Motorgumi akadémia – Michelin Pilot Road 4

Motorgumi akadémia – Michelin Pilot Road 4

Az új sorozatban a motorgumik szakértőinek tolmácsolásában ismerkedhetsz meg a legmodernebb abroncsokkal. Technológia, alapanyagok és persze a felhasználás kérdései: melyiket milyen célra és milyen motorra ajánlják? Kezdésnek a túraabroncsok különböző fajtáit vesszük górcső alá.

.

Az üzletekben már több hónapja elérhető a Michelin Pilot Road 4, a gyártó 2014-es évre szánt motorgumi újdonsága. A Standard, GT és Trail verzióban piacra kerülő abroncs a legváltozatosabb időjárási körülmények között is biztonságosan használható.A Michelin mérnökei mind stabilitás, mind menetbiztonság tekintetében nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra. Az új fejlesztésű XST-lamellának és a szilikadúsabb összetételnek köszönhetően a Pilot Road 4 a kategóriában konkurens motorgumiknál 17%-kal gyorsabban áll meg nedves, míg 24%-kal vizes, csúszós útfelületen.

A BMW is a Pilot Road4 GT-t választotta: az új R 1200 RT-n gyárilag is Michelinek feszülnek
A BMW is a Pilot Road4 GT-t választotta: az új R 1200 RT-n gyárilag is Michelinek feszülnek

Ugyanakkor a továbbfejlesztett 2CT 20%-kal hosszabb élettartamot garantál a Pilot Road 3-hoz képest. A Pilot Road 4 a 2AT technológia segítségével GT motorkerékpárok esetén is kiemelkedő stabilitást biztosít. Hogy melyik motortípusra milyen túragumit javasolnak a szakértők? Többek között ez is kiderül az R17.hu új videójából, ahol a három eltérő szerkezetű Pilot Road variánst mutatják be:

  • Ez jól hangzik /és végre magyarul van/, de én világ életemben eltérő keverékkel jártam a sportgépekkel: hátul túrasport, elöl puha sportgumi, így egyszerre koptak el.
    A szakértőket kérdezném, hogy milyen puhább elsőt ajánlanak a Pilot Road 4 190-es hátsójához? A motor egy 2007-es Hayabusa.

    • R17.Hu

      Kedves Olvasó!

      Köszönjük a kérdést, a megoldásra azonban a gyártók is gondoltak, ezért alapvetően elöl mindig lágyabb keveréket alkalmaznak. A mellékelt képen látható a komponensek kiosztásának módja. A mi javaslatunk a szettben történő alkalmazása a gumiknak, hiszen így fognak szinkronban dolgozni, azonos érintkezési felületet adni a dőlésszög függvényében, egyszerre bemelegedni, azonos jellemzőket nyújtani vizes útburkolaton. Ha mégis ragaszkodsz a sport gumihoz előre, abban az esetben a Pilot Power 3 áll a legközelebb a Pilot Road 4-hez, mivel azonos karkaszra épülnek (kivéve Road 4 GT/Trail).

  • Toma

    Több motoros is írta már a messzi ámerikából(ahol azért vannak távolságok) hogy nem bírt annyit a gumi nagymotoron(hayabusa) mint a pilot road 3as.Nekem 3as van fent,lehet hogy kipróbálom majd ezt is,még várok kicsit vele,mert a felhasználó vélemények azért nem zengtek dicshimnuszokat róla,kb mint az előző széria…csak drágább.