Már többször nyert a Continental nagyszabású, nemzetközi teszteken, és idén nyáron két újabb trófeával bővült a gyűjtemény: a RoadAttack 3 CR és a RoadAttack 4 diadalmaskodott a retrómotorokkal végzett próbán.
Ezúttal arra keresték a választ a német teszt résztvevői, hogy melyik abroncs vizsgázik a legjobban a nagy és nyomatékos retrómotorokon, mint például a BMW R nineT vagy a Triumph Bonneville T120. A teszt során a Triumph Bonneville-ekkel köröztek a pilóták, és előre ContiRoadAttack 3 CR-t, míg hátra ContiRoadAttack 4-et szereltek fel.
Tesztgyőztes lett a ContiRoadAttack 3 CR és a ContiRoadAttack 4
A Motorrad által szervezett teszt zárásaként kiemelték, hogy a nagy teljesítményű, klasszikus gépeknél különösen fontos, hogy ne diagonál-, hanem radiálgumit használjanak a pilóták. Előbbi ugyanis beválhat 125-ös, 250-es retrómotorokon, ám 200 km/óra feletti sebességnél
nagymértékben torzul a diagonál szerkezetű gumi. Ez centikben mérhető változást hoz, a mérések szerint 210 km/óránál 20 mm-rel (!) nő meg a kerék átmérője, míg a Continental radiálabroncsainál csak ennek töredékét mérték.
– A klasszikus méretű felnikre általában diagonálgumik kaphatóak, ám radiálra váltva teljesen megváltozik a menetdinamika, a motor kezelhetősége. Ezért a retrómotoroknál különösen nagy előny radiálra cserélni – foglalta össze Sagren Nair, a Continental motorkerékpár-abroncsok termékmenedzsere.

Teszteredmények: ContiRoadAttack 3 CR és a ContiRoadAttack 4
A két német abroncs kiemelkedően teljesített az alábbi próbákon:
- tapadás hidegen,
- kanyarstabilitás,
- egyenesfutás,
- viselkedés forszírozott tempónál,
- féktáv 100 km/óráról nedves felületen,
- dőlésszög,
- elért sebesség és köridő.
– Egyértelmű, hogy a magabiztosság gyorsabbá tesz, és mindenekelőtt biztonságosabbá teszi a motorozást. A ContiRoadAttack 3 CR és ContiRoadAttack 4 kombináció a Triumphon kiemelkedően viselkedett: a sportos kezelhetőség kiváló menettulajdonságokkal társul nedves és száraz aszfalton egyaránt – jellemezte a MOTORRAD szerkesztősége az abroncsokat.