GumiGuru: Csak négyezret bír a TKC70?!

GumiGuru: Csak négyezret bír a TKC70?!

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: BMW R1200GS (2006) első gumija Continental TKC 70 típus volt. Hihetetlen gyorsasággal, 4000 km (!) alatt lekopott. Normál körülmények között, autópályán összesen 500 km-t mentem. Így már 2,2 mm-es mintamélységnél nem mertem megkockáztatni egy 1000 km-es, aszfaltos, kanyarokkal bőven megáldott túrát. Hátsó keréken ugyanez a típus kiválóan teljesít. Jelenlegi első gumim Bridgestone, jól viselkedik. Guminyomást gyakran ellenőriztem, rendben volt. Tapasztalati alapon van-e erre a típusra bevált, legalább 10 000 km-t bíró gumi, amit ajánlanál? TKC 70-et azért választottam, mert vásárláskor ez volt rajta, egyébként meg csak jókat olvastam.

Köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Kissé meglepve olvasom soraidat az extrém gyors kopást illetően, hisz’ az ekkora mértékű fogyás nem jellemző erre a kategóriára, sem a gumit, sem a motort illetően. A 4000 km valóban extrém kevés, ennek az abroncsnak minimum tízezret el kell futnia, de nem ritka a 11-12 ezures futásteljesítmény sem – normál használat mellett – ennél az abroncsnál. Figyelembe kell venni a motor és a gumi sajátosságait is a kopást illetően, elvégre tudjuk, hogy a GS-ek előszeretettel terhelik túl az első gumit az építési módjukból és a sajátos futóműből adódóan, de nem ennyire.

BMW R 1200 GS

A TKC70 egy viszonylag “agresszívabb” mintázatú túraendúróabroncs, de ez még nem indokolja az idő előtti kopást, főleg nem ilyen mértékben. Egyébként is ez egy tejesen új modell, régebbi fejlesztésű darabok a terepezést kedvelői számára még drasztikusabb mintázattal és felépítéssel rendelkeznek. Több típust láttam ezzel a gumival szerelve, több tapasztalat is van, mindenki csak pozitívan vélekedik az abroncsról, jól tapad, könnyű terepen is el lehet vele boldogulni és meglepően jól teljesít esőben is, tekintve, hogy mintaárkokat gazdagon tartalmaz a futófelület. Annak fényében még inkább meglep ez a dolog, hogy a hátsó abroncsod elmondásod alapján tökéletesen teljesít. A felhasználás módjában sem látok semmilyen szélsőséget, gyakorlatilag arra használod a motort amire való. A guminyomásnak hidegen mérve ennél a típusnál 2,5 BAR-nak kell lennie, ez lényeges. Kivétel nélkül bármelyik, a motorra választható abroncs közül mindnek tudnia kell a tízezer kilométert. Véleményem szerint egyedi probléma lehetett az abronccsal.