Új Honda CRF250R: a 450-es testvér újragondolva

Új Honda CRF250R: a 450-es testvér újragondolva

- Kategória: Hírek
0

Bármilyen hihetetlen, az új CRF250R tulajdonképpen a nagyobb, erősebb testvér átdolgozott, könnyebb és kezelhetőbb változata. Íme, a bizonyíték: még a két motor váza és felfüggesztése is megegyezik…

A 2018-as Honda CRF250R kapcsán a legfontosabb újítás, hogy a tömeg-középpontosított váz, illetve a 49 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa villa egy az egyben a 450-es CRF-ből érkezett, azaz úttartás, fordulékonyság és kezelhetőség tekintetében teljes mértékig felzárkózott a „nagytestvér” mellé, sőt teljesítmény terén is közelebb került hozzá. A 250-es új, DOHC-vezérlésű, erőforrása ugyanis 9%-kal lett erősebb, mint a 2016-os változaté, ráadásul tömege alig változott, pedig immáron az akkumulátor és az önindító  is az alapfelszereltség része, hogy verseny közben csak egy pillanat legyen újraindítani a lefulladt motort.

– Kimagasló teljesítményét a vadonatúj, DOHC-vezérlésű Unicam motornak köszönheti, ami nemcsak erősebb lett a korábbi hajtóműnél, hanem maximális fordulatszáma is magasabb. Ehhez társul a CRF450R váza és futóműve, biztos irányítást és tapadást garantálva mindig, minden körülmények között. A típus kidolgozásában a HRC szakemberei is aktívan részt vettek – nyilatkozta Mr. Mikio Uchiyama, a 2018-as CRF250R projektvezetője

A gép gyorsulásáról sokat elárul, hogy a modellfejlesztés során 3-4%-kal javult a gyorsulása, tehát egy átlagos krosszpályán, harminc méterrel a rajtgép után már egy teljes motorhosszt ver a a korábbi negyedliteres CRF-re. A rendkívül csekély, 108 kilós tömeget többek között olyan fontos részletekkel érték el, mint a 6,3 literes titántank, ami mindössze 1039 g-ot nyom, azaz 513 grammal könnyebb a korábbi műanyag kivitelnél.

Mindezt megfejelve a motor külseje is megújult, aerodinamikailag hatékony, kifinomult megjelenésű idomzat került rá, melynek legfőbb ismérve, hogy a talajon és a levegőben is szabad mozgást enged a pilótának.

Műszaki adatok – Honda CRF250R:

Erőforrás: Egyhengeres, négyütemű, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű
Lökettérfogat: 249,4 cm3
Furat x löket: 79mm x 50.9mm
Sűrítési viszony: 13.9 : 1
Üzemanyagtartály befogadóképessége: 6.3 liter
Tengelykapcsoló felépítése: Olajfürdős, többtárcsás
Váltó felépítése: Előtéttengelyes
Végáttétel: Lánc
Váz: Alumínium hídváz
Méretek (h x sz x m): 2183mm x 827mm x 1274mm
Tengelytáv: 1,486mm
Villaszög: 27,5 fok
Utánfutás: 116mm
Ülésmagasság: 957mm
Szabad hasmagasság: 327mm
Menetkész tömeg: 108kg
Első felfüggesztés: 49 mm-es csúszószár-átmérőjű, tekercsrugós Showa teleszkópok
Hátsó felfüggesztés: Showa központi hátsó rugóstag alumínium lengővillával és Pro-Link himbarendszerrel
Első fékrendszer: 260 mm-es, hullámos peremű tárcsa, hidraulikus féknyereg
Hátsó fékrendszer: 240 mm-es, hullámos peremű tárcsa, hidraulikus féknyereg