GumiGuru: A túl nagy nyomás miatt kockásodik az abroncs?

GumiGuru: A túl nagy nyomás miatt kockásodik az abroncs?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Honda CB500F motoromon a gyári guminyomás hátul 2,9 bar, sokat megyek vele autópályán és kockásra kopik (Dunlop D222) – 12 000 km-t futott eddig. Nem kellene csökkentenem a nyomást 2,5 barra? Mit gondolsz?  A profilmélység egyébként jó, csak egyre kockásabb a profil… Köszönettel Nagy Zoltán

VÁLASZ

Kedves Zoltán! Úgy gondolom, a kérdésedre könnyen megtaláljuk a választ ebben a néhány sorban. Sokat autópályázol, ezt egyik abroncs sem tűri hosszabb távon, még a sporttúragumiknak is nagy feladat az ilyen jellegű felhasználás, hisz’ sokat haladsz egy vonalban, a gumi adott pontján termelődik csak hő, így a legtöbbet érintkező – ez esetben középső sávon – kopik gyorsabban, annak ellenére is, hogy könnyű a motorod.

Honda CB500F

Vannak kifejezetten tartósabb darabok, de egyértelműen a tapadás rovására. A Dunlop D222, ha egy kicsit jobban megnézed, a RoadSmart II pontos mása, csupán annyi differenciával, hogy ezt gyári szerelésként rakták a motorra, a Dunlop pedig előszeretettel ad más típusnevet adott OEM termékeire. Visszatérve a kérdésre: a csökkentett nyomásérték nem fog segíteni a kopásképen, a 2,9 bar az előírt ennek a motornak, s mindenképp így érdemes tovább használni.