A motorozás maga

A motorozás maga

- Kategória: Ajánló, Videók
 

A motorozás nem feltétlenül a sebességtől lesz menő. Ez a film nem is a száguldásról, a jaszkariról, a szomszéd idegeléséről, az életveszélyes manőverekről szól. Nem, sokkal több annál. Esetleg magadra ismertél? Gratulálok, Te már sejted, miről is szól ez a műfaj… 😉

Escapism – Rough Cut from barry munsterteiger on Vimeo.

Continental 2019

Facebook Comments

12 Comments

  1. Köszönöm, ezt a reggeli üdítő élményt 😀

  2. Na most kedvem támadt csak úgy nekiindulni, és álló nap elő se szedni a térképet 🙂
    Egyszer tényleg meg kéne játszani.

  3. Igen ez lenne az. De egy ket kover gaz azert belefer neha

  4. @alvaro: szólj, ha indulsz. csatlakoznék… 😉

  5. Egyből eszembe is jutott a következő probléma. Ezzel, mióta van motorom, nem tudok megbirkózni. Ha szép tájon motorozok, folyton kaparom az üveget, hogy milyen látvány, ezt is le kéne fényképezni, meg azt is, de

    1. mire eljut az agyamig, fordulhatnék vissza

    2. megállni, sisak-kesztyű le (közben külön vackolódás a szemüveggel), fényképezőgép csomagból elő, ha meleg van, kabát is le, ideális nézőpont megkeresése mászkálás által, közben beleolvadok a nadrágba, kép megvan, örülök, visszacsomag, visszaöltöz, indulás… és lehet, hogy 500 méter múlva újra meg kell állni 😀

    Na, ezzel vagyok iszonyatosan nagy bajban. Csináltam túrákon képeket számosat, de sokat el is szalasztottam, sokszor pedig eleve semmi kedvem próbálkozni se…

    Félmegoldást tudok, kompaktgép, lehetőleg kesztyűben kezelhető, és akkor a sisak is maradhat – de nem bírom rávenni magam, hogy engedjek a dslr-ből. (Az enyémnél) újabb vázakon már van live view, szóval a sisak maradhat, de csomagolni azt is kell… és még drága is lenne csak ezért vázat cserélni. Főleg, mikor ojjektívet is kéne, mert ez a régi szériás canon 18-55 se fényerőben, se képminőségben nem remekel… főleg, hogy volt már jobb is (meg vannak is, de azoknak a látószöge elég korlátozott, ráadásul ilyenkor jó lenne egyetlen váz+ojjektív kombóval elindulni).

    Fene a jó dógomat. De tényleg nehéz.

  6. (Tudom, retinakamera, az kéne…)

  7. Tényleg, a pentax és az ő pancake lencséi 😀

    Mert amúgy nekem is APS-C a gépem (egy régi canon eos 20d), és fix objektíveket is használok – de legnagyobb látószöge a 28/1.8-nak van, de azzal se túl kicsi a gép, nagyjából akkora, mint a 18-55-ös zoommal, csak jobban “egyben van” 😀 “Rendszerváltást” már nem akarok, hihetetlen rossz vagyok dolgok eladásában… és nem kevés pénzem van a 28/1.8, 100/2.8, 300/4 L IS hármasban (meg van egy viharvert 105/2.8 sigmám is, amit nem használok, mióta megvan a canon megfelelője, odaadnám bárkinek is jó occsón…)

    Na ez a drága fele. A másik meg a nem könnyű 😀

  8. “Mert amúgy nekem is APS-C a gépem (egy régi canon eos 20d)”

    csak az a fényképező… 😉 (amikor az új, egyszerűbb Nikor DSLR után kézbe fogta a kolléga a 20D-t (70-300-al), azt hitte, h tele van féltéglákkal a váz 😀 )

    egyébként nálam is az utas fényképez, egy Kodak Z650-nel.

  9. En is kuzdottem ezzel, es bar csomo kepet csinaltam a tukorreflexessel is, csomoszor a hatizsakban maradt. Hiaba csak egy-egy kep, 5-10 perc elmegy vele, ido se nagyon van ra mindig, meg egy ido utan nagyon megterhelo, monoton feladat.

    Aztan egy ideig lentebb adtam a szinttel, es egy G12-es Canont hurcoltam a kisebb turakra. Azt mar egy vizhatlan (Overboard markaju) ovtaskaban tartottam, viszonylag egyszeruen elo lehetett kapni sisakban is, akar a motorrol (nem menet kozben). Viszont a minoseggel nem voltam elegedett.

    A mostani turan kicsit huszarvagas jelleggel egy Samsung NX100-as van nalam, ami APS-C meretu (kisebb DSLR gepekhez hasonlo) szenzorral rendelkezik. Kb. kompakt meretu, elfer vagy a nyakamban (kabat alatt) vagy a kormanyra szerelt vizhatlan ovtaskaban. Live view, sisakban megy….etc, viszont kozel DSLR minoseg/hasznalhatosag. Zoom objektivekkel ez is bazinagy, emiatt ket primet hasznalok, egy 20/2.8 (~30mm) es egy nemreg beszerzett 30/2.0 (~45mm)…meg van nalam egy 20-50 bena zoom is, de azt nem hasznalom. Ezekkel a primekkel nem rossz a minoseg, es alig egy centit allnak csak ki a vazbol. Mondjuk ehhez az is kell, hogy nem ragaszkodom a zoomhoz, egyre minimalistabban csinalom a fotot is, altalaban csak a normalt hasznalom, miota megvan.

    Nem mondom, hogy ez a Samsung a non plus ultra, de egy obival kijon annyibol, mint egy jo P&S, es azert ahhoz kepest teljesen mas kategoria. Nekem nem kene mas (talan csak egy tele neha). De ugyanigy jok (csak sokkal dragabbak) a micro 4/3-os gepek is.

    Ennyit a technikai oldalarol. A masik fele, hogy meg kell talalni az osszhangot az elvezet, meg a kenyszeres fenykepezes kozott 🙂

  10. Akkor vigyel utast, akaszd a nyakaba a gepet, aztan o menet kozben kattogtat, te meg neha elkered tole 🙂

  11. Alvaro a fotós, én inkább rajzolni szeretek, menet közben pedig nézelődni, így sem érek rá eleget, s meg kell állni direkt azért, hogy nézzem a tájat. A 20d pedig túl nehéz és kényelmetlen lenne a nyakamban, a képek minősége se lenne olyan menet közben… Akkor már inkább a Minolta Z2, az még öregebb és sose használjuk, pedig nem olyan rossz az. Valamint ha visszakapom a hónapok óta szervízben lévő motoromat, sose leszek utas, ha egy mód van rá… Sose szerettem az lenni.
    Továbbá, ha én fotózom, azok az én képeim, Alvaro meg, ugye, más. A fotózáshoz megállásban az is benne van, hogy nem szoktam értékelni, ha 5 percenként megáll fotózni, s nem ér be az oszágúton 80 alatti átlagsebességével. Persze lehet, hogy teljesen külön kéne mennünk, de van valami báj az együttmotorozásban is 🙂

    A video kellemes, szívesen motoroznék ilyen minőségű utakon. A közeli Bakonnyal elvagyok (persze kellenek nagyobb hegyek is, de a videóban se voltak), csak az utak rosszak néha. S amikor jók, akkor se ilyenek, de az nem zavar.

Válasz