Gyöngyöző hidrogén a jövő?

Gyöngyöző hidrogén a jövő?

- Kategória: Ajánló, Cikkek
4

A hidrogén alapú üzemanyag-rendszer az egyik olyan küszöbön álló technológia, mely kiválthatja a fosszilis energiahordozók használatát. Alkalmazható cellás működtetésére vagy közvetlenül elégetve egy belsőégésű motorban. Bármelyik utat is választjuk, felhasználás előtt a hidrogén tárolásához vagy magas nyomásra vagy nagyon alacsony hőmérsékletre van szükség, mely jelentősen megnehezíti a közlekedési eszközökbe történő beépítést.

Egy újonnan kifejlesztett eljárással kémiai hidridet, azaz hidrogén vegyületet hoznak létre mikron méretű gyöngyök formájában. Ily módon a H-elem átlagos hőmérsékleten és nyomáson folyékony üzemanyagként viselkedik.

Cella Energy
Hasznos tank, forró cella, ürítő tank, gáztározó és a blokk

A rendszerben két tankra van szükség: az egyik a hidrogénnel töltött labdacsokat tartalmazza, a másik a kiürült hordozókat, miután a hasznos anyag "elszállt" belőlük. A gyöngyök az első tartályból beáramlanak a "forró cellába", ahol maga a motor hője melegíti fel őket. A hőmérséklet növekedése során a golyókból felszabaduló hidrogéngáz egy köztes tárolóba áramlik, amely egyben tartalékol és táplálja a blokkot. Ahhoz hogy újra el tudjunk indulni állás után, a köztes konténer elegendő hidrogént tartalmaz ahhoz, hogy a motor újra üzemanyagot szabadítson fel.

Cella
A mikroszkopikus méretű cellák porózus tulajdonságuknak köszönhetően tölthetők

Az elhasznált gyöngyöket tankolás során egyszerűen frissre kell cserélni, melyeket a töltőállomáson korábban már felpumpáltak üzemanyaggal. Az üzemanyagcella időigényes és nehézkes töltésére, illetve a folyékony hidrogén veszélyes kezelésére megoldást lehet a fenti technológia, azonban még messze van, hogy kereskedelmi forgalomban is elérhető legyen - ha egyáltalán az lesz.

Continental 2019