Új népbetegség a jogosítvány nélküli motorozás?

Új népbetegség a jogosítvány nélküli motorozás?

- Kategória: Gyorshírek

A megkérdezett egyenruhások rendre ugyanazt a három kihágást említették mint leggyakoribb problémát az utakon: engedély nélküli átalakítás, szabálytalan abroncs és jogosítvány nélküli vezetés…

 

Néhány éve már körbejártuk a témát, akkor úgy saccolták a rendőrök, hogy a motorvezetők 10-15 százalékának nincs érvényes jogosítványa, azaz egyáltalán nem vizsgázott le vagy A1/A2 papírral vezet 48 lovasnál erősebb gépet. Ez nem tűnik soknak, de ha az itthon futó 200 ezer motorra vetítjük, akkor az 20-30 ezer ember…

Népbetegség a jogosítvány nélküli motorozás?

Ráadásul ebbe nem számolták bele az 50/125 robogókkal közlekedőket, ahol vélhetően még magasabb az arány, hiszen nem ok nélkül járnak az emberek rendszám nélküli 125-össel…

A sárvári üldözés közben lőtt fénykép (Fotó: Police.hu)

Mindez azért került újra felszínre, mert tegnapelőtt Sárváron is belefutottak egy motorosba, aki a 90-es táblánál, utassal, 179-cel húzott el mellettük. Nyomába eredtek, és megállítás után kiderült: neki sincs érvényes jogsikategóriája az adott motorra.

Hegylakók különvélemény

Tulajdonképpen „érthető”, hogy miért veszik félvállról a jogsikérdést, hiszen a sárvári motoros is „csak” 35 ezer forint helyszíni bírságot kapott és 5 büntetőpontot a vezetői engedély hiánya miatt. Mi több, ha nem 180-nal teper, tán meg sem állítják, így azonban a gyorshajtás miatt is feljegyeztek neki 6 pontot, no meg kezébe nyomtak egy 130 rugós csekket.

Már-már ironikus, nem? Az egyszeri gyorshajtást ötször súlyosabban bünteti a törvény, mint azt, hogy érvényes jogsi nélkül járkálsz utassal a 150 lovas motorral…

Ha így nézzük, nem is olyan meglepő, hogy a traffipaxtól mindenki fél, mint a tűztől,

de az belefér tízből egy-két motorosnak, hogy érvényes jogsi nélkül keljen útra…

Continental 2019

Facebook Comments