GumiGuru: Pilot Street vagy Dunlop GPR300 legyen?

GumiGuru: Pilot Street vagy Dunlop GPR300 legyen?

              - Címkék |Gumiguru

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Nagyon korrekt válaszokat olvasgatok itt, így bizalommal fordulok hozzátok. Nem teljesen tiszta a kép az olcsóbb, vagy nevezzük úgy, belépő szintű gumikkal kapcsolatban. Külön-külön mindegyikről írtatok jókat, de melyiket válasszam? Tehát a kérdésem, egy középkategóriás motor esetében, Suzuki SV650, mi a konklúzió az új fejlesztésű Michelin Pilot Street, a Dunlop GPR 300, illetve a régi Pirelli Diablo Strada vagy az ikertestvére, a Metzeler Z6 tekintetében?

Mit tegyek a Suzuki SV650-re?

Az első kettőt külföldi honlapokon gyakorlatilag csak a CBR 300 és Ninja 250 fórumokon emlegetik, mint kis motorokhoz való gumikat. A két utóbbi régi, jól bevált, bár nem korszerű gumi.Ti is írtátok, ezek már a másodvonalba lecsúsztak, távol-keleten gyártják őket, a régi még a minőség? Jobban járok a két új fejlesztésű gumival? Árban mindegy, de egy pár évre eldől a gumikérdés, ezért izgat a dolog. Felhasználás: kis éves futásteljesítmény, város, kisebb túra, nagy csomag nélkül.

Köszönettel: Csákány András

VÁLASZ

Kedves András! Köszönjük a visszajelzést, igyekszünk minél hatékonyabban megválaszolni a feltett kérdéseket. Egy érdekes kérdéskört tettél fel számunkra, mert valóban lehet dilemmázni az új belépő szintű gumik és a régi “top” termékek között, amik ahogy te is említetted mára már erősen a másodvonalat képviselik. A Michelin Pilot Street Radialja és a GPR 300 is friss modellek, ahogy te is említetted, a másik két modell pedig már régen is öreg volt 🙂

Egyáltalán nem igaz amit a külföldi fórumokon olvasol, ezen mondjuk nem is lepődöm meg, ismerve ezek minőségét. Gondolj bele melyik kismotornak van 190/50-17-es hátsója?! Ebben a méretben is gyártják pl. a GPR300-at. Hát ennyit a megmondóemberekről…

Abban lehet némi igazság, hogy a Pilot Street Radial és a “sima” Pilot Street is a kisebb motorokon népszerű szerelés, de átlagos motorozáshoz minden további nélkül felraknám egy SV-re is, mivel létezik megfelelő specifikációjú darab ezekből  gumikból is.

Dunlop GPR300
Az egyik legkiválóbb ár/érték arány a változatos körülmények között használt motorokra – ez a Dunlop GPR300

Dunlop GPR300-at a Suzuki SV650-re!

Nézzük a másik irányvonalat, a régebbi fejlesztésű gumikat. Nos a másodvonal több hátrányt is hordoz magában pl a gyártás helye és a felhasznált alapanyagok összetétele. A Diablo Strada még a mai napig népszerű modell, nincs negatív tapasztalatunk vele, sőt tovább megyek a Z6-al sem (ez egyértelműen felhasználás függő) de látva az utóbbi abroncsot én nem szívesen használnék ilyen gumit. Amennyiben a Te választásodat nézzük, sokkal inkább felszerelnék egy mai belépő szintű gumit, mint egy régebbi modellt, hisz új tervezés, ami során rengeteg tapasztalatot fel tudnak használni a gyártók, ami csak javára válhat a motorosoknak. Javaslatom szerint bátran szerelj fel egy GPR300-at!