Szívesen vitatkoznánk Robi szavaival, de a számok önmagukért beszélnek. Ideje lépni, hogy élhetőbbek legyenek a nagyvárosok…
Sziasztok Hegylakók! Olvastam nálatok a németországi B125 bevezetését – írja Robi. Gratulálok nekik, csak azt nem értem, miért vártak eddig vele… Korábban Lengyelországban éltem, és „első sorból” láttam, hogy mi folyt a motorkereskedésekben, miután B-vel is lehetett 125-ös motort vezetni. Bárcsak végignézte volna egy magyar politikus is, biztos nem hezitálna utána, hogy bevezessék-e vagy sem.
Háromszorosára nőtt a forgalom a B125 után
Emlékszem, 2014-ben még a csapból is ez folyt: vegyél 125-ös robogót, nem kell vizsgáznod! A parkolókereséstől és dugóktól megcsömörlött sofőrök előbb csak óvatosan érdeklődtek, majd tömegesen megrohanták a kereskedéseket.
Azonnal háromszorosára nőtt az eladott új motorok száma, a 2014 előtti tízezerről közel 25 ezerre (!).
Emellett számolatlanul vették a használt, olasz és japán robogókat, nem véletlen, hogy ma is hatalmas használtmotor-központok vannak Lengyelországban. Ezek gombamód nőttek ki a földből a 2014-es törvénymódosítás után. Pontos adatom nincs, de azt hallottam, hogy használt 125-ösből négyszer többet adtak el a B125 bevezetése után.

Ha Lengyelországhoz hasonlóan itthon is négyszer több motort helyeznének forgalomba, attól évente 40-50 ezer darabbal (!) nőne a hazai motorállomány, vagyis négy év alatt megduplázódna a gépek mennyisége. Arról nem beszélve, hogy évente 15-20 ezer ingázó váltana autóról motorra.

Húszezer felszabadult parkolóhely? Húszezerrel kevesebb autó a dugóban? Szerintem igazán megérné… Köszönöm, ha megosztjátok!
Hegylakók különvélemény:
Vannak aggályaim, hogy az SUV kényelméhez szokott feleségek nem rohannak majd azonnal Vespát venni, de tény, hogy egy ilyen törvénymódosítás hatalmas lendületet adna a hazai motorpiacnak. Nem mellesleg felszámolná az áldatlan torlódásokat a belvárosban, aki pedig autóban marad, az is könnyebben haladna a sokkal szellősebb forgalomban.
Persze ehhez az kell, hogy a klímaváltozásért aggódó döntéshozók felismerjék a robogók gyakorlati előnyeit, és tiltás helyett inkább ösztönözzék a kétkerekű közlekedést. Akárhogy is, a hatalmas dugókat elnézve itt az ideje, hogy környezetbarátnak tűnő, zöld rendszámos hibridautók helyett motorvásárlásra biztassák az embereket.