Share the post "Motoros újdonságok az AMTS-ről: klasszikusok és jövőbe mutató gépek a kiállításon"
Tizennyolcadik alkalommal rendezték meg a Hungexpón az Autó, Motor és Tuning Show nevű eseményt, ahol idén is külön pavilont nyitottak a kétkerekűeknek. Az ADVESmoto négy márka újdonságaival jelent meg a kiállításon, és hozott két olyan motort, amit Magyarországon itt láthattunk először.
A március 22. és 24. között zajló kiállítás nyitónapjára, péntek délelőttre hirdetett sajtótájékoztatót az ADVESmoto, a Brixton, a Malaguti, a Motoron és a NIU márkák hazai forgalmazója. Összesen öt új típus állt rivaldafénybe, közülük a NIU RQi számított a legnagyobb durranásnak, hisz a kínai csupaszmotort eddig csak az EICMA-n láthatta az európai közönség.
A NIU RQi felforgathatja az A1-es motorok piacát
A 2080 mm hosszú, 1455 mm tengelytávú, elektromos kétkerekű prototípusát a 2020-as CES-en állították ki, ám a járványhelyzet miatt nem indult el sorozatgyártása. Az AMTS-en már a végleges változatot nézhettük meg testközelből, s túlzás nélkül állíthatjuk, hogy nagyon vonzó jelenség a kiemelkedő forgatónyomatékú, 7500 wattos maximális teljesítményű villanyos, amit sportautókból ismerős rajtprogrammal is elláttak.

Ami az RQi főbb műszaki megoldásait illeti, Brembo féknyergek szorítják a betéteket az elöl 300, hátul 240 mm-es tárcsákhoz, s az elektromos motorokon nem mindennapos blokkolásgátló mellett kipörgésgátló is növeli a menetbiztonságot. Ezenfelül elöl és hátul is állítható felfüggesztés, kulcs nélküli indítórendszer, bluetooth-os műszeregység, GPS-es nyomkövető és lopásgátló, valamint NIU okosalkalmazás szintúgy rendelkezésre áll, sőt beépített fedélzeti kamerákkal is ellátták a 186 kilós, 835 mm ülésmagasságával kisnövésűeknek is kényelmes RQi-t. A négyféle színben rendelhető jármű alapára 3 399 995 forint, az első példányok várhatóan 2024 őszén érkeznek meg az országba.
Új e-rollert és terepgépet is villantott a NIU az AMTS-en
A NIU áramos rollereket is gyárt, legutóbb egy ultrakönnyű típussal vetette észre magát. A magnéziumból és szénszálas műanyagból készített vázzal büszkélkedő KQi Air 11,9, míg testvére, a tisztán szénszálas plasztikból felépülő KQi Air X 11,7 kilót nyom, és a gyártó szerint nem is akad kisebb tömegű versenytárs a piacon. Érdemes kiemelni a 350 wattos névleges és a 700 wattos csúcsteljesítményt, valamint a 48 V-os, 451,2 Wh-s lítiumion-akkumulátort, utóbbinak hála 50 km az elméleti hatótáv.

Kényelmessé teszi a használatot a 9,5″-os, felfújható abroncs, az első tárcsafék, az alapáras irányjelző, az NFC-alapú okos-zár és a NIU alkalmazás. Mindezek ismeretében egyáltalán nem földtől elrugaszkodott a KQi ára, tekintve, hogy a legolcsóbb kivitel 589 995 forintért lehet a miénk.
Valószínűleg fényes karrier vár az XQi3-ra, a NIU első elektromos terepmotorjára. A filigrán termetű játékszer rögtön két verzióban lépett színre, a Wild krosszkivitel a tereppályákat és a járatlan utakat hódíthatja meg, a Street pedig azoknak készül, akik közúti forgalomban is részt vennének vele.
@hegylakok The first NIU XQi3 electric dirt bike #niu #electricbike #niuxqi3 #dirtbike
♬ eredeti hang – Hegylakók Motoros Magazin – Hegylakók Motoros Magazin
Mindkettőnél 8000 wattos csúcsteljesítményű, 357 Nm-es (!) villanymotor hajtja a hátsó kereket, elöl 19, hátul 20″-os, bütykös abroncsok biztosítják a megfelelő tapadást sáros, nedves talajon is. A csupán 76 kilós járgányok 72 voltos és 32 Ah-s kapacitású akkumulátorból nyerik a mozgáshoz szükséges energiát, hatótávjuk a gyár szerint elérheti a 90 km-t.

Ötletes, hogy a fekete, fehér, lila és sárga színben megrendelhető, idén nyártól kapható nóvum külsejét háromféle gyári matricakészlettel tehetjük egyedivé, és a célközönség, vagyis a fiatal nemzedék bizonyára értékeli majd a NIU okosalkalmazást, a Bluetooth- és NFC-kapcsolatot, továbbá a felhőalapú, automatikus szoftverfrissítést.
Látványos scrambler és robogó az ADVESmoto újdonságai között
Szerethető klasszikussal rukkolt elő a KSR tavaly tavasszal – a Brixton Cromwell 1200 kifejezetten üde színfolt lett az európai kínálatban. A márka zászlóshajóját alakították most át a cég fejlesztői, így született meg a szemrevaló scrambler, vagyis az 1200 X. A márkát jól ismerőknek első blikkre feltűnhet az átdolgozott márkajelzés, a törtfehér fényezésű üzemenyagtartály és az aranyra fújt, küllős kerék, utóbbira Pirelli Scorpion Rally STR gumit szerelnek. A műszaki tartalomban nincs különbség az 1200 és az 1200 X között, továbbra is a bevált 1222 köbcentis, 82 lovas, folyadékhűtéses sorkettest építik az acél vázba, s közös pont a hatfokozatú váltó, a KYB futómű és a Nissin féknyereg is.

A felsorakozott csemegék közül a Malaguti Madison érheti el itthon a legnagyobb sikert, ugyanis a negyedszázada bemutatott robogócsalád új, ötödik nemzedéke a pandémia óta különösen népszerű nagyrobogók osztályába tartozik. A megújulás elsősorban a külsőn érhető tetten, műanyag ruhája sokkal vagányabb, mint elődeié. Ami a hajtásláncot illeti, a nyolcadliteres egyhengeresből 12 lóerőt préseltek ki, így A1-es és B125-ös jogsival is vezethető, s 100 km/órás végsebességének hála városon kívüli közlekedésre is alkalmas.

Talán írnunk sem kell, hogy blokkolásgátló felügyeli a kéttárcsás fékrendszert, s olyan hasznos felszerelések is növelik a motoros komfortérezét, mint a színes, folyadékkristályos műszergység, a riasztó, az USB-csatlakozó és a kulcsnélküli indítás. Az új Malaguti egyik ütőkártyája az ára, mert a tavaszi akcióban komoly kedvezménnyel, 1 299 990 Ft-ért kapható.
Share the post "Motoros újdonságok az AMTS-ről: klasszikusok és jövőbe mutató gépek a kiállításon"