Rendszámos Honda CRF450? Igen, megérkezett!

Rendszámos Honda CRF450? Igen, megérkezett!

- Kategória: Hírek
5

Akik eddig azért nem vették meg a Honda legdurvább terepmotorját, a CRF450-et, mert lehetetlen volt rendszámot és műszaki vizsgát szerezni rá, most fellélegezhetnek – itt a CRF450L!

A Honda új, kettős küldetésű, terepen és aszfalton egyaránt otthonosan mozgó modellje igazi kuriózum, hiszen a rendkívül sikeres CRF450R krosszmotor alapjaira épül, mégis szabadon használható közúton.

Csábítóan könnyű, mindössze 130 kilós menetkész tömegű enduróval bővül a Honda gazdag palettája

Masszív, szerény tömegű váza a versenyendurókhoz méltó felfüggesztéshez kapcsolódik, míg egyhengeres, négyütemű motorja már alapjárat közelében is lenyűgöző forgatónyomatékkal repíti a karcsú, menetkészen is csupán 130 kilós (!) motort.

Honda CRF450L – egy sikertörténet kezdete

A 96 mm-es furat és a 62,1 mm-es löket nem változott a CRF450R-hez képest, viszont – a nagyobb futásteljesítményt szem előtt tartva – kettő helyett három dugattyúgyűrűt alkalmaztak a mérnökök a pörgős, 32 Nm-es forgatónyomatékú erőforrásban. A 449 köbcentis CRF legnagyobb teljesítménye 25 lóerő, s a hajtómű természetesen megfelel az Euro 4 előírásainak. A szerényebb teljesítmény jó hatással volt a gép szervizigényére, ugyanis az első nagyobb karbantartást csak 32 ezer kilométer után kell elvégezni a motoron.

Nincs akadály! A 31,5 centis szabad hasmagassággal bátran nekivághatunk a legdurvább terepnek is…

Már-már rekordgyanús, 315 millis (!) szabad hasmagasság, a 49 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, acélrugós Showa villa garantálja, hogy a legkeményebb terepen sem jön zavarba a motor, s bár az ülésmagasság 940 milliméter, a rendkívül karcsú felépítésnek köszönhetően az átlagos magasságú pilóták is talajt érnek a nyeregből. A modell hazai ára egyelőre nem nyilvános, de a tengerentúlon – átszámítva – 2,8 millió forintot kérnek érte.

Honda CRF450L – 2019

Műszaki adatok – Honda CRF450L

ERŐFORRÁS  
Motorkonstrukció Egyhengeres, folyadékhűtésű, négyütemű, Unicam hengerfej
Összlökettérfogat 449 cm3
Furat x löket 96,0 mm x 62,1 mm
Sűrítési viszony 12,0:1
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER
Befecskendező PGM-FI elektronikus befecskendezés
Üzemanyagtartály kapacitása 7,6 liter
ELEKTROMOS RENDSZER
Gyújtás Digitális CDI
Indítás Önindító
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló Nedves, többtárcsás
Váltó típusa Előtéttengelyes
Szekunder hajtás Lánc
VÁZ
Konstrukció Alumínium duplahídváz
Méretek (H x Sz x M) 2280 x 825 x 1260 mm
Tengelytáv 1500 mm
Villaszög 28,5°
Utánfutás 122 mm
Ülésmagasság 940 mm
Szabad hasmagasság 315 mm
Menetkész tömeg 130,8 kg
FUTÓMŰ
Elöl 49 mm-es, fordított, acélrugós Showa teleszkópok
Hátul Showa központi rugóstag Pro-Link himbarendszerrel
KEREKEK  
Elöl Küllős, alumínium
Hátul Küllős, alumínium
Gumiabroncs mérete elöl 80/100 R21
Gumiabroncs mérete hátul 120/80 R18
FÉKRENDSZER  
Elöl 260 mm-es, hullámos tárcsa, hidraulikus működtetés
Hátul 240 mm-es, hullámos tárcsa, hidraulikus működtetés