Motochargebar-teszt – I. rész – Mobiltelefonra váltottam az offline naviról

Motochargebar-teszt – I. rész – Mobiltelefonra váltottam az offline naviról

- Kategória: Teszt

Megelégeltem, hogy az offline térképek a lehető legváratlanabb pillanatokban szívattak meg, ezért levettem a jó öreg WayteQ XRidert a Kawáról… Igen ám, de mi lesz helyette? Nos, nem volt egyszerű, de megszületett a tökéletes megoldás.

Néhány hete teszteltük a hazai gyártású Motochargebar tartót, és azt hiszem, az volt az utolsó csepp a pohárban – akkor döntöttem el, hogy online navigációra, rossz szóval GPS-re váltok. Persze akkor még nem tudtam, hogy ilyen sok kérdés merül fel, mire helyére kerül a szett…

Vízálló telefont motorra, de milyet?

Először is szükség volt egy IP68-as mobilra, hogy a legdurvább monszun tehessen kárt benne, de az ilyenekből viszonylag kevés a vezeték nélkül tölthető típus. Ha pedig teljesen vízálló, tudja a vezeték nélküli töltést, akkor annyiba kerül, hogy abból már vehetek egy online motoros navigációt is – a kör tehát bezárult. Legalább is így tűnt elsőre…

Két SIM-kártya, 5000 mAh-s akksi, hangvezérlés, 1440 x 720-as felbontás és 3 GB RAM – több mint elég navigálni és olcsóbb, mint bármelyik motoros GPS

Szerencsére a Motochargebarnál hallottak már hasonló panaszokat, és egyből a megoldással érkeztek hozzám. Az általuk forgalmazott, filléres Micro-USB töltőadapterrel  leptek meg, miközben éppen a tartó felszerelésével voltam elfoglalva. Ez tehát kipipálva, immáron tölthettem kábel nélkül, így már csak olyan típust kellett találnom, ami árban és tudásban is versenyképes. Mivel a WayteQ navi csupán 40 rugót kóstál, fontosnak tartottam, hogy árban is pariban legyen vele az új készülék, de műszaki tartalom terén simán lekörözze az Xridert. Tegyük hozzá: nem nehéz felülmúlni a WayteQ hardverét (Mstar MSB2531 és Dual Core ARM Cortex-A7 800 MHz, 480 x 272 felbontás), így gyorsan és meglepően jó áron találtam meg az ideális motoros mobilt.

Noha az Ulefone X5 nem képes vezeték nélküli töltésre, a Motochargebar-os hátlappal ez is gyorsan megoldódott

Mindössze 29 ezer forintba került az éppen akciós Ulefone Armor X5 (3GB, 32 GB, IP68 védelem), ami akár töltés nélkül is simán elnavigálna egy-két napot, a Gergely által adott hátlappal pedig már vezeték nélkül is töltődik a motoron.

Motoros telefontartó? Gyerekjáték felszerelni…

Tulajdonképpen hosszabb idő leírni a felszerelés menetét, mint elvégezni a feladatot – szó szerint öt perc alatt kész volt. Hogy ne merítse le az akksit a 20 mAh-s alapvető áramfelvétel, nem közvetlenül a telepre, hanem a fényszóró kábelére kötöttem a töltőt, így csak akkor kap delejt, ha jár a motor.

Készítenél egy fotót, videót, de nincs kéznél a fényképeződ? Megnéznéd, esik-e a kinézett hágón? Erre is tökéletes a vízálló telefon, így a navigálás mellett még számtalan dologra használhatod útközben

A rögzítéséhez nem kellett szerszám, hisz’ kézzel meghúzható csavarok fogják, ráadásul a Motochargebar új változata (igen, ez már másik, továbbfejlesztett, mint amit teszteltünk!) sokkal stabilabbnak hat, lazán meghúzva is stabilan tartja a nem éppen madárcsontú, 23 dekás telefont.

Köszönjük a Motochargebarnak a teszt elkészítésében nyújtott segítséget!

Amint ráadtam a gyújtást, máris felvillant a „Töltő csatlakoztatva” felirat a kijelzőn, és ha nem is az 5G-s készülékek gyorsaságával, de pillanatok alatt megtervezte a teló az első útvonalat, azaz indulhattam is.

Navigálás, útvonalrögzítés, időjárás-előrejelzés vagy online túraterv? Az alig harmincrugós mobillal bármelyik egy kattintásra van tőled…

Felkerült hát a tartó, benne az immáron kábel nélküli töltésre alkalmas mobil, azaz minden készen áll az éles tesztre. Innen folytatjuk legközelebb: motoron navigálunk, útvonalat rögzítünk, kesztyűben nyomkodjuk a kijelzőt, fotózunk és videózunk a filléres, vízálló mobillal – tartsatok velünk akkor is!

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz