GumiGuru: Suzuki Intruder – mit ajánlasz rá?

GumiGuru: Suzuki Intruder – mit ajánlasz rá?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Nagy, nehéz chopperrel járok. (Suzuki Intruder 1500 – 2000-es évjáratú) A gumijaim kb 8-9 évesek, tehát megértek a cserére. Ha keveset közlekedem (évi 1000-1500 km), tehát nem baj ha lágy, puha a gumi, továbbá leginkább autóúton (-pályán) használom, öregurasan motorozva, nem döntöm a gépet 30 foknál mélyebbre, nem vagyok én Rossi, hogy döntögessek… Esőben ritkán közlekedem, fontos a biztonság, de azért vagyonokat sem szeretnék az új gumikra költeni, akkor konkrétan mit ajánlatok?

VÁLASZ

Kedves Érdeklődő!

A motor közel 300 kg-os tömege valóban nem kis terhelést ró az abroncsokra, plusz ugye számoljuk bele a saját súlyunkat is, továbbá plusz csomagokat esetleg utast. Ennek fényében érthető, hogy nagy teherbírású abroncskara van szükség, de erre a motor tervezői is gondoltak, így

az első 150/80-16 és hátsó 180/70-15-ös abroncsok összterhelhetősége 745 kg.

Ez még a motor képességeit is meghaladja, így ezek a gyári méretű gumik kiszolgálják ezeket az igényeket. A 8-9 éves abroncsok, még ha a mintaárkok mélysége megfelel az előírásoknak, abban az esetben is érdemes cserélni azokat, hisz az évek során kellően megöregedtek, nem tudják azt a teljesítményt nyújtani mint egy új társuk.

Intruder? Bridgestone lesz az igazi!

Olyan abroncsokat tudok ajánlani amik árban és alapvető tulajdonságaikban nagyon közel állnak egymáshoz,így ha ezek közül választ azok biztosan megfelelnek a követelményeknek. Úgy gondolom mivel az évi 1-2000 km-es futás során az abroncs hamarabb elöregszik, mint elkopna, így érdemes tapasztalataim alapján olyan gumit választani ami alapból lágyabb összetevőket tartalmaz. Ilyen szempontból a Bridgestone Exedra-MAX egy kiváló alternatíva lehet, sőt véleményem szerint az egyik legjobb. Egy nem régi modell családról beszélünk, kevésbé ismert még a chopperesek körében, viszont mindenki teljes elégedettséggel használja.
Ismerősen csenghet a Dunlop D404 és a Metzeler ME880-as mintázat, sokkal klasszikusabb darabok mint a japán gyártó terméke. Ezeknek a típusoknak is elérhetőek a motor gyári méretei így ezekkel is lehet szerelni a Suzukit. Jómagam elsősorban én a Bridgestone-t ajánlom.