30 km/órás korlátozás és gyalogos sétány lesz a pesti alsó rakparton

30 km/órás korlátozás és gyalogos sétány lesz a pesti alsó rakparton

- Kategória: Gyorshírek

A budapesti rakpartok gyalogosbarát megújítását a fővárosi önkormányzat első lépésben a pesti alsó rakparton a Kossuth tér és a Margit híd közötti szakaszon kezdi el a mintegy 500 méter hosszú szakasz hiányzó gyalogos kapcsolatának megteremtésével – tudatta Karácsony Gergely főpolgármester pénteken a Facebook-oldalán. A módosítással párhuzamosan 30 km/órára csökkentik a sebességhatárt az érintett szakaszon.

 

A tervek tavaly év elején érkeztek be a hivatalba, de mivel ezek még az előző városvezetés elképzeléseit tükrözték, és nem egyeztek az új városvezetés elvárásaival, a projekt áttervezése mellett döntöttek. Ennek során szélesítettek a járdát, növelték a forgalomcsillapított szakasz hosszát, kivették a szalagkorlátot az útpálya mellől, és talajkapcsolatos fák ültetését kérték – olvasható a főpolgármester bejegyzésében.

30 km/órás korlátozás és gyalogos sétány lesz a pesti alsó rakparton

A gyalogos sétány arculata a rakpart Parlament előtti szakaszának kialakításához illeszkedik majd, gránitkockakő-burkolattal, emellett a projekt során 35 fát is ültetnek a sétány mentén. Karácsony Gergely közölte, a meglévő út felújításával egy időben

összefüggő, 4-5 méter széles gyalogos sétányt alakítanak majd ki a forgalom 30 km/h-s csillapításával.

Valljuk be, elég nehezen értelmezhető a „30 km/órás forgalomcsillapítás” – nevén nevezve az átépítés után csak ennyivel haladhatnak az autók, motorok a rakparton.

Vajon mennyivel nő a torlódás, ha 50-70 helyett 30-cal lehet haladni a rakparton? A tervek szerint még idén kiderül… (Kép: MTI)

Viszont kerékpársáv nem lesz, mert „a rakpart ezen szakaszának szűk keresztmetszete nem teszi lehetővé a kerékpársáv kialakítását, így a kerékpárosok továbbra is a felső rakpartot vehetik igénybe a biztonságos közlekedéshez.”

Az építkezés ütemterv szerint idén júniusban kezdődik, és még idén életbe lép a 30-as korlátozás.

Continental 2019

Válasz