Triumph Rocket TFC: Itt a világ legnagyobb szériamotorja!

Triumph Rocket TFC: Itt a világ legnagyobb szériamotorja!

- Kategória: Kiemelt cikk
0

Meglepő módon a holtszezon kellős közepén, januárban leplezte le a Triumph két új üdvöskéjét, név szerint a Thruxton TFC (Triumph Factory Custom) átiratát, illetve a legnagyobb erőforrással felszerelt motorkerékpárt, a Rocket TFC-t.

Miként azt sejthettük, nem a megvásárolható szériamotorok, hanem a májusi sorozatgyártást beharangozó, látványos prototípusok sorakoztak tegnap este a márka premierjén. Annyit azért elárultak a mérnökök, hogy a most bejelentett Triumph Factory Custom programban egyedi megjelenésű, mindössze 750 darabos mennyiségben készülő gépek születnek, beleértve az est szenzációját, a Rocket TFC-t.

Emellett lerántották a leplet a Thruxton TFC-ről, a márka szintén limitált darabszámban gyártott csupaszmotorjáról is, melyről szerencsére sokkal részletesebben meséltek, mint a visszatérő Rocketről.

Titánból készült Vance & Hines kipufogórendszeren keresztül szólal meg a legújabb brit rapszódia… Az átdolgozott Thruxton máris rendelhető, mégpedig 17 500 fontos, azaz átszámítva 6,3 millió forintos áron 

Mint elmondták, a széleskörűen alkalmazott szénszálas alkatrészekkel öt kilót faragtak a szériagép tömegéből, miközben az 1200 köbcentis, kéthengeres Bonneville-erőforrás teljesítménye változatlan maradt, a sok-sok egyedi kiegészítőtől pedig látványosabb, egyszersmind szebb hangú lett a motor.

Rocket TFC – nehéz lesz túlszárnyalni…

A világ legnagyobb erőforrásával büszkélkedő Rocket új köntösben és izmosabb, háromhengeres motorral tért vissza, ráadásul rögtön két változatban. A hírek szerint májustól elérhető lesz a szériakivitel, valamint a korlátozott darabszámú, egyedi Rocket TFC is, melyek közös jellemzője, hogy a 15 éve (!) bemutatott elődnél messze hatékonyabb felfüggesztéssel és fékrendszerrel lépnek szorítóba.

Tegyük hozzá, ideje is volt a fejlesztésnek, mert a Triumph Rocket faék egyszerűségű, kétoldali hátsó rugóstagja ugyan jól festett, és remekül passzolt a klasszikus összképbe, de a gép nem a kiváló úttartásáról híresült el. Az új Rocketet látva ezentúl aligha lehet panasz a motor kezességére, az erőre pedig eddig sem volt…

Kapcsolódó anyag: A jófiúknak befellegzett… – Triumph Rocket-teszt a Hegylakókon

Az új Rocket árusítása 2019. május 1-én kezdődik, és várhatóan akkor tudunk meg új részleteket a pletykák szerint 2,5 literesre és 180 lovasra hizlalt blokkról.