Forradalmi újítás a Google Maps-ben

Forradalmi újítás a Google Maps-ben

- Kategória: Hírek

Ezentúl még egyszerűbb lesz a Google Maps-szel navigálni, ugyanis egy friss fejlesztés szinte kézenfogva vezeti az autósokat, motorosokat, és megmutatja, pontosan melyik utcába vagy ösvényre kell befordulnia.

 

Nemrég kiderült, hogy a Google Maps egyszerűen „felfalja” a tulajdonába került Wazét, vagyis a közösségi navigációs alkalmazás fontos szolgáltatásait (pl. motoros üzemmód, valósidejű, interaktív traffipaxjelző stb.) beépíti, ezzel pedig okafogyottá válik a Waze használata.

A fontosabb épületek, szobrok stb. szolgálnak támpontként, így a Google Maps valósidejű idegenvezetővé válik, biztos kézzel kalauzolva a motorost

A folyamat legújabb lépcsőfoka, hogy ezentúl egyértelműbb jelzések segítik a közlekedőket, ugyanis a Google mérnökei felismerték, hogy az egymáshoz közel fekvő utcák (vagy például sikátorok, földutak stb.) gyakran zavarba hozták a vezetőket – az újítás ezt segít kiküszöbölni. Virtuális iránynyilak jelennek meg a kijelzőn, és a Street View képeit felhasználva egyértelmű utasítást adnak, hogy pontosan merre is van az előre.

Google Maps a motorokon – ez a jövő?

Persze vannak hátulütői is a rendszernek, hiszen akkor igazán hatékony a váltás a hagyományos térkép és a nyilakkal kiegészített Street View között, ha közvetlenül előttünk, szemmagasságban van a készülék. Ezért aztán gyalogos üzemmódban és például robogókon, endurókon lehet hasznos, illetve autóban akkor, ha a szélvédőre rögzítik a telefont.

Nagy energiaigényű alkalmazásról van szó, ezért főként a menet közben töltött telefonokhoz vagy az ilyen, extrém nagy akksival büszkélkedő strapafonokhoz ideális 

Az egyre több, kifejezetten motorosoknak fejlesztett újítás is hozzájárulhat, hogy a navigációs készülékeket lassan kiváltják a víz- és ütésálló okostelefonok. Főként, hogy a nyomkövetésre és tájékozódásra ideális, zuhogó esőnek is ellenálló készülékek – a korábbi 80-90 ezer helyett – ma már szinte féláron, 45-50 000-ért elérhetőek, és 6-7000 mAh-s akksijuknak köszönhetően még a menet közbeni töltéssel sem kell bajlódnod.

Continental 2019

Facebook Comments

8 Comments

  1. Zsolt kiró

    Sajnos a navigációkat csak is úgy tervezik, hogy a lehető legnagyobbat kerültessen, és még a célnál is meg akarja magyarázni, hogy fordulj vissza, mert a másik irányból sokkal rövidebb. Szerintem direkt így csinálják, hogy többet tankoljunk, és szennyezzük a levegőt!

    1. Richárd Décsei

      Nem tudom, hogy te milyen navigációkat használtál, de nekem soha nem volt ilyen tapasztalatom.

      1. Zsolt kiró

        …lehet nem ismered az utakat csak navival?? Nem gond ez se.

    2. Ez inkább beállítási problémának tűnik. Persze a navigyártókat se kell félteni: a TomTom például egyenesen a yardnak küldte az adatokat, hogy a vásárlóik hol lépik túl leggyakrabban a megengedett sebességet… 🙁

  2. Nagyon látványos a reklámfotókon, de tényleg csak autóban működik, hiszen ott tart(hat)ja az ember szemmagasságban a telefont. Motoron nyilván esélytelen, de még gyalogosan is, hacsak nem akarsz mindennek nekimenni, és kizárólag a telefonodat bámulni út közben.

    Nem tudom, kinek mi a tapasztalata, de a számos beállítási, nagyítási lehetőség mellett nekem sosem volt bizonytalan az, hogy hová navigál a gép. Nem hiszem, hogy tényleg akkora szükség lenne erre a szájbarágós megoldásra, amennyire forradalminak állítják be az újítást.

    1. Szerintem nem muszáj szem előtt lennie. Valós környezetben jelenik meg az iránynyíl a telón, azaz egy pillanat alatt pontosan látod, melyik épületnél, szobornál stb. kell elfordulnod. Onnantól már nem a métereket, táblákat stb. keresed, hanem ugyanazt a tárgyat a valóságban.

      1. Balesetveszélyes, mint az összes képernyős navi, amit a motorosnak kell bámulnia. Fülhallgató és telefon, ezzel eddig mindig sikerült A-ból B-be eljutni.

Válasz