Ducati: Szerviz 24 ezrenként?!

Ducati: Szerviz 24 ezrenként?!

- Kategória: Hírek
0

Vajon a mérnökök vagy a marketingesek írták a vadonatúj Ducati adattáblázatát?

A személyautóknál már néhány éve megszokott, hogy 25-30 ezer kilométeres szervizintervallumokat írnak elő, még ha ez nem is reális, ha valaki extrém körülmények között használja a kocsit. A motoroknál azonban makacsul tartotta magát a régi „hatezres szerviz”, amit csak néha írtak felül 12, illetve 15 ezres előírások, beleértve, hogy ezekre is ugyanúgy vonatkozik az egyéves korlátozás, mint a hatezerre.

Íme, így fest a Ducati Panigale V4!

Ducati: itt a Desmosedici Stradale!

A most leleplezett, meglepő módon V4-es, 210 lóerő feletti teljesítményű erőforrás igazi mérföldkő a cég életében, utoljára talán a szerencsétlen sorsú, gigantikus Ducati Apollo V4 keltett ekkora feltűnést a piacon. Azonban nem a csúcsteljesítmény, hanem egy aprócska adat a lista legalján az, ami igazán figyelemre méltó.

1103 köbcentis, 90 fokos hengerszögű, 120 Nm-es forgatónyomatékú V4-es – ez a Ducati legújabb csodafegyvere

Mivel ez gyakorlatilag egy rendszámos superbike, igencsak meglepő, hogy a márkára jellemző Desmo-vezérlés – a motor adatlapja szerint – csak 24 ezrenként szorul ellenőrzésre, mégpedig attól függetlenül, hogy ezt hány év alatt gyűjti be a pilóta. Ez már csak azért is furcsa, mert a lényegesen szerényebb literteljesítményű modelljeikre is ugyanilyen intervallumot adtak meg, leszámítva egy-egy kivételes típust, ahol már feltornázták ezt 30 ezer kilométerre.

Bár ezt külön nem említik, az olajcsere valószínűleg ugyanúgy 12-15 ezer kilométerenként esedékes, mint a márka többi, V2-es erőforrással felszerelt motorjában.