DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!
Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!
Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Sziasztok! Gyors tanácsadásra lenne szükségem, ugyanis olyasmi sporttúragumit szeretnék, ami értelemszerűen jól tartja magát, ha a párommal elmegyünk egy európai túrára, de ha egyedül vagyok és vadulok, akkor nem hagyna cserben. Beleértve, hogy néha egy-egy pályanap is beesik, bár ez nem annyira mérvadó.

Ami nagyon fontos, hogy nedves úton nem sokat megyek, ezért ez nem számít, viszont szárazon tapadjon és legyen tartós! Szóba került eddig a Pilot Road 4 és 5, Roadtec 01, M7RR, Bridgestone T30, Pirelli Angel GT. Tapasztalatra és tanácsadásra lenne szükségem, melyik a legjobb és tartósabb szárazon egy BMW S 1000 XR-en? Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel, Peti
VÁLASZKedves Peti! Véleményem szerint a túrasportvonal megfelelő lesz számodra, mivel mérvadó tényezőként emeled ki a nagy futásteljesítményt. Így a felsoroltak közül az M7RR máris kiesik, na nem azért, mert egyhétvégés abroncs, de nem is versenyezhet a túraabroncsokkal.
Tapadjon, de ne kopjon a BMW S 1000 XR-en
Mivel fontos számodra a tapadás az utas nélküli motorozás során, így egyértelműen a modernebb darabok közül kell válogatnunk. A Michelin kínálatából a Road 5 jöhet szóba, mivel ez sokkal sportosabb elődeinél. Ezt kiválóan alátámasztja a vállrészek mintázottsága, ami minimális, mintha csak egy korosabb sportgumit látnál. A Roadtec 01 viszont nem igazán sportos karakter, legalábbis ezek a visszajelzések róla, szóval nem javaslom, Pirelliből meg inkább az Angel GT II-t venném a helyedben. A Bridgestone T30 EVO és T31 pedig minden téren kiegyensúlyozottan teljesít, sportos modellek, így tapadásra nem lesz panasz, de a tartósság már kérdés: a Hegylakók Motoros Magazin tesztjén a T30 és a T31 sem tudott többet hét-nyolcezer kilométernél.