Mindenki túraendurót szeretne, de emellett a csupaszgépek is reneszánszukat élik – színesedik a motorpiac élmezőnye.
Alaposan megváltozott az erősorrend a hazai piacon az utóbbi fél évben. Míg tavaly több kínai modell – így például a Benelli TRX – sorakozott az élmezőnyben, most úgy tűnik, ez az Euro 5+ bevezetése és az előrehozott rendszámozás eredménye volt.

Most, hogy valóban a vásárlók, a piaci igények diktálnak, és nincs forgalombahelyezési kényszer, ismét a japán és a német motorok uralják a hazai piacot, akárcsak a korábbi években, derült ki a Datahouse friss összesítéséből.
A magyar motorpiac kedvenc új modelljei
A gyártók sorrendje csak részben változott, és továbbra is a Honda vezet toronymagasan (927 db), mögötte a BMW, a Yamaha, a Kawasaki és a Triumph. Ez az öt gyártó olyan meghatározó Magyarországon, hogy hiába van jelen közel száz márka, a kvintett motorjai teszik ki az eladások több mint 70%-át.

Bár a gyártók között nincs ellenfele a Hondának, a modellek versenyében továbbra is a régi-új erőnyerő, az R 1300 GS vezet, mégpedig utcahossznyi előnnyel.
A legnépszerűbb új motorok Magyarországon (a linkekre kattintva teszt és bemutató nyílik a modellekről)
| Gyártó és modell | Darabszám |
|---|---|
| BMW R 1300 GS | 185 |
| HONDA NX500 | 70 |
| HONDA XL750 Transalp | 68 |
| HONDA CB650R | 63 |
| YAMAHA MT-07 | 63 |
| KAWASAKI Z900 | 57 |
| HONDA CB500 Hornet | 56 |
| CFMoto 450 MT | 52 |
| HONDA X-ADV | 47 |
| YAMAHA MT-09 | 44 |
| HONDA CB1000 Hornet | 43 |
| KAWASAKI Z650 | 36 |
| YAMAHA Tracer 9 | 34 |
| KAWASAKI VERSYS 1100 | 32 |
| BENELLI TRK702 | 31 |
| TRIUMPH STREET TRIPLE 765 | 29 |
| KAWASAKI VERSYS 650 | 29 |
| TRIUMPH TRIDENT 660 | 27 |
| SUZUKI DL650 | 24 |
| KAWASAKI Ninja 500 | 24 |

Igazán beszédes, hogy csak csupasz- vagy terepmotorok találhatóak a legjobbak között, sőt ez a két géposztály már olyan népszerű, hogy ebből kerül ki az eladott új vasak közel fele, míg a másik 50%-on további 16 kategória osztozik.
Ezt olvastad már? „Ezért vettem meg (és adtam el villámgyorsan) az új Benelli TRX-et”