Riport: HRE Kupa, a legjobbak csatája!

Riport: HRE Kupa, a legjobbak csatája!

- Kategória: Események, Hírek, Verseny
0

Az elismert oktató, Sági Tibor, valamint a résztvevők mesélnek a nemrég megrendezett HRE Kupáról.

Nagy örömünkre szolgált, hogy 43 fő regisztrált versenyzőnek a szeptember közepére meghirdetett versenyre, ebből négyen a szebbik nem tagjai közül kerültek ki. Nem volt hiány szurkolókból sem, csaknem ötvenen jöttek ki drukkolni, emellett pedig a Hungária rendőregylet Motorsport szakosztályának versenyzői, illetve családtagjai közül két tucatnyian jöttek el, hogy segítsenek a zökkenőmentes lebonyolításban.

A szervezők pályát és motorokat is biztosítottak a pilótáknak

A Fóton működő Kalmár Autósiskola adott otthont az eseménynek, mely a nagy számú jelentkező miatt már reggel nyolckor elkezdődött. A megnyitó után a rajtszámok sorsolásos kiosztásával kezdtük el az éles programot, amit a pályabejárás, valamint a feladatok egyenkénti bemutatása követett.

Hiába memorizálták a pilóták a feladatok sorrendjét, a verseny hevében már 3-4 akadály után elveszítették a fonalat – ekkor a szurkolók és a pályabírók bekiabálásai segítették őket a továbbjutásban

Nehézségként a feladatok nem egymás utáni sorrendben voltak felrakva, hanem a versenyzőnek menet közben kellett azokat sorszám szerint megkeresni, illetve teljesíteni, s további nehezítésként mindenki az általunk biztosított motorkerékpárokkal lépett pályára – mesélte a szervező, Sági Tibor.

Különleges, soha nem látott feladatok

Ha mindez nem lett volna elég, a feladatok között motort kellett cserélnie a nevezőknek: Suzuki Bandit 650-nel kezdték és fejezték be a pályát, közben pedig Suzuki VanVan 125-re váltottak, illetve egy GS500 felállítása is szerepelt az itinerben.

Extrém kihívások: a hatodik feladat (álló helyből visszafordulás zárt térben) előtt szintén le kellett szállni a motorról, és az 5-6 méterre fekvő, oldalára borított motorhoz (Suzuki GS500) szaladni, és felállítani azt, míg az idő ketyegett, majd visszarohanni a versenymotorhoz, és teljesíteni a feladatot… Ugye milyen egyszerű?

Érdekességként volt két olyan etap, ahol a versenyzőnek tényleges fizikai munkát kellett végezniük: a 2. számú akadálynál (egyből a kezdés után) le kellett szállniuk a motorról egy nagyon szűk, zárt helyen, majd a motort középállványra állítva 180°-kal meg kellett fordítani, hogy az akadályból ki tudjon vele jönni. Az ügyességi versennyel egy időben elkezdődött az elméleti megmérettetés egy 55 kérdéses, 75 pontos KRESZ A kategóriás vizsgalap, valamint egy 15 kérdéses, 25 pontos motoros elsősegélyteszt kitöltésével.

Hogy biztosan ne tévesszenek, az időmérés fotocellás, kijelzővel ellátott időmérővel zajlott

Minden versenyzőnek egy perc állt rendelkezésére, hogy összebarátkozzon a motorral, a pályabíró jelzésére elkezdte a saját futamát. Hogy ne fogyjanak ki a szuszból, korlátlan kávé-, ásványvíz- és üdítőfogyasztást biztosítottak a rendezők.

A különböző elméleti és gyakorlati feladatokban összegyűjtött hibapontok, valamint a pálya teljesítésének eredményei összeadódtak, az így kapott eredmény határozta meg az egyes résztvevők eredményét

Az ebédről mesterszakács barátaink gondoskodtak marhapörkölt formájában, amit a rendezvény ideje alatt a helyszínen főztek, és bátran mondhatjuk, hogy komoly sikert arattak.

A Hungária Rendőregylet nevében: Sági Tibor

Megszólaltak a résztvevők is

Ilyen parádés szervezés mellett nem csoda, hogy a motorosok is elismerően nyilatkoztak az eseményről, most az ő üzeneteik közül szemezgetünk.

– Éppen ideje volt, hogy szembesüljünk azzal, mennyire megkopott már az anno megszerzett KRESZ tudásunk és elsősegélynyújtási ismeretünk… Szokás szerint sok-sok tanácsot kaptunk a trénerektől, s külön kiemelném a szakácsot is, aki isteni ebéddel örvendeztetett meg bennünket! Remélem, minden évben lesz ilyen összecsapás, sőt szívesen látnék többfős csapatversenyt is! – Kerekes József

– Színvonalas rendezvény volt változatos, összetett feladatokkal, melyeket tovább színesített az eldőlt motor felállítása és az állványon megfordítás, no meg a motorcsere! Ez utóbbi meglepett – a gyors alkalmazkodás közel sem volt annyira magától értetődő, mint gondoltam. Köszönöm, hogy részese lehettem a kiváló napnak! – Szabó Henrik

– Először is nagyon köszönöm a meghívást és a lehetőséget, az orosházi csapat minden tagja nagyon elégedett volt. A szervezés és a vendéglátás, mint ahogy már megszokhattuk tőletek, nagyon személyesre, baráti hangulatúra sikeredett. A feladatok elég összetettek voltak, nagy kihívást jelentett, hogy mindenki azonos motorral ment, az időkorlát és a többi résztvevő szeme előtti futamok mindenkiben nyomott hagytak – jó volt látni, hogy mindenki milyen lámpalázas lett a megmérettetésről! Nagyon jól esett, hogy oktatóink milyen szeretettel és törődéssel álltak mindenkihez.

Rosszat nem tudok írni, személy szerint rám fért volna egy motorral megtett próbakör a pályán és csak ezután a mért kör, de nyilván a nagyszámú résztvevő miatt ez nem volt kivitelezhető. Mondjuk, így legalább a nagyon ügyesek előnybe kerülhettek és megérdemelten előrébb végezhettek… Szerintünk telitalálat volt, jövőre találkozunk az oktatásokon, és ha van rá lehetőség, akkor a versenyen is – Török Tibor.