GumiGuru: Kezdőként melyik abroncsban bízhatok?

GumiGuru: Kezdőként melyik abroncsban bízhatok?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Hyosung GT 250 típusú motorral, abszolút kezdő motorosként (csak pár száz kilométert tettem meg) melyik az az abroncs, amivel most ősszel nagyobb biztonságérzettel közlekedhetek? Persze óvatosan, nagy körültekintéssel. A jelenlegi Heidenau K68 gumijaimról nedves időjárással kapcsolatban nem sok jót olvastam. Azt is mondták nekem, hogy lehet hogy kevés a 155 + 75 kg tömeg és a gyártó által megadott nyomás ehhez a gumihoz.

Köszönöm a segítséget!

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″ random=”1″] VÁLASZ

Kedves Kérdező! A válaszom roppant egyszerű és határozott lesz, a most jelenleg használt Heidenau gumidnál bármelyik mintázat amit javasolni fogok, sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt fog nyújtani nedves időjárási körülmények között. Bízom abban is, hogy nemcsak egy jobb abroncs, de egy 0 km-s darab kerül a motorra, ami mindenképp hozzájárul a tökéletes működéshez. A motor gyári méretei viszonylag szokványosak, igaz a kisebb osztályban, de ennek ellenére könnyen találhatunk rá megfelelő darabokat. Jellemzően a túrásabb felépítésű és összetételű gumik működnek jól hűvösebb, nedvesebb időben is, ezért ezek közül érdeme választani. Ilyen abroncsok pl a Continental RoadAttack2, Dunlop RoadSmart II Bridgestone T30 EVO.

Bridgestone T30 EVO

Kicsit emelhetsz a nyomáson

Mindenképp érdemes a drágább, jobb szettek között szemezgetned, igaz, hogy nem feltétlen pénztárcabarát dolgokról beszélünk, viszont érdemes azt szem előtt tartani, hogy egy jó szett abronccsal sokkal élvezetesebb és biztonságosabb a motorozás, amit úgy gondolok, hogy mindennél fontosabb, nem mellékesen figyelembe véve azt is, hogy egy új  gumi a kezdő bakik következményeitől akár meg is menthet. A gyári nyomásérték elöl kereken 2,0, míg hátul 2,3 bar, ezeket az értékeket ajánlja a katalógus. Amennyiben ezt kevésnek érzed, és bizonytalan a motor például egy hosszú nyújtott kanyarban, illetve nehezebb manőverezni kisebb tempónál akkor érdemes lehet 1-2 tizedet emelni ezen az értéken, hidegen mérve. Azt vegyük figyelembe, hogy a használat során hő termelődik, így ezek csak kiindulási értékek, ehhez mérten néhány kilométer megtétele után már változni fog.

[wp_bannerize group="cikkek_also" random="1" limit="1"]