Azért a víz az úr… – MAMI Kupa – Kakucs-ring

Azért a víz az úr… – MAMI Kupa – Kakucs-ring

- Kategória: Cikkek, Események, Verseny
0

Mindenki izgatottan várta az első összecsapást, ám az égiek bekeményítettek, így csak a szombati futamokat tudták megtartani az alföldi pályán.

Az eső már szombat reggelre teljesen eláztatta a pályát, ezért az első szabadedzésen a versenyzők inkább a sátrak védelmébe húzódtak. A pályán csak az esőcseppek és néha-néha Lévay Károly hangját lehetett hallani a hangszóróból.

Több kategóriaújoncot is köszönthettünk az évnyitón, itt volt Farkas Lajos, Pátkai Miklós és Bocsányi Gábor – ők első alkalommal neveztek a YT125 2T-be. Néhányan igazoltan távol maradtak: Bajcsy Andrásnak, Istenes Imrének, Gyuricza Sándornak nem készült el a versenygépe, Petrovics Ferinek pedig sajnos a pénteki edzésnapon ment szabadságra a főtengelycsapágya. Farkas Lajos itt volt, de nem akarta kockáztatni, hogy a két hónappal ezelőtt a bokájába helyezett titán alkatrészeknek valami bajuk essen, így nem ment fel az igen csúszós pályára.

Szokolics László

Az első időmérőre már mindenki összeszedte a bátorságát, kimerészkedett, és megpróbálta kipuhatolni, hogy miként változik méterről-méterre a tapadás a kilométer hosszú aszfaltcsíkon. A legbátrabb Molnár Pisti volt, ő futotta meg a legjobb időt egy másodperccel Gudmon Zoltán előtt.

Sándor Balázs és Herczegh Dániel csatája

Ez pedig igen nagy szó, hiszen Zoli személyében a tavalyi országos bajnokról beszélünk. A második mért edzésre mindenki egy kicsit vagányabb lett, ami abból fakadt, hogy a pálya állapota sokat javult.

Sándor Balázs gépe a boxban

Persze kockázatos volt tempót váltani, s ez meg is bosszulta magát: Molnár Pisti egy kicsit túlvállalta az egyik kanyart, így a második körben már a bukótérből nézte a többiek körözését, s nem is tudott javítani az idején. Az edzéselső kimagasló idővel Szokolics László lett, aki három másodpercet vert a másodikra (!), ám az összecsapás utolsó körében a célegyenes végén egy tízpontos talajgyakorlatot mutatott be, amiért sajnos bajnoki pontok nem járnak… Ráadásul olyan súlyos nyaksérülést szenvedett, hogy a pályán szolgáló orvosok rövid úton lebeszélték a motorozásról.

Nagy Roland

Bocsányi Gábor az első versenyén vett részt ezen a hétvégén, és annak ellenére, hogy sem ő, sem Pátkai Miki nem készült vizes pályára való gumival, Gábor egy igen kiemelkedő kört futott, pedig a motorja sem volt épp versenyképes. A második edzésen aztán sajnos a dugattyúgyűrű ellenállhatatlan vágyat érzett a külvilág felfedezésére, és a kipufogócsatornán át utat tört magának az esőre.

Molnár István

Pátkai Miklós motorja éppen a futam előtti estén készült el, ráadásul több komolyabb buktató után, amiknél más már feladta volna, és inkább csendesen a sörét iszogatta volna otthon, ehelyett ő rajthoz állt és igyekezett összebarátkozni új motorjával.

„…kockázatos volt tempót váltani, s ez meg is bosszulta magát: Molnár Pisti egy kicsit túlvállalta az egyik kanyart, így a második körben már a bukótérből nézte a többiek körözését”

A felszáradó pálya veszélyei…

A rajt előtt nem sokkal elállt az eső, és a pálya kezdett felszáradni. Molnár Pisti gondolt egy merészet, és száraz pályára való gumikkal állt a rajthoz. Sajnos elszámolta magát, s jutalma 12 körön át tartó kötéltánc lett: végigkorcsolyázta az egész futamot és a pályabírókon kívül gyakorlatilag mindenki megelőzte.

Mala László

Pátkai Miklós versenye tempósra, de igen rövidre sikerült: a vizes gumi hiánya miatt a második kanyarban elfektette motorját, és ezután már csak a partvonalról nézte a többieket. Mala László, aki tavaly Örkényben bebizonyította, hogy ő bizony tud vízen járni, rajt után rögtön az élre tört. Mala, Gudmon, Ernszt sorrendben fordult az első három, és szerencséjükre Molnár Pisti néhány körön keresztül még fel tudta tartani a mögötte érkezőket, s addig az első hármas már elhúzott.

Ernszt Norbert

Nem volt hát esély a dobogóért küzdeni, de negyedik helyért látványos csata alakult ki Sándor Balázs és Herczegh Dani között. Balázs meg tudta tartani a negyedik helyét, Dani így az ötödik hellyel vigasztalódhatott. Az élen is nagyon izgalmas csata alakult ki, ugyanis a végén, amikor Mala Lászlónak sajnos egy lekőrözés rosszul jött ki, Gudmon Zoli kihasználta a helyzetet, és átvette a vezetést, majd ezt meg is őrizte a verseny végig.

Az első kupanap végeredménye a következő lett: Gudmon Zoltán, Mala László, Ernszt Norbert, Sándor Balázs, Herczegh Dániel, Nagy Roland, Molnár István

Vasárnap reggel ismét esőcseppek köszöntötték a versenyzőket. A szabadedzésen már többen pályára merészkedtek, ám az időmérőre kritikussá vált a kakucsi kör állapota, és már-már attól tartottunk, hogy a műszaki átvételen nem sisakot és bőrruhát, hanem úszódresszt és gumisapkát kérnek majd a pilótáktól.

Sándor, Mala, Gudmon és Ernszt a pódiumon

Szokolics Laci mindenféle orvosi igazolást beszerzett, így ismét megmutathatta, hogy esőben ezen a pályán ő a legjobb és behúzta az edzéselsőséget, majd őt Mala Laci és Ernszt Norbi követte. Sajnos a csapadékos idő kitartott és a pályán több kanyarban, teljes szélességében több centi mély víz állt, így a rendezők törölték a vasárnapi futamokat, melyek pótlásáról később döntenek.