GumiGuru: Karistol a motor, de így is az abroncs közepe kopik…

GumiGuru: Karistol a motor, de így is az abroncs közepe kopik…

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Kérdésem alanya 2016-os AN650, tárgya pedig főleg a hátsó gumi, mely kissé aggasztó pont lett a túrarobogómmal kapcsolatban. A gép jellegéből következően nem a kanyarvadászat az első számú felhasználás, még ha szinte az összes belátható kanyarban húzom is a középállvány talpát az aszfalton… Mindössze 3333 km van a motorban, ennek fele a hosszabb túrák miatt autópálya, de a gumin máris látszik középen egy erős laposodás. Az isztriai hétvége előtt még 5,7 mm volt a gumi barázdamélysége, 1500 km után pedig már csak 4 milli, pedig kivételesen egyedül mentem. A jövőbeni felhasználást tekintve 70% autópálya, utassal, sok csomaggal. Milyen gumit tudnál ajánlani, amelyikkel kihúznánk legalább a 12 ezres szervizintervallumot?

Köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! A 650-es Burgman, ahogy te is írtad, valóban nem egy sportrobogó, valóban túrásabb jellegűre szabták. Ennek fényében ilyen kialakítású abronccsal is érdemes szerelni, hisz’ a hosszabb egyenesek egy sportosabb abroncsot, jelen esetben még a géped gyári szerelését is gyorsan képesek rendellenesen koptatni. Sejtésem szerint még a Bridgestone TH01 van rajta, de bízom benne, hogy az SC1 mintázattal jött ki a gyárból. Ezek inkább sportosabb jellemzőjű abroncsok, amiknek nem a fő erősségük a futásteljesítmény, főleg nem egy nagyobb testű motor esetén.

Suzuki Burgman 650

Úgy gondolom van megoldás ilyen jellegű felhasználás mellé: a Michelin Pilot Road4 Scooter abroncsát javasolnám, mely a nagy motorokra szánt gumik maxirobogó méretében gyártott változata, kifejezetten ilyen körülményekre kitalálva. Jól tűri a hosszabb távot, még az autópályás futás sem nagy ellensége, úgy gondolom, számodra ez lesz az ideális abroncs. Sok körülmény van nagy befolyással az abroncs kopására, az útfelület minősége, terheltség és a guminyomás, ezekkel mindenképp számolni kell. A 12 ezer km-es intervallumot, ha nem is tudja 100%-ban teljesíteni, de sokkal hosszabb lesz az élettartama, mint a most fent lévő guminak.