Olvasói: „A gyorshajtónak is jár elsőbbség, mindegy, mennyivel megy!”

Olvasói: „A gyorshajtónak is jár elsőbbség, mindegy, mennyivel megy!”

- Kategória: Vélemény
17

Elnézést kérünk a szokásosnál nyersebb hangvételért, de Miklós levele így kerek, egész, ezért nem is nyúltunk hozzá. Fontos és sokszor tévesen emlegetett témáról lesz szó: gyorshajtás és az elsőbbségadás.

Sziasztok Hegylakók! Éppen ráérek írni, mert egy kretén figyelmetlen sofőr miatt betegállományban pihenek itthon. Persze amikor elütött, ő is „olyan kedves volt”, mint általában az autósok. Nem ám mi bajod lett, élsz-e te nyomorult? Első kérdése ez volt:

Miért kell így száguldozni?!

Akkor tisztázzuk az egysejtűek kedvéért: semmi köze hozzá, hogy mennyivel megyek. És ezt nem én mondom, hanem a bíróság.

Ha városban százzal jövök, akkor se tehetsz semmit…

A sok szerencsétlen azt hiszi, hogy

  • minden motoros gyorshajtó,
  • ha gyorsan megy, akkor pedig nyugodtan elüthetem.

Ma újra kiderült, hogy az ilyen sofőrök nemcsak a vezetéshez buták, hanem a KRESZ-hez is.

Gyakori hiba és sok baleset forrása, hogy a balra tartó autó elől balra próbál menekülni a motoros, pedig mögötte simán, egyenesen elhajthatna. Ez nem emberi, hanem vezetéstechnikai hiba, ugyanis a génjeikben van a parancs: ha jobbról jön a támadás, balra menekülünk, akárcsak anno az ősember…

Elég felcsapniuk a mai újságot: bíróság elé áll és ötéves börtönt kaphat az a PT Cruiseres arc, aki tavaly kihajtott egy motor elé az Izsáki útra, és szegény motoros a helyszínen meghalt. Jól tudjuk, hogy kb. 100-110-zel jött a motor, a szakértő is ezt állapította meg. Ebbe azonban hiába kapaszkodna a vétkes, mert ötvennél se lett volna esély megállni a szabálytalan kocsi előtt.

Érted kiabálok, nem veled

Ráadásul legtöbbször boldog-boldogtalanra ráfogják, hogy „száguldó motoros”, nem is érdekli őket, hogy mennyivel mentünk. Talán prosztónak tűnik a stílusom, pedig hidd el, kedves autós: segíteni szeretnék. Hadd tudja meg minden sofőr, hogy tök feleslegesen mondja a motorosra: száguldott, mert így is, úgy is őt ítélik el, ha kihajt a százzal/kétszázzal/nyolcszázzal közeledő vas elé. Nem hiszed? Rögtön itt van két példa, a kecsói és a balcsi-parti, mindkettőben száz felett ment városban a motor, de ez nem hatotta meg a bírókat.

Egy jellemző helyzet a sofőr szemszögéből. Itt is csak az ment meg, ha tudatosan a menekülőútra fókuszálsz, és véletlenül sem nézel a közelgő akadályra

Ha elfogadsz egy tanácsot, négykerekű felebarátom: ne érdekeljen, hogy gyorsan hajt-e a motor, mert a Te szempontodból nincs semmi jelentősége. Ha miattad megsérül, ne adja ég meghal valaki, Te húzod a rövidebbet: neked kell elszámolni a lelkiismereteddel és a bíróval, bármennyivel is jött.

Mi pedig megígérjük: vigyázunk magunkra, próbálunk nem ütközni veled. Senki nem azért ül motorra, hogy otthagyja a fogát! Nekem elhiheted, most sem én kértem a gipszcsizmát.

Motoros üdvözlettel: Miklós

Hegylakók különvélemény: Lehet, hogy jogilag az autós a hunyó, de ne legyünk álszentek… Ötvennél sem vesznek észre minket, szóval városban százzal szakítani egyszerűen oroszrulett. Vagyis bírói ítélet ide vagy oda, adjuk meg a lehetőséget a sofőröknek, hogy legyen idejük meglátni, észlelni minket, és csak utána kérjünk számon bármit! Tudjátok, ez is csak egy társasjáték, és ha autóval ütközünk, tuti, hogy utána mi maradunk ki pár dobásból…

Continental 2019