GumiGuru: Mit tegyek a Suzuki Banditra?

GumiGuru: Mit tegyek a Suzuki Banditra?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Lassan esedékessé válik a SUZUKI GSX1250FA motorom gumijának a cseréje. Milyen abroncsot javasolnak rá?

Köszönettel: Bárczy Attila

VÁLASZ

Kedves Attila! A felhasználás jellegéről ugyan nem kaptam információkat, de feltételezem, hogy nem munkába meg boltba járni vettél ilyen motort… Ezek alapján adott, hogy olyan abroncsot ajánlok, ami hosszabb távokon is megfelelően kopásálló, ugyanakkor jól viseli a motor átlagosnál nagyobb önsúlyát. Gyárilag, ha jól sejtem, akkor Bridgestone BT021 volt a Gsx1250FA-n. Ami jó hír, hogy ennél csak jobbat lehet választani a manapság élmenő túra-sport abroncsok palettájáról…

Suzuki Bandit? Dunlop RoadSmartot rá!

Talán nem meglepő, hogy elsőként ajánlom a Michelin Pilot Road 4 GT változatát. Szerintem nincs is olyan motoros, aki ne ismerné ezt a mintázatot, hiszen 2017-ben is messze a legnagyobb darabszámban értékesített túraabroncs volt az európai piacon. Nyilván ennyi motoros nem tévedhet. Ha nem sürgős a gumicsere és szeretsz kísérletezni, akkor érdemes megvárni a jövő szezon elejét, mert minden bizonnyal (bár nagy a titkolózás) érkezik a Road 4 utódja. Ha ennél sürgősebb a vásárlás, akkor jöhet a jól bevált 4-es sorozat, vagy esetleg egy másik prémium gyártó ajánlata.

Suzuki GSF Bandit

Amit nagy nyugalommal ajánlottunk idén, mert kifejezetten jók a személyes, illetve a vásárlói tapasztalatok, az a Dunlop újdonsága, a RoadSmart 3. Kifejezetten nehéz motorokra ajánlja a gyártó, és nedves- illetve száraztapadásban is jeleskedik a kiemelkedő kopásállóság mellett. Fontos és kifejezetten előnyös tulajdonsága továbbá, hogy az első abroncs újratervezett profiljának köszönhetően nagyságrendekkel csökkent a bekormányzáshoz szükséges erő. A nagyobb súlyú motorok irányítsa ezáltal sokkal semlegesebb, az irányváltások pedig gyorsabbá válnak, ami nagyon kellemes egy kanyargós szerpentinen, vagy akár a városi forgalomban.