Honda: Mick Doohan újra velünk versenyez!

Honda: Mick Doohan újra velünk versenyez!

- Kategória: Kiemelt cikk
0

Nem mindennapi meglepetéssel szolgál a Honda a hétvégi Glemseck 101 motorosfesztiválon – a társaság brit részlege Mick Doohannek épített egy ezres CB-t, hogy az ötszörös világbajnok azzal induljon a legendás futamon…

Most hétvégén, a németországi Leonbergben zajlik az immáron hagyományosnak mondható Glemseck 101, ahol a Honda hat épített gépet leplez le, s ezek egyikét indítják is a nyolcad mérföldes, „Sprint International” névre keresztelt meghívásos versenyen.

Hat legendás Honda új köntösben

A jellegzetes CX500 már jó ideje a motorépítők egyik kedvence, a hosszirányban rögzített V2-esről elhíresült masinát ezúttal a dartfordi Libra Coachworks szakembere, Michael Michael vette kezelésbe. A díjnyertes kétkerekű alkatrészeit kézzel formálták, beleértve a díszes varrással ékesített nyerget és a mester „kézjegyét” viselő kipufogót.

Szintén párját ritkító a világ első sorozatgyártott superbike-ja, a CB750 – a legendás modell ezúttal a Kaspeed Customs műhelyében született újjá. A családi vállalkozás tagjai több mint kétszáz munkaórát töltöttek a négyhengeres Honda csinosításával, amely háromdimenziós számítógépes tervezés segítségével nyerte el végső, rendkívül harmonikus formáját. Egyebek mellett csinosabb alumínium első sárvédő, átdolgozott, karcsú üzemanyagtartály és klasszikus café racer farokidom teszi még vonzóbbá a Honda egykori sportmotorját.

Micsoda gépek és micsoda hangulat – ez a Glemseck!

Glemsecken jelen lesz a hetvenes évek ikonja is, a tetőtől-talpig átalakított ezres Gold Wing, mely Roy Holtman munkáját dicséri. A holland szakember megőrizte a GW letisztult vonalait, ugyanakkor még hangsúlyosabbá tette a négyhengeres erőforrást, emellett egyedi tankkal, üléssel és kettő-a-kettőbe kipufogórendszerrel szerelte fel a motort.

Mindezt megkoronázza a katonai stílusú, szintén Gold Wing emblémát viselő, zárható csomagtartó.

Napjaink legjobb Hondái új szerepkörben

Több épített Hondához hasonlóan Németországból származik Jens Kratschmar páratlan CB1000R-je is, ami a Neo Daemon nevet viseli. A Honda idei kínálatának egyik ékkövét fényvisszaverő VTN-köntösbe öltöztették, különleges, fehérre festett kipufogóból tör elő az ezres négyhengeres hangja, s kormányát, fékcsöveit, visszajelzőit és kezelőszerveit is lecserélték a még harmonikusabb végeredmény érdekében.

Vérbeli Honda CB1000R, csak kicsit másként…

Szintén CB1000R-ből készült a felhozatal talán legérdekesebb darabja, ezt a brit Honda Racing szakemberei építették, mégpedig az ötszörös gyorsaságimotoros-világbajnok, Mick Doohan számára. A nyolcad mérföldes „Sprint International” versenyen debütáló Honda úttartásáért – a Fireblade SP-ről ismert – Öhlins futómű felel, emellett Akrapovič kipufogóval, Brembo fékrendszerrel, egyedi lengővillával és tengelykapcsolóval, no meg a Rizoma szemet gyönyörködtető kezelőszerveivel vált még csábítóbbá. A sajátos, „Neo Sports Café” stílusú Glemseck CB1000R – a Monkey-hoz hasonlóan – arany és trikolor fényezéssel lép a nagyközönség elé.

Mick Doohan ismét bőrruhát ölt – ezúttal Glemsecken versenyez egy kifejezetten neki épített CB1000R-rel

A látogatók ízelítőt kaphatnak a Honda jelenlegi, illetve a hetvenes években tündöklő modelljeiből, a megjelent motorok közös pontja, hogy egytől-egyig a legnagyobb, évente megrendezett európai esemény, a Glemseck 101 szellemében születtek. Arról nem beszélve, hogy

tökéletesen megtestesítik a cégalapító, Soichiro Honda gyakran emlegetett mottóját: „Az a valódi boldogság, amikor tudásodat és készségeidet latba vetve létrehozol valami újat.”