Közúti baleseti statisztika 2011

Közúti baleseti statisztika 2011

              - Címkék |Cikkek

Bármennyire is fejlődik, gyarapodik az újonnan és használtan forgalomba állított gépjárművek mennyisége, a súlyos balesetek száma évről-évre csökken.

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″]
.

Kezdjük a jó hírrel: a KSH adatai szerint a 2010-ben regisztrált 740 főről az elmúlt évben 646 főre sikerült leszorítani a közúti balesetben meghalt személyek számát, s ez nem kevesebb, mint 12,7 %-os csökkenésnek felel meg. A súlyosan sérültek száma 506 fővel (5 671-ről 5 165-re), a könnyen sérültek száma pedig 248  fővel csökkent (15 246-ról 14 998-ra).

A balesetek főbb kiváltó okai hasonlóan alakultak, mint az elmúlt években. A kanyarodásra vonatkozó szabályok megsértése és az elsőbbségi  jog meg nem adása összesen 40%-ban (!) játszott közre a balesetekben, ami több mint hatezer személyi sérüléses incidenst jelent. A gyorshajtás számlájára (legyen az valós vagy relatív gyorshajtás) nagyjából a balesetek negyede írható.

A végleges adatok februárra várhatók, és akkor kiderül az is, hogy folytatódik -e a motorosok 2005 óta tartó diadalútja, hiszen rendszámos kétkerekűek évről évre jobb számokat produkálnak

Az előzetes adatok alapján a személysérüléses közúti balesetek 61 %-át személygépkocsi vezetők, 9 %-át tehergépjármű vezetők okozták. A motorkerékpárosoknak 4 %-os, a segédmotor-kerékpárosoknak pedig 5 %-os a részarányuk a balesetek okozásában. Az ORFK-OBB közleménye kiemeli, hogy a forgalomban betöltött arányukhoz mérten kifejezetten magas a kerékpárosok aránya a balesetet okozók körében (12 %), míg a gyalogosok a közúti balesetek 6 %-át idézték elő.