Gumicsere, gumifüsttel…

Gumicsere, gumifüsttel…

- Kategória: Cikkek, Karbantartás
29

A gumikat is az utolsó milliméterig használjuk, még ha csak burnout formájában is… Elérkezett számukra a vég, adjuk meg a kegyelemdöfést – gondoltam -, amint az első és hátsó gumimat vizslattam. Nincs is szebb, mint nézni, ahogy útja végén füstté válik, és az égbe röppen a kaucsuk.

kawasaki zzr400 burnout gumifüst gumicserekawasaki zzr400 gumifüst gumicsere burnout

Az első abroncs már-már elérte a kopásjelzőt, a hátul lévő is tizedmilliméterekre volt tőle. Más megoldás híján kénytelen voltam lecserélni őket, de előtte még mókáztunk kicsit, és közben dokumentáltuk az eseményeket.

kawasaki zzr400 burnout gumifüst gumicsere motor 2011kawasaki zzr400 burnout gumicsere gumifüst

Az utolsó millimétereket füstté változtattuk a pörgő hátsó kerék és az aszfalt segítségével, így üzenve meg a környéken élő indiánoknak, hogy végét járja a kaucsuk karika. Egyáltalán nem volt szűkszavú, tömör, fehér füst képében jelent meg az üzenet. Ugyan végig ki van fizetve, de a fémszálakat nem gyalultuk le, főképp azért, hogy ne csapja szét a rendszámtáblát, meg a motor hátulját.

kawasaki zzr400 gumifüst burnout kerékcsere gumicsere 2011 motor
Végeredmény: a környező fák közé leszállt az általunk generált köd, az évtizedes hátsó gumi pedig olyan ragadós lett, hogy az apróbb kavicsokat mind felszedte az útról

Szórakozás után jöhetett a munka: a középsztender áldása, hogy nincs szükségem hátsó emelőre, elég volt megtoldani néhány léccel a kettős támaszt, máris magasban volt a Kawasaki hátulja. Az elejét az emelési pontok alábakolásával tettem szerelhetővé, és rövidesen munkához is láttam. Az első felni kiszedéséhez a tengely eltávolításán kívül a féknyergeket is le kellett szerelnem, hátul ilyen nehézség szerencsére nem volt.  Alapos takarítás következett, a fékbetét porát és az út mocskát eltávolítottam – jobb tiszta alkatrészekkel dolgozni.

motorkerékpár gumiabroncs csere kerék gumifüst burnout 2011
Felnin az “új” gumik, alattuk a régiek, felül pedig a szükséges alkatrészek és szerszámok sorakoznak. Nem új abroncsokat kapott, majd talán a következő garnitúra…

A gumicserét szerszám és szakértelem híján hozzáértőre bíztam, az a háromezer forint nem tétel a menetbiztonságért. Visszaszerelni sem volt nagy ördöngösség, a gondosan sorrendbe állított hozzávalóknak köszönhetően service manual nélkül is könnyedén végrehajtható a művelet. A tengelyeket bezsíroztam, és ha már azon a környéken matattam, ellenőriztem a fékbetéteket és a tárcsákat, a láncot pedig befújtam.
Miután végeztem minden egyes alkatrész visszaszerelésével, még utoljára ellenőriztem az összes csavart, majd következett a menetpróba, amin a már előkoptatott abroncsok megfelelő minősítést kaptak.

dot gumiabroncs gumifüstölés burnout motorkerékpár kawasaki
Dot: 1988(!) & 2000
motorkerékpár gumiabroncs gumifüstölés burn out csere kawasaki
Régi és az “új”

 

Continental 2019