Elon Musk nem hajlandó motorozni, pedig csodát tehetne

Elon Musk nem hajlandó motorozni, pedig csodát tehetne

- Kategória: Hírek
0

Most bánhatjuk csak igazán, hogy Elon Musk majdnem otthagyta a fogát egy motorbalesetben, és ezért nem hajlandó motorkerékpárokat gyártani. Pedig csodát tehetne, ez nem kérdés.

Már csak azért is komoly mérföldkő lenne a Tesla belépése a motorpiacra, mert a cég új autóival már elérte a 240 km/10 perc töltési sebességet, vagyis ilyen technikával egy könnyű kétkerekű 100%-os töltése sem tartana tovább öt-tíz percnél.

Tesla? Újra menő lenne motorozni

A villámgyors töltés azonban csak a kezdet, s ennél sokkal fontosabb, hogy - a Business Insider elemzője szerint - egy minden szempontból modern és „menő” gyártó piacra lépése kihúzhatná a bajból az USA tíz éve csak szenvedő motorpiacát.

Sajnos ez csak grafika, és Musk retteg a motoroktól, ezért szó se lehet róla, hogy kétkerekűt gyártson

A recept ráadásul ismert: a Honda például kihasználta elképesztő méretű technikai és személyi arzenálját, s ezzel az autó- és motorgyártás mellett belevágott például a világ egyik leghatékonyabb magánrepülőjének fejlesztésébe, ami megjelenése után a legnagyobb darabszámban átadott ilyen kategóriájú gép lett.

Ez hozza el az áttörést? Fél óra alatt 800 kilométerre elegendő töltést ad a Tesla új oszlopa

Tulajdonképpen az a meglepő, hogy az energiatároló eszközök fejlesztésére és a SpaceX-projektre képes vállalat miért nem használja ki népszerűségét - valamint technológiáját -, hogy új piacokon is megvesse a lábát. Arról nem beszélve, és talán ez a tanulmány legfontosabb része, hogy a Tesla ismét divatossá tehetné a motorozást a fiatalok körében, ami egyre égetőbb probléma a gyáraknak, forgalmazóknak.

Ha a Honda tud repülőt gyártani, akkor semmi nem lehetetlen...

Végül pedig hozzáteszik, hogy az elektromos motorok is bekerülhetnének az államilag támogatott járművek közé. Már csak azért is indokolt lenne, mert a karcsú kétkerekűek gyártása sokkal kisebb „lábnyomot hagy” a Földön, mint egy másfél-kéttonnás kocsi előállítása, és ugyanúgy egy-két ember utazik a motorokon, mint az autókban, tehát ez lenne a valódi zöld megoldás a közlekedésre.

Hegylakók különvélemény: Akár el is hihetnénk, hogy valóban azért nem gyárt motorokat Musk, mert anno majdnem otthagyta a fogát egy motorbalesetben. Viszont amint jobban mögé nézünk, kiderül, hogy ennél sokkal fontosabb ok van a háttérben. Gondolj csak bele: hogy rákap a média minden egyes hírre, amiben elromlik, megáll egy Tesla, ne adja ég megsérül valaki egy Tesla-balesetben. Nos, ilyen helyzetben

aligha engedheti meg magának a cég, hogy a bulvárlapok azon csámcsogjanak: „Egy Tesla motorral veszítette életét XY.” Pont az a kifinomult önvezető rendszerrel felvértezett Teslák üzenete, hogy ha baj van, akkor sem eshet bajod.

Márpedig egy ilyen üzenetbe nem fér bele az árokparton törött végtaggal fekvő motoros, aki teslás bőrdzsekiben látszik a rendőrségi fotókon. Igazán kár érte, hiszen pont egy Tesla stílusú gyártó menthetné meg az USA motorpiacát, amely nagyjából egy évtizede egy helyben topog és az új gépet vásárlók átlagéletkora is egyre emelkedik.

Continental 2019