A mérnökök egyesítették a segédmotorok olcsó üzemeltetését a furgonok jókora rakterével – így született meg a háromkerekű, A-s és B-s jogsival is vezethető kisáruszállító, amivel például a Sziget fesztiválon is találkozhattatok.
Akárcsak a személyszállításban, az áruterítésben is jól ismert az úgynevezett „last mile problem.” A kifejezés arra utal, hogy viszonylag egyszerűen és hatékonyan juttatják el az árut a nagyvárosok közelében fekvő elosztókba, ám a szállítás utolsó néhány kilométere aránytalanul drága, és a zsúfolt forgalomban túl sok időt vesz igénybe. Ez egyes térségekben olyannyira megdrágítja a szállítást, hogy
gyakran többe kerül a forgalmazói lánc utolsó pontjáról a fogyasztóhoz juttatni az árut, mint amennyibe a teljes szállítás került (!) a gyárból a cég raktáráig.
Így tehát aranyat ér minden olyan jármű, ami különleges jogosítvány és engedély nélkül vezethető, fürge a városban, nem érinti a magas parkolási díj, és még környezetbarát is.

Platós, zárt és hűtőkocsis felépítménnyel készül, de motorként vezethető RAP SEV
Tavaly ősztől már hazánkban is megjelentek a RAP SEV sokoldalú, háromkerekű, elektromos hajtású minifurgonjai, melyek több európai országban bizonyítottak már. Elterjedését segítheti, hogy L5e-B osztályba sorolt, azaz segédmotoros és B-s jogosítvánnyal is vezetheted, Type2-vel és hagyományos, 230 voltos hálózatról is tölthető, és a 20-80% közötti töltés mindössze 90 percig tart.

A gyors töltésnek köszönhetően a nagy futárcégek naponta akár 240 csomagot is célba juttatnak vele, mégpedig viccesen alacsony üzemanyagköltséggel. A fürge háromkerekű ugyanis városon belül 4-5 Ft/kilométeres használható, tekintve, hogy a 4,9 kWh-s kapacitású akkumulátorral akár száz kilométert is megtehet. Mivel a cégeknél jellemzően nagy futásteljesítményt érnek el a járművek, ez komoly megtakarítás, amit az sem árnyékol be, hogy a RAP SEV lítium-foszfát akkumulátora egy idő után cserére szorul, mivel ez leghamarabb 2000 töltés után következik be. Ez a gyakorlatban 200 000 kilométert jelent, vagyis a hét minden napján dolgozó járművek is hosszú éveken át üzemelnek aksicsere nélkül.

Hogy mindenki megtalálja az ideális változatot, a RAP SEV már ötféle felépítménnyel és kétféle csúcsteljesítménnyel elérhető, sőt van hűtőkocsis változat is. Utóbbi – többek között – az idei Sziget fesztiválon is bizonyította, hogy nagy teherrel, laza, homokos talajon is magabiztosan mozog, és csekély méretéből fakadóan könnyen megközelíti a legeldugottabb címeket is.