet a 15 LE-t igazoló papírral importáltak, azonban itthon megoldották, hogy az eredeti 20-30 LE-s teljesítményre nyissák ki őket. Ezek alkalmasak két személlyel is a 120-as tempóra és élvezetesebbek is, mint a robogók. Ismétlem, nem szabályos, de ezek teljesítik az általad támasztott elvárásokat.