Most Te is kipróbálhatod a Talaria TL4000 legújabb változatát

Most Te is kipróbálhatod a Talaria TL4000 legújabb változatát

              - Címkék |Hírek

Továbbfejlesztett formában lépett színre az új Talaria, a modellfrissítés – többek között – érintette az erőforrást és a teljesítményleadást befolyásoló üzemmódokat is.

Kellemes emlékeket őrzünk a motor korábbi változatáról, hiszen hétköznapi használatra alkalmas hatótávja és komoly gyorsulása élménnyé tette az együtt töltött napokat. Most pedig itt az utód, ami számos ponton fejlődött, és a módosítások mindegyike azt szolgálta, hogy erősebb, gyorsabb, ugyanakkor könnyebben irányítható legyen.

Az új, erősebb, mégis kezesebb Talaria TL4000

Erősebb motor és módosított üzemmódok az új Talaria TL4000-ben

Bár az előd kezességére sem lehetett panasz, sőt még az elektromos endurók között is meglepően könnyen kontrollálható volt csúszáshatáron vagy egykerekezés közben, de a Talaria 200 fős mérnökgárdája ezt is tudta fokozni. Először is továbbfejlesztett vezérlő és módosított szoftver felel azért, hogy a kiemelkedő teljesítmény dacára még kezesebb legyen az új TL4000. A munka gyümölcseként még precízebben adagolható a gáz, miközben a gyorsulás javult és a végsebesség is nőtt – utóbbi immáron 86 km/óra.

Az egyik legfontosabb újítás a továbbfejlesztett vezérlőegység, mely a megnövekedett teljesítmény dacára is finomabb, pontosabb gázadagolást tesz lehetővé

Akárcsak a korábbi változat, az új Talaria is Eco és Sport üzemmódban használható, ám mindkettő karaktere jelentőse változott. Érezhetően fürgébbé vált Ecóban, így akkor sem kell lemondanod a dinamikus közlekedésről vagy az egykerekezésről, ha éppen a takarékos beállítással közlekedsz. Ezzel szemben a Sport kiszámíthatóbb, finomabb, egyenletesebb teljesítményleadású lett, hogy laza, nedves talajon is bátran használhassa a pilóta, viszont a csúcsteljesítmény nem csökkent, sőt 0,5 kW-tal több, mint a korábbi TL4000-nél.

Hegyes-völgyes terepen és lejtős utcákon növelhető a motor hatótávja a négy fokozatban állítható visszatöltés-szabályozóval, sőt ez arra is remek megoldás, hogy az aktuális tapadási viszonyokhoz igazítsd a motorfék mértékét

Mivel a TL4000 az UEE géposztályban (ultrakönnyű e-endurók) is madárcsontúnak számít, a 8,5 kW-os és 45 Nm-es (!) forgatónyomatékú villanymotor játszi könnyedséggel gyorsítja a csupán 66 kilós gépet, de nem csak ezért ideális társ a trail- és az endurópályák meghódításában. A Dakar-gépekkel vetekedő, 300 mm-es szabad hasmagassága ugyanis nagy segítség a magas padkák és a terepakadályok meghódításában, miként az említett, módosított gázreakció is azt szolgálja, hogy minél könnyebben leküzdhesd az utadba kerülő akadályokat.

A gyár által mért hatótáv 80 km, a töltési idő 3 óra 0-ról 100%-ra, viszont az akkumulátor percek alatt ki is cserélhető

A nagyobb teljesítmény és végsebesség dacára az elődnél jóval kedvezőbb, 1 890 000 forintos áron kapható a modell legújabb változata, sőt több más Talariához hasonlóan ez költségmentesen, 0%-os THM-mel vásárolható meg részletre. Ha kíváncsi vagy, hogy milyen élőben a TL4000 és ki is próbálnád, itt jelentkezhetsz tesztvezetésre a motor hazai forgalmazójánál.

Galéria – Talaria TL4000 (2025)