Dunlop RoadSmart 3 tartósteszt – 4. rész

Dunlop RoadSmart 3 tartósteszt – 4. rész

- Kategória: Teszt
0

Minél többet motorozom a Dunlop RoadSmarttal, annál inkább világossá válik – ez az eddigi legjobb abroncs, amit próbáltam. Pontosabban: ez illik legjobban az erőtől duzzadó ZZR-hez, illetve a vezetési stílusomhoz…

Jelentős fordulóponthoz érkezett a több mint egy éve zajló teszt, ugyanis eredetileg azt terveztük, hogy a hazai viszonyok között „átlagosnak” tekinthető, 6-7000 kilométer után megválunk az abroncstól, hogy valamelyik idei újdonságnak adja át a helyét. Nyár közepén azonban kupaktanácsot tartottunk, és látva a RoadSmart 3 elképesztő mintázatát – no meg szinte az új gumit idéző, tökéletesen íves profilját – úgy döntöttünk, hogy folytatjuk a kilométerek gyűjtését.

Dunlop RoadSmart
Jártunk vele a Felvidéken és néhányszor Ausztriában, de köszöni szépen – a Dunlop RoadSmart 3 hétezer kilométer után is úgy viselkedik, mintha csak most tettük volna fel a motorra

RoadSmart 3 – képtelenség elkoptatni?!

A ZZR időközben átesett egy nagyobb szervizen – ami igencsak tanulságos volt, ezért később részletesen is beszámolunk róla -, ezáltal még kezesebb, még könnyebben irányítható lett, s mi tagadás, ez magával hozta az egyre fokozódó tempót is. Régebben nem igazán rajongtam a már többször bejárt annabergi szerpentinért, de most, hogy minden a helyére került, egyszerűen a kedvencemmé vált a hely, ahogy a máskor „mumusnak” számító, erősen lejtő jobbkanyarok sem okoznak többé gondot – tényleg összeértünk az utóbbi időben többször átalakított, feljavított motorral.

Dunlop RoadSmart
Jöhet az újabb hétezer? Állunk elébe!

Ám ez a fokozott tempó és kanyarsebesség sem tudott komoly károkat tenni a Dunlopban, sőt: a tolómérőt szemlélve tényleg azt találgatjuk, vajon mikor jelentkezik már tényleg durva kopás, autópálya-él vagy más, kifogásolható jelenség a köpenyen. Bármilyen hihetetlen, a tolómérő LCD-jéről még mindig 4,26 milliméteres értéket olvasok le,  és ez a hátsó kerék legkevésbé mély barázdája.

Dunlop RoadSmart
„…nem igazán rajongtam a már többször bejárt annabergi szerpentinért, de most, hogy minden a helyére került, egyszerűen a kedvencemmé vált a hely”

Folytathatjuk? Folytatjuk!

Emellett szót érdemel, hogy az – ABS nélküli – géppel is szinte lehetetlen túlfékezni őket, csak a kimondottan hűvös időben megtett első 1-2 kilométereken érezhető nüánsznyi bizonytalanság, de utána, így kissé megkopva, egy teljes szezon után is megingathatatlan a Dunlop RoadSmart, melyet nem mellesleg most közel 15 ezer forint kedvezménnyel kínálnak. Ha egy-egy vészfékezésnél sikerül is túl keményen belemarni – a szervizelés óta még durvábban harapó – első fékbe, jól kitapinthatóan, kicsit sem hirtelen jelzi az abroncs, hogy kezd tapadást veszíteni, ideje kicsit lazítani a szorításon.

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

Itt tartunk hát, 7015 kilométert követően is gyönyörű, íves kopásképet és messze négy milliméter feletti mintamélységet láthatunk, szóval haladunk tovább! Hamarosan ismét hosszabb, külföldi túrák jönnek, ahol újabb tapasztalatokat szerezhetünk a Dunlop elképesztően tartós abroncsáról – ígérem, arról is beszámolunk.